Cocos
Trådstartare
T rekommenderar varmt Ikeas nya jättebollar, han sken som en sol när jag gav den till honom (Det fanns två ännu större versioner).
Men gulle
Min hund har en sån boll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
T rekommenderar varmt Ikeas nya jättebollar, han sken som en sol när jag gav den till honom (Det fanns två ännu större versioner).
Men stackars litenVi tvättar (baddar försiktigt) med tvättlappar med babyolja och smörjer varannan gång med inotyol och varannan gång mildison. Byter blöja varje timme och luftar så mycket vi kan. Det blev bättre under dagen igår men imorse var det klart försämrat och jag märker inte av någon förbättring efter dagens behandling. H gråter när hon kissar/bajsar och när vi ska byta blöja. Min stackars lilla bebis
Kom på en sak till: Det kan inte vara svamp? De blir bättre periodvis av salvor ett litet tag men sen kommer det tillbaka lika fort.Vi tvättar (baddar försiktigt) med tvättlappar med babyolja och smörjer varannan gång med inotyol och varannan gång mildison. Byter blöja varje timme och luftar så mycket vi kan. Det blev bättre under dagen igår men imorse var det klart försämrat och jag märker inte av någon förbättring efter dagens behandling. H gråter när hon kissar/bajsar och när vi ska byta blöja. Min stackars lilla bebis
Det tror jag inte. Det är betydligt bättre idag och nu när diarrén är över kommer det nog läka snabbt.Kom på en sak till: Det kan inte vara svamp? De blir bättre periodvis av salvor ett litet tag men sen kommer det tillbaka lika fort.
Brukar vara rött och irriterat som aldrig blir bra.
Vi kör BLW med lite pureat (typ fruktmos och lite gröt). Funkar hur bra som helst men vissa saker samlar sig som en kaka i gommen och så spottar hon ut det (ibland långt efter vi slutat äta!).Jag har börjar kika på BLW, är det någon som har erfarenhet av det här? Vi kommer liksom ingen vart med ätandet på traditionellt purévis...
Oj wow!Här har vi precis varit på bvc, och jag har en unge som är för tung. Hon är stor, det har hon varit hela tiden men från förra vägningen till denna så hade hon hoppat tills det inte finns något rutnät kvar... 10,2 kg vägde hon in på, 5 månader gammal. Uppföljning om en månad för att se om vikten fortsätter att skjuta i höjden. Hon ammar ju fortfarande, plus lite gröt på morgonen.
Läkaren kallade henne hulken, hon är iaf inte bara tung, hon är stark också!
Här har vi precis varit på bvc, och jag har en unge som är för tung. Hon är stor, det har hon varit hela tiden men från förra vägningen till denna så hade hon hoppat tills det inte finns något rutnät kvar... 10,2 kg vägde hon in på, 5 månader gammal. Uppföljning om en månad för att se om vikten fortsätter att skjuta i höjden. Hon ammar ju fortfarande, plus lite gröt på morgonen.
Läkaren kallade henne hulken, hon är iaf inte bara tung, hon är stark också!
Vi kör BLW med lite pureat (typ fruktmos och lite gröt). Funkar hur bra som helst men vissa saker samlar sig som en kaka i gommen och så spottar hon ut det (ibland långt efter vi slutat äta!).
Wow! Vilken guldklimp
Är det farligt om dom går upp mycket/är väldigt tunga? Jag tänker att sånt går väl i skov, bebisar brukar väl inte okynnesäta så mycket
Det där med kaka i gommen är faktiskt en av anledningarna att jag är lite nervös inför BLW. På BVC berättades det om en knodd som hade en kaka av smörgåsrån, majskrokar och nått mer i gommen. Kakan va mer än en centimeter tjock, tänker på vad som händer om den lossnar när dom sover och åker ner i halsen
Är iof lätt att lösa, bara kolla när bebisen ätit klart, men tänker att om man glömmer eller ungen biter ihop
Det som är är väl att det kan visa på problem med ämnesomsättningen. Jag blev lite nervös direkt, Ava har liksom, ända sen hon fick RS vid 7 veckors ålder inte blivit helt frisk. Alltså rsen är hon frisk ifrån, men hon har varit förkyld sedan dess, det har liksom alltid varit någonting och jag är generellt ganska orolig över henne (helt utan anledning enligt min man, och han har säkert rätt). Så jag fick lite katastroftankar direkt, även om jag vet att storasyster var stor om än inte lika stor, och jag var stor som bebis också (nästan 10 kg vid 6 månader). Men ja... Du hör ju, jag är nojig, antagligen helt i onödan. Är visst min nya grej.
I övrigt ger det gratis träning, ha henne i sele på rygg eller mage är som att gå runt med viktväst ju
Men gulle dig! Nu vill läkaren att vi avvaktar till efter vi träffat honom, och tycker han att vi ska byta får vi förmodligen ett recept av honom, men jag ska komma ihåg erbjudandetJag har flera burkar av Althera hemma och kan skicka om du vill testa andra mjölkfria ersättningar @hvala
Har flera uttag på recept om det skulle behövas... Min har slutat äta ersättning nu så de behövs inte.
Åh det är så sött med de små tänderna!För övrigt visade det sig att diarrén inte hörde ihop med de andra symptomen utan berodde på tandsprickning Två små vassa taggar sticker upp ur tandköttet.
Jag tror tyvärr att det är något mer också. Tandsprickningen förklarar inte den uteblivna viktuppgången eller blodet i avföringen, eller att hon får tokont i magen när hon äter gröt.Åh det är så sött med de små tänderna!
Då håller vi tummarna för att det "bara" var tänderna!
Mvh Miks
Mm nää det förstås! Tänkte inte på det!Jag tror tyvärr att det är något mer också. Tandsprickningen förklarar inte den uteblivna viktuppgången eller blodet i avföringen, eller att hon får tokont i magen när hon äter gröt.