Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
UL igår så vi fick titta på Gullisen :love::love:
Allt såg kanon bra ut, och vi låg så långt ifrån risken för kromosomförändringar som man bara kan komma dvs 1:20000:bump:
Han/hon hade ett riktigt gympa pass och BM hade lite svårt att få en bra bild, den beros redan på sin far är jag rädd ;)
Så nu är det väl bara att vänta..och vänta..och vänta... Har gått in i v.13 nu så man kan känna sig lite lugnare :)
Men vi har en USA resa att se fram emot i alla fall åker den 4:april, någon här som har erfarenhet av att flyga under graviditet? Tänker blodproppar i benen..vätska mm :crazy:

Flög visserligen inte så långt men var i Österrike i v 11. Såvida du inte redan ligger i någon riskgrupp finns det inget att oroa sig för :)

UL igår så vi fick titta på Gullisen :love::love:
Allt såg kanon bra ut, och vi låg så långt ifrån risken för kromosomförändringar som man bara kan komma dvs 1:20000:bump:
Han/hon hade ett riktigt gympa pass och BM hade lite svårt att få en bra bild, den beros redan på sin far är jag rädd ;)
Så nu är det väl bara att vänta..och vänta..och vänta... Har gått in i v.13 nu så man kan känna sig lite lugnare :)
Men vi har en USA resa att se fram emot i alla fall åker den 4:april, någon här som har erfarenhet av att flyga under graviditet? Tänker blodproppar i benen..vätska mm :crazy:

Jag flög nu i januari när jag var i v 26, förvisso bara till Spanien men var inga konstigheter ☺ lite svårt att nå sakerna jag knuffat in under sätet framför bara

Wow, jag avundas verkligen inte din situation. Hoppas det löser sig till det bästa för alla parter, och stort grattis till graviditeten. :bump:

Hur har det gått för dig?

Jag krävde att få göra om testet efter att läst lite på nätet om andra som fått falskt positivt. Min sambo fick ju också testa sig. Han fick svar igår. Det var negativt. Jag fick svar idag....det var negativt denna gången! Någon har klantat sig och vi har båda ätit pencillin i onödan. :rage:

Välkommen @krambanan och hoppas det löser sig på nåt smidigt sätt. Låter inte alls som nån kul start på en graviditet.

September

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Tack!

Min stressnivå är lika med noll nu för tiden. Stressigt på jobbet igår fram till kl 22 när vi gick hem vilket resulterade i att jag har haft svårt att komma upp ur sängen idag, ätit rätt dåligt och knappt fixat dricka vatten. Var i väg på dans ikväll och känns mycket bättre nu efter. Har ätit och druckit bra efter det. Men kollegan jag ska jobba med i helgen smsa och sa att hon inte kommer pga personliga själ. Jag vill bara lägga mig ner och dö typ. Jag orkar inte jobba tre kvällar i rad med vikarier. Jobbar dessutom på demens så tålamodet kommer tryta många många gånger. Jag vill bara stanna hemma.

Så, nu har jag gnällt av mig lite. I övrigt mår jag rätt bra. Var ute och joggade lite lätt här om dagen och det var riktigt skönt.

Vi går redan i familjeterapi. :)
Hoppas att det ger er en knuff i den, för er, önskade riktningen :)

Skumt det där med klamydiatestet! Så jäkla onödigt då det ju ger en fight som egentligen inte hade existerat! Och dessutom penicillin i onödan... Ja olyckor kan ske men det var väl inte det ni direkt behövde just nu.

Jag krävde att få göra om testet efter att läst lite på nätet om andra som fått falskt positivt. Min sambo fick ju också testa sig. Han fick svar igår. Det var negativt. Jag fick svar idag....det var negativt denna gången! Någon har klantat sig och vi har båda ätit pencillin i onödan. :rage:

Men om ni har ätit medicinen så är det väl klart att ni testar negativt?

Idag var vi på nytt ultraljud, efter remiss från KK då jag hade en liten blödning. Känns så himla skönt att de tog oss på allvar även om det bara var just en liten blödning, särskilt efter missfallet i somras. (Det var också så himla skönt att slippa göra VUL den här gången, jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skrevat i gyn-stolen det senaste året...)

Allt såg bra ut, cystan jag har på vänster äggstock har krympt från 6-7 cm till 2-3, inget avvikande syntes i livmodern utan där låg ett litet foster som vinkade med armen :love: Både jag och maken blev alldeles tårögda, men det kan nog till stor del skyllas på extrem sömnbrist då vi båda jobbat natt (jag hann sova 2 h..) :D

Vi fick till och med utskrivet bild!
ul-v11.jpg
[/URL][/IMG]
ul-v11.jpg

Idag var vi på nytt ultraljud, efter remiss från KK då jag hade en liten blödning. Känns så himla skönt att de tog oss på allvar även om det bara var just en liten blödning, särskilt efter missfallet i somras. (Det var också så himla skönt att slippa göra VUL den här gången, jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skrevat i gyn-stolen det senaste året...)

Allt såg bra ut, cystan jag har på vänster äggstock har krympt från 6-7 cm till 2-3, inget avvikande syntes i livmodern utan där låg ett litet foster som vinkade med armen :love: Både jag och maken blev alldeles tårögda, men det kan nog till stor del skyllas på extrem sömnbrist då vi båda jobbat natt (jag hann sova 2 h..) :D

ul-v11.jpg
[/URL][/IMG]
ul-v11.jpg

Wow, vilken liten :love:

ul-v11.jpg
[/URL][/IMG]
ul-v11.jpg

Nej men lille! :love: Vilken vecka är du i?

Nu har väl hormonerna kickat in. Är vrång och sur nästan jämt senaste veckan. Allt åker sambon på i princip. Dötrist stämning hemma :(

Hur f*n ska jag hantera känslorna?! :arghh:

Nu har väl hormonerna kickat in. Är vrång och sur nästan jämt senaste veckan. Allt åker sambon på i princip. Dötrist stämning hemma :(

Hur f*n ska jag hantera känslorna?! :arghh:
Jag var likadan första graviditeten. Nu är det bättre för jag vet att det går över och det är ovärt att bråka :) och be om ursäkt och prata mycket om ditt humör.

Min lille skrutt ville inte samarbeta på KUB-ultraljudet så barnmorskan fick ge upp. Vi ska göra ett nytt försök på tisdag. Lyckas det inte då heller så är det för långt gånget sen. Allt annat såg iallafall bra ut. Fick med lite bilder.

Trodde det skulle kännas mer verkligt när man fick se den...men nu känns det ännu skummare att den lille ligger och skvalpar runt inuti mig! Helt overklig känsla.

Var och köpte ett par gravidbyxor på HM efter KUBen...så sjukt sköna! Och 249 kr känns överkomligt. Snygga var dom med.

Hoppas att det ger er en knuff i den, för er, önskade riktningen :)

Skumt det där med klamydiatestet! Så jäkla onödigt då det ju ger en fight som egentligen inte hade existerat! Och dessutom penicillin i onödan... Ja olyckor kan ske men det var väl inte det ni direkt behövde just nu.

Ja det hoppas jag med.

Nä det var verkligen det sista vi behövde. Men vi har pratat om det. Vi har varit öppna om det med kompisar. Och nu kan vi skratta och skoja om det. Överlag skötte vi det snyggt båda två så jag är rätt stolt över oss faktiskt. :love:

Hur gör ni med kub? Gör alla det? Jag tillhör uppsala län och eftersom jag är under 35 så kostar det 1 500kr. Vi vill ha barnet oavsett. Är lite villrådig i det. Ska till bm om 2 v så får väl diskutera det då helt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits