Höstföräldrar 2014 del 2.

Äsch har skrivit fel såg jag nu.. Edith vänder från rygg till mage och inte tvärt om :) brukar dom förresten inte börja åt andra hållet? Alltså från mage till rygg?

@hvala Det där med blöjor är svårt, tycker ofta dom sitter för löst i ljumskarna. Jag testade coops egna va dock några månader sen så då va dom för stora, ska testa igen dom är inte klorblekta vilket känns bra iaf :)

Igår hittade Bastian sin röst!! :D
Eller, han har gjort ljud och sådant innan samt härmat oss men hela dagen igår samt i morse så snackar han konstant. Vi har ingen aning om vad han säger såklart men han ser supernöjd ut med att kunna ändra tonläge och volym så det spelar nog ingen större roll :p

Och dansar gör han sedan ett par dagar tillbaka :love: Så fort det kommer musik så börjar han vifta med armarna och om han står upp så använder han hela kroppen, gullisen.

Ja, läckande blöjor är lagom roligt. Här läcker Libero 95% av gångerna och Pampers bara 50%. Mycket nedbajsade kläder blir det... För oss funkar det bäst med mindre blöjor, nu har vi precis gått upp en storlek och då läcker det genast värre.
Oj sånt har jag inte saknat. Inte ett enda läckage från tygblöjorna... Kommer ihåg bajsexplosionerna ända upp till nacken med första barnet nu när jag började tänka på det.

Har hört att Lidls blöjor ska va bra, nån som testat?
Jepp, vi har använt Lidls blöjor väldigt mycket och dom är bättre än Libero men inte lika bra som Pampers. För oss så läckte nästan varenda Liberoblöja, Pampers har funkat jättebra och Lidls har funkat nästan lika bra som Pampers. Lidls har haft lite lättare för att läcka på natten, eller rättare sagt den klarar inte riktigt lika mycket kiss som Pampers, men den är väldigt prisvärd. Vår son har bara blöja på natten nu och kissar inte speciellt mycket medan han sover, så då funkar Lidlblöjorna jättebra. Handlar man för 300 kr på Lidl, så brukar man få köpa ett paket blöjor för 20 kr och tack vare att mina föräldrar handlar mycket på Lidl, så har vi fått massor av blöjpaket av dem. Numera har vi själva gått över till att köpa Citygross egna blöjor med Bamse på. Dom är precis lika bra som Pampers, men ett paket kostar 30-40 kr mindre.

@WBanna, så du rekommenderar bamseblöjorna alltså :) Jag såg dem på Citygross nyligen men har aldrig hört någon som använder dem. Mina svärisar handlar också på Lidl så skulle kunna be dem köpa ett paket där att prova.

När börjar man med up&go förresten? Är det mindre läckagerisk på dem om man har en rörlig aktiv bebis?

Oj sånt har jag inte saknat. Inte ett enda läckage från tygblöjorna... Kommer ihåg bajsexplosionerna ända upp till nacken med första barnet nu när jag började tänka på det.

Hm, borde kanske köpa lite tygblöjor och testa. Vi betalar dessutom kilopris för våra sopor, så då skulle den kostnaden gå ner. Men de är klumpigare än engångsblöojrna va?

Hm, borde kanske köpa lite tygblöjor och testa. Vi betalar dessutom kilopris för våra sopor, så då skulle den kostnaden gå ner. Men de är klumpigare än engångsblöojrna va?
Nej det tycker jag inte de behöver bli, det beror på vilka man har. Vi har vikblöjor med ullbyxor (det ger ju lite större rumpa) och pockets, pocketarna kan man ha supertunna på dan när man byter ofta och packa i mer om det kommer dröja länge till nästa byte. På natten har vi formsydda i bambu som suger massor. Supersmidiga är gDiapers där man bara byter inlägget så det blir lite tvätt också, dock gillade inte vår bebis dem.

@WBanna, så du rekommenderar bamseblöjorna alltså :) Jag såg dem på Citygross nyligen men har aldrig hört någon som använder dem. Mina svärisar handlar också på Lidl så skulle kunna be dem köpa ett paket där att prova.

När börjar man med up&go förresten? Är det mindre läckagerisk på dem om man har en rörlig aktiv bebis?

Ja, Bamseblöjorna är jättebra, både på dagen och på natten. Har bara provat byxblöjorna, men de vanliga är säkert lika bra. Jag minns inte när vi började med byxblöjor, men jag minns att det var mycket lättare att sätta på dem än vanliga blöjor när han började bli sprattlig, byxorna är mycket enklare att få på "i farten". :)

Nej det tycker jag inte de behöver bli, det beror på vilka man har. Vi har vikblöjor med ullbyxor (det ger ju lite större rumpa) och pockets, pocketarna kan man ha supertunna på dan när man byter ofta och packa i mer om det kommer dröja länge till nästa byte. På natten har vi formsydda i bambu som suger massor. Supersmidiga är gDiapers där man bara byter inlägget så det blir lite tvätt också, dock gillade inte vår bebis dem.

Tack för svaret, jag ska undersöka saken vidare :)

@Emor @Tora @Cocos jag kan prova gå upp en storlek men då lär knäppningen gå en rejäl bit omlott för det gör den nästan nu med nuvarande storlek. Det är framför allt i ljumskarna det läcker och då tänker jag att det beror på att blöjan sitter för löst men vi kan inte gå ner i storlek för strl 2 är helt klart urvuxen.

Jag gillar att Libero är papprig. Pampers känns fullproppad med otrevliga kemikalier, luktar blä och släpper igenom fukt så att hela ungen är alldeles fuktig på morgonen trots att det inte skett något regelrätt läckage.

Om någon har tips på sort som de tycker passar bra till smal bebis (@Nelle?) tar jag tacksamt emot!

Tycker precis som du att pampers är väldigt otäcka, vi kör libero till vår smalis. Började få lite läckage på nätterna och då gick vi upp på strl 4 på nätterna, kör fortfarnade strl 3 på dagarna. Men jag har förstått att det är stor skillnad på pojkar och flickor och hur stor läckagerisken är.

@hvala
Jag kan tyvärr inte svara, vi använder bara tygblöjor med undantag för en enda plastblöja på BB.

Vet ni vad? Idag har Aina sovit 30 min i vagnen!!! Hon sover aldrig annars dagtid så jäklar vad skönt det var! Jag hann till och med gå på toa och stoppa in lunchlådan i micron innan hon vaknade! Vardagslyx :up:
Annars har jag varit hemma med storebror hela veckan, han kräktes en gång i måndags och har haft feber, nu verkar det dock ha gått över. Skönt för honom :love:
Annars så har jag sålt en häst nu i veckan och min make har sagt upp sig från jobbet för att börja jobba i familjeföretaget. I morgon skall vi bjuda släkten på middag och fira lite!

Vi kör med mest tyg och har i princip inga läckage. G-diapers är väldigt nätta och fina. Grovia är med nätta. En vikblöja med longisar är med förvånande nätta. Imorgon hoppas jag ett pat sloomb underwoolis ligger på postlådan. De ska bli spännande att prova. Har lite problem med att hon får lite röda utslag ibland, men vet inte vad det beror på. De har kommit både med fleece och naturmaterial:confused:

Jag måste också ställa in :( M blev vaccinerad igår och jag hoppades att hon skulle klara sig ifrån feber och sånt och det har hon gjort, men istället har jag fått huvudvärk from hell som inte gått över under natten eller med panodil :banghead::cry: Jag som sett fram emot att träffas, men jag hoppas som @Anna_Lillen att det blir fler gånger och att ni som ses får det jättetrevligt!

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 246
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat