Arrrgh jag blir så oerhört frustrerad på min svärmor!!!!!!!!
Nu har hon och svärfar varit hemma hos oss från förra fredagen till i onsdags och i går körde vi upp till dem (ska stanna till i morgon). Mina nerver håller på att ta storstryk, käkarna värker av allt sammanpressande och jag drömmer mardrömmar. Känner verkligen att jag måste få ur mig lite skit så jag hoppas ni ursäktar?
Hon ifrågasätter precis allt jag gör, varför han inte ska äta puré (hennes har ju ätit puré utan problem, (varför vi har Pampers istället för Libero (Libero var sååå mycket bättre på hennes tid), varför han inte ska sova på magen (det här med ryggläge kommer ändras igen
), Varför han inte har overall så ofta (hon hade ALLTID overall på sina) osv osv.
Till det kommer alla FANTASTISKA råd om hur jag ska göra. Det ska bytas blöja så fort han fiser
, han ska skickas iväg till kreti och pleti på släktmiddagar när han tydligt visar att han inte orkar med mer stimulans
han ska läras drickas vatten så att han inte blir uttorkad, jag menar han är ju redan 4 månader och dricker inte vatten?!?!?
Vill han inte dricka den färdigköpta pärondrycken istället för min hemmagjorda päronjuice (råsaftcentrifug) så ska han läras det
Han måste ju ha gröt för det är så praktiskt när man ska iväg istället för att värma en burk puré (Han ska ju inte ha puré kärringj.. så vad spelar det för roll???). Och välling, klart han ska ha välling. Välling är ju ett måste för att de ska kunna sova sen.. De klarar sig inte enbart på mat och ersättning. Nej välling ska det vara!! Och till frukost med!!
Sen kommer vi till det som stör mig mest av allt, nämligen att hon GÖR saker som förstör för oss. Nu t ex så pratade jag och min man om att vi skulle ta Bastian och Loppan på promenad strax efter 11 (han brukar somna då) så att han får sin middagslur (3-4timmar). Men nej, halv 11 ser jag att svärmor har tagit fram vagnen och bultat på Bastian en massa kläder för att gå ut och gå med honom (utan att fråga såklart) vilket då dels är alldeles för tidigt = rubbar hela hans sömnschema, tack för den
Och dels gör att VI inte kan gå ut med VÅR son
Igår var det släktmiddag och Bastian blev efter ett tag trött på alla intryck varpå jag tog honom och vände bort honom så att fick lite lugn och ro. Då skulle hon spela Astrid Lindgren låtar på mobilen och ta honom ifrån mig så att hon kunde lugna honom. HAN VAR REDAN LUGN DITT PUCKO!!!!!!
När jag sade nej blev hon skitsur..
Jag är så glad över att vi bor 30mil bort. Behöver en rejäl break ifrån henne nu på ett par månader minst..
(Sen kläcker hon ur sig så dumma saker som inte är barnrelaterade så det är inte sant. Som tex att om vår hund nu är nära att kunna hoppa över staketet så får vi ju sätta taggtråd på insidan....
)