Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör ni med kub? Gör alla det? Jag tillhör uppsala län och eftersom jag är under 35 så kostar det 1 500kr. Vi vill ha barnet oavsett. Är lite villrådig i det. Ska till bm om 2 v så får väl diskutera det då helt enkelt.
Vi gör inte det. Är också under 35.

På grund av min nålfobi hoppade vi KUB.
Jag skriver in mig i tråden nu då. V 13 och idag fick vi på ett tidigt UL se lillskrutt.
Otroligt, den finns faktiskt i min mage!!
Sen lyckades jag ihop med min fantastiska BM ta blodprov, hela 5 rör.
Nu hoppas jag att allt är bra så jag slipper göra om det.

Jag skriver in mig i tråden nu då. V 13 och idag fick vi på ett tidigt UL se lillskrutt.
Grattis och välkommen! :)

Hur gör ni med kub? Gör alla det? Jag tillhör uppsala län och eftersom jag är under 35 så kostar det 1 500kr. Vi vill ha barnet oavsett. Är lite villrådig i det. Ska till bm om 2 v så får väl diskutera det då helt enkelt.

Vi gjorde kub. Gratis i Stockholms län och eftersom jag ändå var tvungen att ta mängder av blodprover pga riskzon för blodpropp så tyckte vi att det var lika bra. Dessutom då december var en "hård" festmånad med semester etc. Och såklart - kul att se den lille. :p

Grattis, grattis!

Vi gör inte, gjorde inte med ettan heller.

Vi gjorde kub. Gratis i Stockholms län och eftersom jag ändå var tvungen att ta mängder av blodprover pga riskzon för blodpropp så tyckte vi att det var lika bra. Dessutom då december var en "hård" festmånad med semester etc. Och såklart - kul att se den lille. :p

Har du hört något om du har ökad propprisk? Har tänkt mycket på dig!

Jag hoppar in här :)
Säger som jag sa i vi vill ha barn tråden, vet någon vem jag är så får du gärna hålla det för dig själv :)
Jag är lite anonym ett tag till då folk hänger här som jag känner IRL och det är för tidigt att gå ut med att vi försökt skaffa barn/nu är gravida :)

Men iaf, plussade idag och enligt uträkning är jag i vecka 7+1 med bf 31 oktober. Detta blir vårat tredje barn.

September
1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet

Jag hoppar in här :)
Säger som jag sa i vi vill ha barn tråden, vet någon vem jag är så får du gärna hålla det för dig själv :)
Jag är lite anonym ett tag till då folk hänger här som jag känner IRL och det är för tidigt att gå ut med att vi försökt skaffa barn/nu är gravida :)

Men iaf, plussade idag och enligt uträkning är jag i vecka 7+1 med bf 31 oktober. Detta blir vårat tredje barn.

Grattis! :bump::banana:

Hur får man svar förresten? Får man det hemskickat eller vid bm-träff? :confused:

Mig ringde de och var väldigt måna om att snabbt komma igång med förebyggande behandling, så hade du behövt förebyggande behandling hade du fått veta det rätt snabbt. När lämnade du proverna? Jag vill minnas att jag lämnade proverna en måndag eller tisdag och de ringde sent fredag eftermiddag.

Mig ringde de och var väldigt måna om att snabbt komma igång med förebyggande behandling, så hade du behövt förebyggande behandling hade du fått veta det rätt snabbt. När lämnade du proverna? Jag vill minnas att jag lämnade proverna en måndag eller tisdag och de ringde sent fredag eftermiddag.

Jaha, dåså. Var några veckor sedan, så då borde det vara lugnt då. :p

Ringde Mvc idag och fick en tid till inskrivning i mitten på april. Då skulle dom även göra ett ul eftersom jag inte riktigt vet hur långt gången jag är.
Jag tog ut min spiral i januari, testade negativt för 23 dagar sen men någon mens dök aldrig upp och så plussade jag ju igår.
Jag testade säkert för tidigt sist men bm tyckte att vi gör ett ul och jag tackar inte nej :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits