Höstföräldrar 2014 del 2.

Vi kommer inte ha möjlighet att klicka fast babyskyddet på vagnen och har garage med ingång direkt i huset så frågan är ju hur ofta vi kommer ha behov av att ta ur babyskyddet ur bilen. Men att bältet ska räcka till är ju en klar fördel

Min förhoppning är att använda sjal så mycket som möjligt så hon inte ligger så mycket i babyskydd /vagn, men det vet man ju aldrig hur det går....
Saken är den att barn många gånger somnar i bilen och då brukar jag bara lyfta med mig babyskyddet in så de får fortsätta sova.

Lyfter man ur dom ur skyddet så brukar dom vakna (vissa barn kan man dock vända upp och ner utan att väcka dom :D).

Sen tycker jag att det är mycket lättare att ta i och ur bebisen ur babyskyddet när babyskyddet inte sitter fast i bilen.

Ang att bära med mig skyddet in så tänker jag att jag lika gärna kan ta ur henne ur skyddet i garaget som att göra det inne.jag vill ju ändå inte att hon ska sova i skyddet hemma.
Vad spelar det för roll om hon sover i babyskyddet hemma?

Min erfarenhet är att det brukar vara bäst att låta en sovande bebis få sova tills dom vaknar av sig själva.

Vad spelar det för roll om hon sover i babyskyddet hemma?

Min erfarenhet är att det brukar vara bäst att låta en sovande bebis få sova tills dom vaknar av sig själva.

Av det jag har läst och hört så ska det inte vara så värst ergonomiskt för dom att ligga i babyskyddet så bättre att inte ha dom där i onödan. Men jag är ju inte så haj på det här med bebisar eftersom hon ännu ligger i magen så har ju egentligen ingen aning

Av det jag har läst och hört så ska det inte vara så värst ergonomiskt för dom att ligga i babyskyddet så bättre att inte ha dom där i onödan. Men jag är ju inte så haj på det här med bebisar eftersom hon ännu ligger i magen så har ju egentligen ingen aning
Om du låter bebis sova kvar kan du palla upp fotdelen så mår ryggen bättre.

@Melisen Det finns även bilar där bilbältet är för kort för att få fast babyskyddet utan bas. Det är på gränsen i framsätet på vår Qashqai +2 (maxi cosi cabriofix). I vår förra s70 funkade inget av bältena men då hade vi ett annat babyskydd (Acta graco).

Det är helt klart smidigare med bas men inte livsnödvändigt. Det beror ju helt på hur man använder sin bil. Åker man sällan kanske det inte behövs. Åker man som jag nästan varje dag är det ovärderligt. Jag har dessutom denna gång ett babyskydd som man klickar fast på vagnen och är superglad över det.

Mvh Miks
Vi har bas med isofix vilket är ett stort tips om man har korta bälten ;)

Dom är ändå roliga bebisar. Rebecka sitter ju helt själv nu men hon vill absolut inte vända från rygg till mage eller tvärtom. Inte ens till sidoliggande. Bortsett från vid ett tillfälle. Hon ligger ju bredvid mig i sängen och det är när hon sover och vill amma. Då går det minsann bra att vända sig mot mig, dvs från ryggläge till sidoläge. :D

Så tydlige är det bara rätt motivation som saknas :D

Det lustiga är att alla fyra har varit exakt likadana. De har absolut inte velat vända sig från mage till rygg förrän de börjat krypa i alla fall (det har dom tre killarna gjort när dom var mellan 6-8 månader).
Då har dom å andra sidan blivit helt hopplösa att byta blöja på. Ett himlans ålande från rygg till mage och tvärtom :meh:.

Tycker att dom flesta bebisar annars brukar börja vända sig från mage till rygg runt 3 månader.

Dock har alla fyra barnen verkligen avskytt att ligga på mage. Tror rekordet innehas av den näst äldste pojken och det är på 1,5 minut. Vet inte om det har något att göra med oviljan att rulla runt.

Åh, nu slutar jag snart amma. Det dök upp två tänder här för några veckor sedan, och hon använder dom flitigt. Det bits, och bits. Det värsta är att även om man skriker till (för det gör sjukt ont) så släpper hon inte, hon fortsätter att bita men ler med hela ansiktet samtidigt. Jag måste peta in ett finger i munnen och bända upp för hon släpper inte själv. Storasyster bet två gånger och slutade sen, men denna verkar bara road av att jag får ont och har inga planer på att sluta... Himla unge ;)

@Emor Visst är det härligt med barn nr. 2 som är så van vid att man höjer rösten till storasyster att dom inte bryr sig alls när man fyar... Min första blev jätte rädd när hon råkade bita och jag gormade till, lillasyster (som tack och lov bara har råkat dra tänderna emot när hon släppte tutten) reagerade inte alls...

Idag har min solstråle en gnälldag. Hon fick sina 3 månaders sprutor igår, hon blir 5 månader nästa torsdag.
Men så går det när man har storasyster som drar hem allt från dagis.

@Imnir ja det kanske är därför? Nu brukar jag ytterst sällan behöva höja rösten åt storasyster men det kanske ändå är därför. Hellre det än att lillan är lagd åt det plågade hållet, det lär bli då mycket liv här hemma såfort hon börjar ta sig runt isf ;)

Här kom mensen med besked om man säger så... Har glömt hur vidrigt uppsvälld och kletig man känner sig :rage::rage::rage:

Hur är det med alla höstbebisar? :)
Iris blir 5 månader på torsdag, det är galet vad tiden går fort! Hur gamla hat era bebisar hunnit bli?

5,5 månader och har precis bestämt sig för att sova är inte sådär jättekul när det finns andra saker att göra. Andra dagen nu när sjalen behövs för att söva. Kan iofs vara för att svärmor skulle komma på besök mellan 13-14 så jag höll fröken vaken och så dök hon aldrig upp... så nu har jag en övertrött tjeja.

Hon sätter sig upp själv och rör sig över rätt stora ytor men kryper inte riktigt än.

4 månader (den 5:e) tiden bara försvinner.. Jag hinner verkligen inte med :nailbiting:
Edith vänder från rygg till mage och börjar även fatta hur man hör tvärt om också :D
Hon kommer upp i krypställning både bak och fram men inte med båda delar samtidigt..
Hon tar sig ca en halvmeter med nån typ av halvkryp/maskande så det är full rulle här hemma!
Hunden lägger sig gärna nära Edith och väntar på att bli kliad :love: Edith är dock inte alltid på mysa med hund humör utan tar ett fast tag i hundstackaren och försöker stoppa henne i munnen :laugh: snäll vovve reser sig bara lugnt och går iväg få vilket jag är otroligt glad över. Hon kan va lite knepig annars nämligen så att hon redan nu vet hur hon ska bete sig är fantastiskt skönt :)

Hur går det med alla som haft förkylda bebisar?

@Cocos Min förkylda bebis hostar och är täppt lite till och från. Precis som storasyster... Vi längtar efter sommaren här hemma!

@Imnir tråkigt att det inte släpper! Känns som ni varit sjuka väldigt länge :(
Finns det verkligen inga mediciner man kan ge småttingar så dom blir av med förkylningar?

@Cocos Fast vi är friska ;) Hostan kan sitta i i flera veckor efter själva förkylningen.
Alla Violas vänner som går på dagis har varit såhär förkylda det här året :/

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 258
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka