Höstföräldrar 2014 del 2.

@orion_x Jag har ett par underwoolies och de är nätta och fina. Jag fick kura dom ett par gånger och vara lite envis för de läckte ganska fort de första gångerna. Jag kanske inte skulle ha använt dem på natten de första användningarna :angel: ;)
Jag gillar Bumgenius pocketsar, de är onesize så jag sparade de efter sonen. Annars kör vi mest formsydda eller vikisar med ull. Inga läckage här! Vi har haft en enda liten bajsfläck stor som en tioöring trots magsjuka. En gång har kiss läckt igenom förutom när jag använde de okurade underwooliesarna en hel natt.

Här är lilleman dunderförkyld :( stackaren vill inget annat än snuffa hos mig och jag känner mig som världens sämsta mamma som bara önskar att han kunde vara själv en timme så att jag kan få klart hemtentamen som ska in fyra samt äta lite :cry:

Här är lilleman dunderförkyld :( stackaren vill inget annat än snuffa hos mig och jag känner mig som världens sämsta mamma som bara önskar att han kunde vara själv en timme så att jag kan få klart hemtentamen som ska in fyra samt äta lite :cry:

Hörrödu, ha inte dåligt samvete över det. Förstår mycket väl att du både vill få in hemtentan och äta lite, det hade jag med velat ;)

Hoppas att lillen kryar på sig snart! Vi kör också en sväng med förkylning och hosta här igen... Det går bara runt. Och snoret är så segt och kletigt denna gången, går knappt att få ut ur hennes lilla näsa hur man än försöker med koksalt att lösa upp det.

Tänker på er som träffades idag, jag hoppas att ni hade jättekul!? Jag önskar så att jag kunnat vara med men istället har halva dagen gått åt till att ligga i soffan och låta frost gå på repeat, det är enda sättet att ha storasyster relativt lugn och stilla när man helst bara vill ligga i sängen och sova hela dagen. Nu har huvudvärken släppt (nästan) helt och jag försöker att panik-städa/ diska/ vika all tvätt innan maken kommer hem. Så måste jag handla också, men det kanske kan vara skönt med frisk luft..

Angående tygblöjor så hade jag tänkt köpa på mig lite nya vikblöjor på Ikea idag med ju! Eller tvättlappar säljs de ju som, men ska funka utmärkt som tygblöjor! Egentligen skulle jag vilja ha lite fler pul-skal med (4 räcker tydligen inte) eller lite söta pockets (har inga pocketblöjor, "bara" vikisar, formsydda och några all in ones...).

Och så hade jag tänkt gå förbi babyproffsen med vår vagn, dragkedjan på den där, eeh... tygbågegrejen man drar upp som vindskydd etc (vad fasen heter den!?) till ena delen har gått sönder och det är ju inte jättekul på en ny vagn.. :(

Min lillskrutt har varit lite kinkig och trött dag efter sin vaccinering igår, annars verkar det ha gått bra. Skönt att slippa febern iallafall!

Vi kör Ikeas vikisar men de börjar snart bli lite små tycker jag? Jag kommer inte ihåg om de skall vara 70x70? Mina imsevikisar är jättebra både i storlek och mjukhet, de är också 70x70 men är större än Ikeas.
Muksuts pockets har vi ju också! Små och nätta så de rekommenderar jag om du inte vill köpa något som är OS.

Underwoolisarna var toppen. Köpte dem begagnade men nästan inte använda så de var bra kurade.
Håller med om muksut, deras pocket och aio är jättefina men lite små i storlekarna.

Här är minsann första tanden på g! Är lite vasst i underkäken. Får se hur länge vi ammar nu:nailbiting: Med tanke på att hon ibland biter till och drar:cautious:

Vi hade en väldigt trevlig träff och hoppas fler vill och kan vara med nästa gång! Vi ska helt klart välja annan plats då, Ikea var liiite trångt. Åtminstone med livlig 3-åring och Hattifnattan... :p

Hur litet Ikea har ni där ni bor ;) Har aldrig upplevt den affären som trång! (Förlåt för dålig kvällshumor)

Mycket trevlig dejt, tack hörni! Kul o få se dom man sitter o snickelisnackar med om dagarna :D. Ja håller med dig @thoora liite trångt va! Får bli ute eller så nästa gång :)

Oj så kul vi har nu. Fröken är drygt 5 månader och jag ska ju börja jobba om inte så länge så vi har börjat lite smått med mat. Idag köpte jag en råsaftcentrifug och hon fick morot/apelsinjuice och det var såååå smaskigt. Hon gapar glatt när gröt kommer (hemgjord havre med paltbröd) men det är inga stora mängder än.

Måste erkänna att det faktiskt är liiiiite roligt att sista barnet blev en tjej. En liten uppklädd Rebecka:

image_zpslxmfifxt.jpg

(Min mans moster har stickat en bedårande rosa kofta och en jättesöt matchande mössa)

Ikväll provar vi ett litet experiment :nailbiting:

Bastian har i ett par dagar nu (med några undantag) skurit ner antalet måltider från 4 till 3. Han hoppar helt enkelt över målet på natten och tidigarelägger morgonmålet till halv fem snåret. Sen sover han igen till halv åtta.

Han somnar för natten runt åtta på kvällen men äter sista målet för dagen mellan halv fem och sex så jag förstår att han blir hungrig efter 11/12 timmar. :o

Nu ikväll blandade vi en liten flaska på eget bevåg även om han inte visade hungertendenser och gav honom innan nattningen vid åtta (han hade tom lyckats somna i min famn lite innan så det blev till att väcka honom för blöjbyte, nässpolning och käk). Tummarna hålls för att han nu kommer hålla sig lite längre än till halv fem.

Jag vet att vi är bortskämda med hans sovvanor men om vi och han kan få sova de allra sista timmarna oxå ostörda så vore det ju toppen :D

Återkommer i morgon med hur experimentet föll ut

Sen tycker ju jag att tre måltider per dag är lite väl lite för min smak men det verkar vara så gunstig herrn vill ha det. :cautious: Alltså borde det inte göra ngt att lura i honom ett mål till :angel:

Vi provade också att försöka trycka in ett extra mål mat igår kväll. H somnar ca kl 20, vaknar för mat vid 2-3, och sen är det morgon kl 5. Nattmatningen vore inget problem om det inte vore för att hon gör morgon så tidigt. Vi provade därför att ge extra mat när vi gick och la oss, strax efter 22.

Resultatet: en extra bajsblöja i samband med matning kl 2 (hon bajsar annars aldrig på natten) och morgon precis samma tid som vanligt. Dessutom en kaskadspya nu kl 6, men det hade nog inte med saken att göra.

Vi provade också att försöka trycka in ett extra mål mat igår kväll. H somnar ca kl 20, vaknar för mat vid 2-3, och sen är det morgon kl 5. Nattmatningen vore inget problem om det inte vore för att hon gör morgon så tidigt. Vi provade därför att ge extra mat när vi gick och la oss, strax efter 22.

Resultatet: en extra bajsblöja i samband med matning kl 2 (hon bajsar annars aldrig på natten) och morgon precis samma tid som vanligt. Dessutom en kaskadspya nu kl 6, men det hade nog inte med saken att göra.
Låter som ett surt försök :crazy: Typiskt!

Mvh Miks

Hur gick det för er då? Hade ni större framgång?
Jag vet inte riktigt :confused: Bastian har lite svårt att sova djupt nu pga förkylningen vilket kan ha spelat in.

Han fick 100ml extra vid 20. Vaknade ändå vid halv fem men kallade inte utan låg och jollrade för sig själv, jag förberedde mig ändå på att han skulle kalla när som helst så jag gick och fyllde vatten i flaskan, gick på toa och lite sånt. När jag var klar så sov Bastian. Han vaknade igen vid halv sex och kallade väl egentligen inte då heller (vilket han gör när han är hungrig/vill upp) men jag orkade inte hatta fram och tillbaka med min sömn så jag tog upp honom och gav. Han vaknade igen strax efter åtta sen.

Vi testar nog det här ett par dagar till innan vi gör en utvärdering och ser. Det bästa hade varit om förkylningen släppt på honom så att kunde få sova ordentligt.

Nu är tand nr två framme. Hon har bråttom lillan! Har feber, men svårt att veta om det är pga tänderna eller hostan hon dragit på sig...

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 246
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat