Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åker ni kollektivt tipsar jag om en med svängbara hjul och inte så bred. Har en gammal Emmaljunga nitro city till dottern som är kalas just när man åker kollektivt. Dock har jag upplevt bekymmer med emmaljungas bromsar, att det verkar fastna grus i dem så de kärvar.Hur långt har ni andra kommit med ert shoppande? Vi köpte bärsele idag, känns skönt att ha det färdigt. Har även införskaffat spjälsäng och en del kläder och så. Dock inga byxor och tröjor än. Bodys däremot har det blivit en del
Börjat titta på barnvagnsdjungeln också. Jag tycker att det duger gott med en från Blocket, men mannen vill prompt ha ny så jag överlåter det där till honom. Han får välja chassi, färg och allt. Sålänge jag får en Emmaljunga så är jag nöjd, haha.
Åker ni kollektivt tipsar jag om en med svängbara hjul och inte så bred. Har en gammal Emmaljunga nitro city till dottern som är kalas just när man åker kollektivt. Dock har jag upplevt bekymmer med emmaljungas bromsar, att det verkar fastna grus i dem så de kärvar.
Vi har inte shoppat nånting alls än, men jag är ju inte ens i vecka 12 än. Däremot har vi börjat sticka rutor till en filt, min man håller på att lära sig sticka också, han vill göra till bebisen han medHur långt har ni andra kommit med ert shoppande? Vi köpte bärsele idag, känns skönt att ha det färdigt. Har även införskaffat spjälsäng och en del kläder och så. Dock inga byxor och tröjor än. Bodys däremot har det blivit en del
Börjat titta på barnvagnsdjungeln också. Jag tycker att det duger gott med en från Blocket, men mannen vill prompt ha ny så jag överlåter det där till honom. Han får välja chassi, färg och allt. Sålänge jag får en Emmaljunga så är jag nöjd, haha.
Jo jag tror det blir en super nitro faktiskt
Hur långt har ni andra kommit med ert shoppande? Vi köpte bärsele idag, känns skönt att ha det färdigt. Har även införskaffat spjälsäng och en del kläder och så. Dock inga byxor och tröjor än. Bodys däremot har det blivit en del
Hur långt har ni andra kommit med ert shoppande? Vi köpte bärsele idag, känns skönt att ha det färdigt. Har även införskaffat spjälsäng och en del kläder och så. Dock inga byxor och tröjor än. Bodys däremot har det blivit en del
Vi får tillökning i mitten av augusti (känner jag min kropp rätt blir det väl närmare september...) och dottern blir 2 i april. Jag har en bärsele (pre school) till dottern, ska dra med sambon och prova en bra bärsele till mini och köper även en ståbräda till dottern. Känner att det blir lagom att börja med. Ståbräda finns till OK pris begagnat här och kommer nog användas iom att hon gärna går mycket. Jag har konstaterat att det är ovärt med syskonvagn iom att vi åker mycket kollektivt och jag vet att jag kommer bli tokarg om jag inte ryms på bussen för att vagnen är för stor det kommer bli perfekt att börja så för oss då tösen idag är så himla rörlig och springer hem från dagis och det är ju närmare någon kilometer i alla fall.Vi har en sån och den är superhärlig att köra! Tror ni blir nöjda
I övrigt har vi inte handlat någonting, vi har det mesta redan sedan dottern. Det som kommer inhandlas är lite nya kläder då vi gjort oss av med mycket smått och mycket har blivit fläckigt. Vi kommer även inhandla en bedside crib, mycket behändigt att ha bebis nära sig men ändå i egen säng!
Mitt allra största huvudbry är vagn. Dottern kommer vara strax över 2 år när bebis kommer och vi kommer behöva ha vagn till henne.
Alternativen är: 1) behålla SuperNitron och köpa en liggdel till den samt köpa beg. syskonvagn att använda de tillfällen man behöver ha vagn till båda barnen, 2) behålla SuperNitron och köpa förstärkning samt sittdel+liggdel och göra en syskonvagn av den och då alltså ha barnen på rad, 3) köpa syskonvagn och göra oss av med SuperNitron. Det lutar åt alt. 1.
Det är lite tråkigt med barn nr 2, vi har ju allt redan
Sa jag med... Och jag har varit duktig på att inte köpa så mycket, någon klänning eller så bara (första var en kille). Min mamma höll dock inte med, efter loppisen i i helgen kom jag hem med en nästan en halv ikeapåse med kläder till mini Vet tusan inte hur jag ska få plats med alla kläder (det var dock i stl 50-68, så lite kan jag ju dela upp det i varje fall.... )Det är lite tråkigt med barn nr 2, vi har ju allt redan
Sa jag med... Och jag har varit duktig på att inte köpa så mycket, någon klänning eller så bara (första var en kille). Min mamma höll dock inte med, efter loppisen i i helgen kom jag hem med en nästan en halv ikeapåse med kläder till mini Vet tusan inte hur jag ska få plats med alla kläder (det var dock i stl 50-68, så lite kan jag ju dela upp det i varje fall.... )
Syskonvagn?Lite skönt iofs att inte behövs betala för en vagn till...
Syskonvagn?
Kolla efter en du enkelt kan plocka bort extrasits från och göra en normalstor vagn av det hela, det verkar smidigt. Dock har jag ingen koll på syskonvagn är i övrigt.Är ju bara i v.8 så har inte inhandlat nåt än. Har dock börjat snegla på en bedside crib, hade sonen i sängen vilket var mysigt men kommer förmodligen inte vara så praktiskt med nästa, sen har jag börjat fundera på syskonvagn. Sonen kommer inte ens vara två när plutt anländer, och jag går väldigt mycket med vagn, åker aldrig kollektivt utan har allt inom gångavstånd, nån som har nåt bra tips som går att få in genom ett vanligt dörrhål :P
Annars så har vi varit magsjuka hela högen, var mindre roligt!
Tänkte även ta mig för att ringa MVC snart för att få tid för inskrivning, de gör inte det förrens v.12 här så det är ju ingen brådska, trivs i bubblan jag är i nu
Praktiskt. Vår första kommer fylla två 1.5 månad senare och bara älskar sin vagn.Nää, dottern är 4,5 innan unge II är ute och har inte använt vagn på länge så hon får vackert gå
Åkte till Mexico i vecka 20 förra gången, var inga problem.Men vi har en USA resa att se fram emot i alla fall åker den 4:april, någon här som har erfarenhet av att flyga under graviditet? Tänker blodproppar i benen..vätska mm