Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde Mvc idag och fick en tid till inskrivning i mitten på april. Då skulle dom även göra ett ul eftersom jag inte riktigt vet hur långt gången jag är.
Jag tog ut min spiral i januari, testade negativt för 23 dagar sen men någon mens dök aldrig upp och så plussade jag ju igår.
Jag testade säkert för tidigt sist men bm tyckte att vi gör ett ul och jag tackar inte nej :p

Wow, gick verkligen fort. :D Spännande att inte veta riktigt.

September
1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Jag blir lite tokig på alla råd runt graviditet ibland.
behöver börja med pollenmedicin, brukar ta Cetirizin.
Helt ok enligt sjukvårdsupplysningen, bör undvikas enligt FASS.
jaha? vem har rätt då?

jaha? vem har rätt då?
Fråga barnmorskan säger jag, BM om någon vet ju var man tar reda på det om inte annat :)

jaha? vem har rätt då?

Jag fick höra från min BM att det var okej, men "det är ju såklart bra att försöka minimera mängden i största möjliga mån".

Wow, gick verkligen fort. :D Spännande att inte veta riktigt.

Japp, som vanligt :p
Räcker jag ser sperma blir jag gravid typ :o
Vet inte ens om det här går kalla ett försök men det har tagit sig på första försöket med mina andra två med.

Både ja och nej. Jag är ett kontrollfreak och nu vet jag ingenting och det absolut värsta är att flytta tillbaks på ett ul.
Nu har jag dock aldrig flyttats nämnvärt med mina andra två. En dag bakåt med första och en dag framåt med andra. Men denna gången kan det ju handla upp mot två veckor om jag har otur.

Har ni andra börjat berätta om graviditeten för andra än?

Hur gjorde ni?

Jag tänkte köpa en tröja med tryck på till min minsta och skriva "jag ska bli storasyster" och sen hälsa på svärföräldrarna på en fika och sen se om dom hajjar :D
Eller ska jag bara skicka iväg ungen med tröjan på sig en dag när dom ska vara barnvakt :laugh:

Hur gjorde ni?

Jag tänkte köpa en tröja med tryck på till min minsta och skriva "jag ska bli storasyster" och sen hälsa på svärföräldrarna på en fika och sen se om dom hajjar :D
Eller ska jag bara skicka iväg ungen med tröjan på sig en dag när dom ska vara barnvakt :laugh:

Jag går in i v. 17 imorgon så vi har berättat för i princip alla. Närmsta fick veta det tidigt (v. 8), och resten genom klassiskt tillkännagivande med UL-bild på Facebook.

Eller ja, jag har inte berättat för min släkt men jag har inte någon vidare kontakt med dom heller så jag har faktiskt egentligen ingen lust att göra det. Inser dock att jag måste (suck) så skall väl berätta för mamma och pappa i helgen. :meh:

Ja, berättade för familjen redan v7. sen har det berättats för nära vänner lite under tiden. Nu är det rätt officiellt, därav min närvaro här :)

cali, kul att du bestämde dig för att hoppa in i tråden igen!

Hur gjorde ni?

Jag har ju berättat på jobbet, sen har vi berättat för svärmor (hon tycker det är kul att sticka så vi köpte ett stickmönster till en bebiströja :D), ett par kompisar och kommer berätta för resten av släkten i takt med att vi träffar dem.

jaha? vem har rätt då?

Du har säkert redan fått ett svar men doktorn i Nyhetsmorgon berättade i morse att det är ok att ta receptfria allergitabletter (receptbelagda också om läkaren tycker det är ok). Det finns inga observerade effekter vid användande när man är gravid eller ammar men de skriver ändå på etiketten att det bör undvikas för att vara på den säkra sidan. :)

Jag behövde inte berätta, folk har sett och frågat sedan v 7-8 och långt innan v 12 var det inga frågetecken alls :meh: Inga hemlisar får man ha... :cautious:

Jag behövde inte berätta, folk har sett och frågat sedan v 7-8 och långt innan v 12 var det inga frågetecken alls :meh: Inga hemlisar får man ha... :cautious:

Får du mage tidigt? :)

Jag vet inte hur det blir med den denna gången. Det brukar synas runt vecka 14-15 men dom andra två gångerna så har jag vägt 10 kg mer från start än jag gör nu, vilket gör att jag tror att magen kommer synas lite tidigare denna gången eftersom den inte döljs av något extrafett så att säga. Det blir nog lättare för andra att se att det är en bebisbula direkt och inte en fettbula :p

Får du mage tidigt? :)

Jag vet inte hur det blir med den denna gången. Det brukar synas runt vecka 14-15 men dom andra två gångerna så har jag vägt 10 kg mer från start än jag gör nu, vilket gör att jag tror att magen kommer synas lite tidigare denna gången eftersom den inte döljs av något extrafett så att säga. Det blir nog lättare för andra att se att det är en bebisbula direkt och inte en fettbula :p

Tydligen! Är smal och platt annars så jag hade väl ingenstans att gömma bulan, men jag kan liksom inte smälta att det syntes så pass att kollegor jag inte ens känner så väl gratulerade i v 10 :cautious:

oj! jag har lite mage ibland, ibland mycket mage. Så är nog mest gaser och bråkiga tarmar :o för oftast är det ingenting. Dock har jag lite att dölja det bakom :o

September
1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Nu viker jag ut mig lite här, men men :p
V 5 vs. V 8
3F3515A1-4E80-4875-B228-E0104B200BEA_zps88i1dw5f.jpg

V 9
0F9A586D-81FE-4FF6-89DC-5107C6E2EF71_zpsjaixroqy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar