Höstföräldrar 2014 del 2.

Jösses vad en del sover bra! Måste kännas helt underbart, även om jag nog hade blivit lite nervös om barnet bara ville äta 3 gånger per dygn. Jag hade nog precis som du gjorde, velat peta i honom en flaska till innan läggdags.
Själv är jag mycket nöjd med natten. Lillan vaknade bara tre gånger inatt ;), natten är alltså mellan 23 och 6,30. Känner mig riktigt utvilad:D. Just nu ligger hon uppe och sover. Hon förvånade mig med att somna vid halv tolv efter att bara varit vaken en timme efter morgonsovet. Nej nu vaknade hon visst

Jösses vad en del sover bra! Måste kännas helt underbart, även om jag nog hade blivit lite nervös om barnet bara ville äta 3 gånger per dygn. Jag hade nog precis som du gjorde, velat peta i honom en flaska till innan läggdags.
Själv är jag mycket nöjd med natten. Lillan vaknade bara tre gånger inatt ;), natten är alltså mellan 23 och 6,30. Känner mig riktigt utvilad:D. Just nu ligger hon uppe och sover. Hon förvånade mig med att somna vid halv tolv efter att bara varit vaken en timme efter morgonsovet. Nej nu vaknade hon visst
:rofl::rofl:
Att det kan vara så olika. Bastian har som mest vaknat 2 gånger per natt så vi är lyckligt lottade.

I går fick han 20-flaskan och somnade sedan, vaknade kvart i fem för blöjbyte och mat och somnade sedan om till halv nio :D
Tog en 30min powernapp i förmiddags och somnade nu i vagnen inomhus. Fördelena med att ha stort kök = man kan lätta köra med vagnen runt köksön :p

Här är det storm och regn :cautious: så dagens barnvagnspromenad fick alltså modifieras lite. Annars sover han lätt 3 timmar ute i barnvagnen. Dagtid kan han annars tänka sig att sova i vagnen, bilen eller min famn. Försöker jag flytta honom till sängen nu när han inte kommer ne ri djupsömn så är han klarvaken på 5 röda.

@TeamLundVer just det där med joller på nätterna är ju en kul grej.. Har ibland blivit väckt av att hunden hoppar upp i sängen och då ligger Edith och håller låda i spjälsängen för att sen somna om :D
Tror iaf att jag ibland sluter upp henne och matar i onödan. Som du säger så brukar det märkas när dom vill upp ;)

@Cocos
Ja Bastian kallar ju som sagt. ÖÖÖÖÖÖÖ säger han när han vill upp, ha mat eller att vi ska putta på mobilen ovanför skötbordet så att den rör sig igen :D
Eller så vrålskriker han men det är bara om näsan är helt täppt och han inte går luft. Då skriker han i panik tills den är spolad.

Förresten. När börjar de drömma? Bastian har hela tiden pratat i sömnen och sedan han var ett par veckor även fnittrat vid några tillfällen men nu skrattas det dagligen och igår skrek han flera gånger, vi rusade in men det visade sig att han sov. Stackaren :love:

@Cocos
Ja Bastian kallar ju som sagt. ÖÖÖÖÖÖÖ säger han när han vill upp, ha mat eller att vi ska putta på mobilen ovanför skötbordet så att den rör sig igen :D
Eller så vrålskriker han men det är bara om näsan är helt täppt och han inte går luft. Då skriker han i panik tills den är spolad.

Förresten. När börjar de drömma? Bastian har hela tiden pratat i sömnen och sedan han var ett par veckor även fnittrat vid några tillfällen men nu skrattas det dagligen och igår skrek han flera gånger, vi rusade in men det visade sig att han sov. Stackaren :love:

Ang täppt näsa på bebisar, hur spolar man?

@TeamLundVer jag har uppfattat det som att dom drömmer från döm föds (kanske redan i magen?) Edith log och kvittrade i sömnen när hon va bara nån dag gammal :)
Precis som Bastian skriker hon i land i sömnen undrar om det är mardrömmar.. Och isf vad är en mardröm för en bebis?O_o

@Melisen goigla nässjöljning! Man ska iaf inte göra det bär dom ligger platt på rygg, jag gjorde det och ungen vart bli i ansiktet och fick inte luft :nailbiting:

Jag har sköljt näsan på skötbordet. Har gått bra, men jag har inte använt så stora mängder vatten. Har haft pipetterna hemma som är klara. Alice sover ju inte i egen säng. Hon somnar oftast inte om, om hon inte får mat utan blir tvärförbannad. Mina försök att ha henne i egen säng har hittills inte gått någe vidare. Men verkar som om flaskade barn sover längre på natten. En kompis unge sover med 20-08 med ett uppvak för mat.

Men verkar som om flaskade barn sover längre på natten. En kompis unge sover med 20-08 med ett uppvak för mat.
Generellt sett är det nog så men alla barn är ju individer och har olika sömnbehov. Jag skulle vara överlycklig om H kunde sova 20-08. Idag kändes det som att jag fick sovmorgon då klockan visade 05.55 när H ville upp. Igår ville hon upp 04.45 :arghh: Och då är hon inte ens hungrig när hon vaknar! :meh:

Det undrar jag med. Jag menar de flesta bebisar borde inte ha upplevt något hemskt
Förlossningen, oavsett hur den gick till, ska tydligen vara rätt så traumatisk för en liten bebis. Med fysisk smärta och obehaget av att komma från ett varmt, lagom ljust ställe i viktlöshet till livet utanför livmodern. Dessutom är det obehagligt för en liten bebis att vara hungrig, ska tydligen kunna vara fysisk smärta även det. En annan grej små bebisar inte tycker om är att vara ensam.

Det finns nog en hel del som de små krabaterna kan drömma mardrömmar om. Tyvärr!

Mvh Miks

Alltså, mina inlägg från gårdagen ser ju ut att va skrivna på fyllan :o

@Miks just det där med att födas är ju ett trauma. Är ju därför dom ofta panikar när man drar nått över deras huvud!
Men tror du dom drömmer att dom är hungriga eller ensamma :eek::cry:

@hvala du har mitt fulla medlidande! Jag hade typ dött om Edith väckte mig så tidigt O_o
Hon sover ca 22-07.30 vid 7.30 äter hon och somnar om ett par timmar.. Skämma nästan att skriva det, men det är rätt trist med en sovbebis :o
Sover H nått senare på morgonen eller är hon vaken länge?

J har kommit på att man kan prutta med munnen så här far det saliv överallt mest hela dagarna! Hon "pratar" nu hela tiden o testar alla tonlägen. Ibland låter det som att hon sjunger, dögulligt :).
Idag fick hon in nappen i munnen helt på egen hand efter att hon tappat den. Skönt om det blir en vana :D.
O så skrattar hon ju riktiga skratt nu, inte bara ett ljud utan sådär skrattskratt om ni förstår vad jag menar?

@hvala du har mitt fulla medlidande! Jag hade typ dött om Edith väckte mig så tidigt O_o
Hon sover ca 22-07.30 vid 7.30 äter hon och somnar om ett par timmar.. Skämma nästan att skriva det, men det är rätt trist med en sovbebis :o
Sover H nått senare på morgonen eller är hon vaken länge?
Hon sover mer senare, som tur är. Hon äter strikt var tredje timme hela dagen och sover alltid åtminstone en stund (från 30 min upp till 2 h) mellan varje matning. Jag har egentligen massor med möjligheter till vila, men jag är dålig på att utnyttja dem.

Jag kände mig rätt nedstämd tidigare idag men sen träffade jag några ur mammagruppen och då gick det över. Vi har ju alla våra saker att gnälla över, skönt att få det ut sig. Dock botade det inte den enorma tröttheten jag känner. Jag har blivit lovad sovmorgon på lördag. Det känns som att det är en evighet dit...

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 246
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka