Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skönt att det inte bara är jag som fått mage skittidigt :D Vecka 13 nu och på eftermiddagarna ser det ut som vecka 33... :angel:
Går dock alltid klädd i rejäla kläder på jobbet så än har ingen sagt något. Jag har iofs berättat på jobbet så de slipper undra med :rofl:

I övrigt väntar jag på att tröttheten och illamåendet ska ge med sig. Mår helt värdelöst. En jävla huvudvärk har jag också, utöver ansiktsneuralgin som kom tidigt den här gången... :( Men fogarna är hyfsade än :banana:

Har också illamående och hatar det!

Halva dagen går ut på att försöka stå ut med det men än så länge funkar det. Hade det lite jobbigt på jobbet idag och segade mig fram och så kan man inte förklara varför heller.
Jag hoppas bara det försvinner snabbare än förra gången. Då höll det på till vecka 20 :crazy:
Första graviditeten höll det på till vecka 13 ungefär. Så jag hoppas på något liknande denna gången!

...
Men iaf, plussade idag och enligt uträkning är jag i vecka 7+1 med bf 31 oktober. Detta blir vårat tredje barn.
Tjoho , samma BF datum som jag! :p
Ska ta Kub ttestet, erbjuds gratis här. Blodprov om 3veckor och 1:a UL 1vecka efter. Har nog ff inte fattat att det finns ett liv i magen. Ser ju inte gravid ut än, har dock börjat springa på toa om nätterna, minst 1gång per natt.. Hejdå sömnen. :cool:

BF Höst 2015:

September
2/9 - Californication, Stockholm. Första barnet.
14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober

November

17/11 Akvileja - Uppland. Första barnet.

Lägger till mig och kliver in i tråden, hoppas på att den lille stannar kvar där den ska!

Jag slapp illamåendet skönt nog. Däremot har jag högt blodtryck så från v20 ska jag vara uppsmärksam på huvudvärk och liknande. Dock har jag redan mycket huvudvärk, hur ska jag då märka blodtrycket?

insåg igår att midjan försvunnit, magen har liksom blivit fyrkantig.
Om en vecka är det dags för rutin UL. Blir i v15 redan pga påsken.

BF Höst 2015:

September
2/9 - Californication, Stockholm. Första barnet.
14/9 - Norma - Värmland
21/9 -westerngirl- Småland
30/9 - zewz - Småland

Oktober

November

17/11 Akvileja - Uppland. Första barnet.

Lägger till mig och kliver in i tråden, hoppas på att den lille stannar kvar där den ska!

hej, ta den senaste uppdateringen istället så kapar du inte de flesta av oss :)

Hoppsan, klart alla ska vara med!

September

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
17/11 - Akvileja, Uppland. Första barnet.

Skönt att se att det inte bara är jag som fått mage tidigt! 6+2 idag och på eftermiddagen får jag gömma magen under en fleecetröja....

Min mage syns nu när jag ligger ner. 8+6 idag. Undersköterskekläderna döljer det rätt bra. Köpte ett nytt träningslinne så det inte syns allt för tidigt. Nu har jag dock börjat få ont i ryggen. Känns som när det var snett senast. Så hoppas för gudsskull att det inte är foglossning redan nu. Här har en kollega misstänkt det, hon fick det bekräftat i förrgår av mig då jag råkade försäga mig. Men men.

Min närmsta kollega frågade samma dag jag plussade om jag var gravid, blev så chockad att jag inte lyckades hålla masken... :D

Tar senaste listan. Plussade för snart en vecka sen och är idag i vecka 6+1. Nytt nick då vi vill vänta lite med att berätta.

September

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet
14/9 - Norma - Värmland
15/9 - krambanan
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
30/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
17/11 - Akvileja, Uppland. Första barnet.
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

Var på hälsosamtal i tisdags. Tog prover för hypotyreos då eftersom jag har det i släkten. De ringde i onsdags och meddelade att jag har tsh på 4,3 och att de har skrivit ut levaxin. Tyckte startdosen låg lite lågt dock på bara 25. Hm. Lite orolig blir man ju eftersom det är något förhöjd missfallsrisk. :/

Varit sugen på ketchup både igår kväll och ikväll. Hoppas det bara är tillfälligt.

Förresten haft problem med att vakna med huvudvärk senaste dagarna.. någon annan? It sucks!

Varit sugen på ketchup både igår kväll och ikväll. Hoppas det bara är tillfälligt.

Förresten haft problem med att vakna med huvudvärk senaste dagarna.. någon annan? It sucks!
Jag har också huvudvärk, inte på morgonen utan den kommer smygande under dagen. Jag har i princip aldrig huvudvärk annars...

Ketchup :rofl:

Jag har också mycket huvudvärk. "Vanlig" huvudvärk plus ansiktsneuralgi. Den sistnämnda är värst på kvällarna, får ofta gå och lägga mig med en kylklamp mot tinningen. Det känns rätt hopplöst faktiskt...

Ketchup :rofl:

Jag har också mycket huvudvärk. "Vanlig" huvudvärk plus ansiktsneuralgi. Den sistnämnda är värst på kvällarna, får ofta gå och lägga mig med en kylklamp mot tinningen. Det känns rätt hopplöst faktiskt...

Ätit runt 15 gafflar ketchup :o

Vad är ansiktsneuralgi? :confused: Hade extremt ont i tinningen igår till och från. Kändes som att en blodådra sprängdes, eller att någon körde in en spik då och då. Är det samma sak? :crazy:

Ätit runt 15 gafflar ketchup :o

Vad är ansiktsneuralgi? :confused: Hade extremt ont i tinningen igår till och från. Kändes som att en blodådra sprängdes, eller att någon körde in en spik då och då. Är det samma sak? :crazy:

Ansiktsneuralgi är nån skum nervsmärta i en tredelad nerv som delar sig i tinningen och sträcker sig mot ögat, näsan och käken. Det känns som om nån injicerat het olja i just dom områdena, ögat blir påverkat, näsan svider och det kan kännas som tandvärk. Ganska ovanligt och en neurolog ställde diagnosen förra graviditeten. Det som kan hjälpa är epilepsimedicin men det var sjukt jobbiga preparat så det slipper jag helst.
Det blev bättre igen efter förra gången så det är väl bara att bita ihop.

Jag tror nästan att jag har början till foglossning. :( ont i korsryggen fast ändå inte. Strålar ner i höger ben. Hugger till ibland och har gjort ont inatt. Kan man få det redan i v10? Försökt att googla men då blir man ju sjuk typ... trodde först att det var träningsvärk från jag har målat och klättrat upp och ner på en pall. Får ta upp det med bm nästa vecka om det inte givit med sig.

Annars mår jag rätt bra. Lite illamående emellanåt och trött.

Hur mår ni andra? Hoppas ni får en fin söndag. Jag ska bara vila idag. 6 dagars jobb väntar nästa vecka.

Vad jobbigt med ont redan, hoppas att det är övergående!

Jag är lika trött idag, verkar inte komma upp från soffan till kattens stora förtjusning. :D Men jag mår inte illa eller har ont i brösten, så man ska väl vara tacksam för det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar