Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och jag som jobbar 12h pass, jag lever ju på kaffe morgon och sen em. Man fick dricka lite mer svart te väl, cirka 4 koppar/dag?
Då borde ju grönt té utan koffein vara obegränsat? :P

Allt grönt te är inte koffeinfritt utan innehåller koffein men i en väldigt liten mängd jämfört med kaffe.

Ja och jag som jobbar 12h pass, jag lever ju på kaffe morgon och sen em. Man fick dricka lite mer svart te väl, cirka 4 koppar/dag?
Då borde ju grönt té utan koffein vara obegränsat? :P
Jobbar du 12h-pass är det ju inte så många dagar i veckan. Jag dricker så mycket jag tycker behövs när jag jobbar och ytterst lite hemma.

En väldigt ljusrosa blödning idag på jobbet fick mig ur balans totalt. Men verkade väldigt tillfälligt. Inget mer än det. Mår ständigt halvilla, molande mensvärk och trött och humöret inte på topp. Det är inte lätt att jobba med dementa när man känner att tålamodet inte känns okej. Orkar inte mkt när jag kommer hem..tur att sambon tar mkt hemma nu. Klev in i vecka 7 idag :-)

Jag drack kaffe typ som vanligt tills för ett par veckor sen, nu klarar jag knappt lukten av det. Men då drack jag ungefär lika mycket som vanligt, men jag dricker bara på jobbet.

Ringde MVC idag. Sa som det var, osäker på om februari blödningen var en nidblödning eller bara en kort och konstig mens, och är osäker på vilken vecka jag verkligen är i nu.
Gravtestet visade ju v3+. Det stämmer ju in oas. om jag blev gravid i januari eller februari. Den visar ju inte mer, bara att det gått mer än 3 veckor sen befruktnig av ägg skett, inte om det gått 4 eller 5 osv. Vecka 3+ är max.

Men men, fick en tid den 16:e. Dem gör väl ett ultraljud då för och säkerställa mer exakt?

Ringde MVC idag. Sa som det var, osäker på om februari blödningen var en nidblödning eller bara en kort och konstig mens, och är osäker på vilken vecka jag verkligen är i nu.
Gravtestet visade ju v3+. Det stämmer ju in oas. om jag blev gravid i januari eller februari. Den visar ju inte mer, bara att det gått mer än 3 veckor sen befruktnig av ägg skett, inte om det gått 4 eller 5 osv. Vecka 3+ är max.

Men men, fick en tid den 16:e. Dem gör väl ett ultraljud då för och säkerställa mer exakt?

Med sonen visste jag inte heller alls hur jag skulle räkna, hade otroligt oregelbunden mens. Enligt bm:s uträkning enligt sista mens första dag skulle jag vara si o så långt gången (kommer inte ihåg siffror), men den beräkningen var över en månad fel. Jag påpekade detta flera gånger men fick ändå vänta till RUL i v.19 för att få besked, o jag hade ju rätt såklart.

Med sonen visste jag inte heller alls hur jag skulle räkna, hade otroligt oregelbunden mens. Enligt bm:s uträkning enligt sista mens första dag skulle jag vara si o så långt gången (kommer inte ihåg siffror), men den beräkningen var över en månad fel. Jag påpekade detta flera gånger men fick ändå vänta till RUL i v.19 för att få besked, o jag hade ju rätt såklart.

Ja och jag har ju inte stenkoll på exakt dag, hade en lite stressig period då och minns inte exakta datum. Är det viktigt? Men sålänge, det är ju många månader kvar till BF oavsett en månad +/-. Fick en tid den 16:e så får vi se vad som görs då.
Ser fram emot det :)

Sambon släppte en kommentar idag; du ska inte ta ett till test om några veckor bara för att dubbelkolla? Blev irriterad, men han kan ha rätt?

Pratade med MVC idag och blev tilldelad en tid för hälsosamtal i v.7. Fick en tid som inte alls passar mig och när jag påtalade detta fick jag som svar att jag kan läsa på internet om jag inte kan komma. Såg senare, på deras hemsida, att det de erbjuder är hälsosamtal i grupp. Undrar varför jag inte fick information om att det är gruppsamtal. Jag har ingen större lust att gå på gruppsamtal, då väntar jag nog hellre med besök hos barnmorska tills inskrivningen v.11. Har ni varit på enskilda hälsosamtal eller i grupp? Hur upplevde ni hälsosamtalet? Nödvändigt eller onödigt?

Pratade med MVC idag och blev tilldelad en tid för hälsosamtal i v.7. Fick en tid som inte alls passar mig och när jag påtalade detta fick jag som svar att jag kan läsa på internet om jag inte kan komma. Såg senare, på deras hemsida, att det de erbjuder är hälsosamtal i grupp. Undrar varför jag inte fick information om att det är gruppsamtal. Jag har ingen större lust att gå på gruppsamtal, då väntar jag nog hellre med besök hos barnmorska tills inskrivningen v.11. Har ni varit på enskilda hälsosamtal eller i grupp? Hur upplevde ni hälsosamtalet? Nödvändigt eller onödigt?

Jag var på enskilt. Jag upplevde det som.. relativt onödigt. Egentligen. Det mesta vet man ju och blev i övrigt hänvisad till livsmedelsverkets hemsida och vårdguiden.

Hoppar med här jag också! Plussade nu på morgonen, mensen är en vecka sen idag och misstänkte ganska tidigt att jag blivit gravid. Har även varit orimligt trött. Halvt om halvt planerat då vi har en dotter på 1 1/2 och ville ha syskon ganska nära i ålder. Nu när det är konstaterat vet jag inte hur jag känner :p Jag känner mig naturligtvis glad men det är ju inte alls samma livsomvälvande känsla som med första barnet. Samtidigt har jag nyligen blivit arbetslös så nu ligger det lite funderingar i hur det blir att söka jobb som gravid... alltså känns det lite som det praktiska tar över glädjen lite. Eller så har det bara inte hunnit sjunka in ännu.
Grattis till er alla i tråden! :D

September

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Jahapp, så var jag tvungen att berätta på jobbet idag, det var inte riktigt vad jag ville, än. Skulle gå skjutkurs i två veckor men så slog det mig i helgen att jag kanske inte får skjuta när jag är gravid?! Högg ena instruktören och mycket riktigt, det får jag inte. Så nu vet kursinstruktörerna, de jag gick kursen med, min närmsta chef och imorgon får jag ju berätta för resten av min grupp för de lär ju undra varför jag är på jobbet som vanligt och inte på kursen... Blöh, skittajming. Hade velat vänta ett par veckor till ju :(

Jahapp, så var jag tvungen att berätta på jobbet idag, det var inte riktigt vad jag ville, än. Skulle gå skjutkurs i två veckor men så slog det mig i helgen att jag kanske inte får skjuta när jag är gravid?! Högg ena instruktören och mycket riktigt, det får jag inte. Så nu vet kursinstruktörerna, de jag gick kursen med, min närmsta chef och imorgon får jag ju berätta för resten av min grupp för de lär ju undra varför jag är på jobbet som vanligt och inte på kursen... Blöh, skittajming. Hade velat vänta ett par veckor till ju :(

Det är så typiskt! Själv plussade jag ju i princip i samma veva som jag började söka jobb. Men det är väl som dom säger - finns aldrig en riktigt bra tajming. :p

Hoppar in här. Första barnet. BF tror vi just nu blir 15/9 (osäker på om min sista mens var en mens eller inte). Ska göra UL för KUB-testet 12/3 så lär väl märka hur väl det stämmer då. Bor i Skåne.

Bebis var inte alls planerat nu då jag och sambon efter mycket upp och ner mer eller mindre bestämt oss för att separera. Nu vet jag inte riktigt hur det blir. Jag hoppas vi gör ett sista försök tillsammans. Är 33 år så för mig var abort dock inget alternativ.

Mår illa mest hela tiden och helt sinnessjukt trött. Berättade för chefen, familjen och dom närmsta vännerna förra veckan.

Idag ringde min barnmorska. Hade positivt på klamydia! Jag är testad innan och minst två ggr med nuvarande sambon. En gång i samband med en abort i början på förhållandet och en gång vid utredning för samlagsblödningar. Han säger att han är testad innan och minst en gång sen vi blev ihop (pga sveda när han kissade). Jag har inte varit med någon annan. Han säger att han inte har det heller och jag tror honom. Vi har varit ihop mer än 5 år. Han ska testas imorgon. Ska kolla om jag kan få ta om mitt test imorgon också så det inte blivit något fel.... :(

Hoppar in här. Första barnet. BF tror vi just nu blir 15/9 (osäker på om min sista mens var en mens eller inte). Ska göra UL för KUB-testet 12/3 så lär väl märka hur väl det stämmer då. Bor i Skåne.

Bebis var inte alls planerat nu då jag och sambon efter mycket upp och ner mer eller mindre bestämt oss för att separera. Nu vet jag inte riktigt hur det blir. Jag hoppas vi gör ett sista försök tillsammans. Är 33 år så för mig var abort dock inget alternativ.

Mår illa mest hela tiden och helt sinnessjukt trött. Berättade för chefen, familjen och dom närmsta vännerna förra veckan.

Idag ringde min barnmorska. Hade positivt på klamydia! Jag är testad innan och minst två ggr med nuvarande sambon. En gång i samband med en abort i början på förhållandet och en gång vid utredning för samlagsblödningar. Han säger att han är testad innan och minst en gång sen vi blev ihop (pga sveda när han kissade). Jag har inte varit med någon annan. Han säger att han inte har det heller och jag tror honom. Vi har varit ihop mer än 5 år. Han ska testas imorgon. Ska kolla om jag kan få ta om mitt test imorgon också så det inte blivit något fel.... :(
Vilken soppa! Hitta en parterapeut eller liknande att prata med. Även om ni inte räddar relationen är det nog bra inför att lösa situationen med barn.

Välkommen @krambanan och hoppas det löser sig på nåt smidigt sätt. Låter inte alls som nån kul start på en graviditet.

September

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Nerdragningar på jobbet. Som tur är kommer inte jag att drabbas. Men hon i vår arbetsgrupp är orolig för hon går på ett gravvik nu till om ca 1 år. Innan dess har ju jag gått hem med. Så sitter några och frågar om inte jag ska bli gravid då så den där kollegan kan vara kvar. Å ja jag vill säga ja men inte än. Men känner mig taskig då hon inte behöver vara orolig heller. För när jag kommer tillbaka har en gått i pension. Jag var tvungen att gå ut från kontoret när dom började prata ännu mer. Kanske genomskinligt men.

Jag berättade faktiskt för min vikarie på jobbet rätt tidigt (hon vikade min förra föräldraledighet, skulle få vara kvar säsongen men gå hem i november). Dels för att vi jobbar tätt ihop (svårt att dölja att man mår pyton) och dels för att hon annars hade blivit tvungen att söka massa nya jobb. Och vi vill gärna ha kvar henne :)
Men på en större arbetsplats kanske det inte är lika smidigt.

Hur tänker ni andra med influensavaccin (av er själva alltså)? Nu är ju influensasäsongen typ slut och BF är ju långt innan nästa säsong... samtidigt som det kanske är "lika bra"? BM tyckte jag skulle göra som jag ville :p

Hur tänker ni andra med influensavaccin (av er själva alltså)? Nu är ju influensasäsongen typ slut och BF är ju långt innan nästa säsong... samtidigt som det kanske är "lika bra"? BM tyckte jag skulle göra som jag ville :p

Jag tror inte det är någon ide att vaccinera sig mot influensa nu med tanke på hur stora utbrott det redan varit och är. Dessutom visade sig vaccinet vara ganska dåligt i år. Jag vaccinerade mig innan jag blev gravid då jag tillhör en riskgrupp och desutom enkelt får sprutan på jobbet då alla erbjuds eftersom jag jobbar i vården.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar