Här ger man det innan eftersom det smärtlindrar
Socker e bra serru
Visste väl att det fanns nåt bra med socker. Men varför är jag då så smärtkänslig, jag som äter så mycket socker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här ger man det innan eftersom det smärtlindrar
Socker e bra serru
Du har kanske blivit immun?Visste väl att det fanns nåt bra med socker. Men varför är jag då så smärtkänslig, jag som äter så mycket socker
Bas är guld värd!!!!!!!!!Hoppar in från vårtråden med en fråga ang babyskydd
Hur värdefullt är det att ha en sån bas i bilen för att enklare kunna sätta i och ta loss babyskyddet? Är det jättejobbigt att ta i och ur utan bas?
Hoppar in från vårtråden med en fråga ang babyskydd
Hur värdefullt är det att ha en sån bas i bilen för att enklare kunna sätta i och ta loss babyskyddet? Är det jättejobbigt att ta i och ur utan bas?
Men hur får du i barnet utan att knäppa loss säkerhetsbältet?Jag har inte kännt något behov av att ha bas till babyskyddet. Använder det enbart i bilen så det är inte ofta det behövdes knäppas loss alls.
Men hur får du i barnet utan att knäppa loss säkerhetsbältet?
@Melisen Det finns även bilar där bilbältet är för kort för att få fast babyskyddet utan bas. Det är på gränsen i framsätet på vår Qashqai +2 (maxi cosi cabriofix). I vår förra s70 funkade inget av bältena men då hade vi ett annat babyskydd (Acta graco).
Det är helt klart smidigare med bas men inte livsnödvändigt. Det beror ju helt på hur man använder sin bil. Åker man sällan kanske det inte behövs. Åker man som jag nästan varje dag är det ovärderligt. Jag har dessutom denna gång ett babyskydd som man klickar fast på vagnen och är superglad över det.
Mvh Miks
Tänkte precis skriva samma som @Miks att bältet kan vara för kort att vara utan bas. I min Volvo xc70 går det inte att vara utan bas och inte heller i min mors förra bil för bältet går helt enkelt inte runt stolen. I min mans golf går det utmärkt att vara utan bas.
Hoppar in från vårtråden med en fråga ang babyskydd
Babyskyddet tar mycket mer bälte! Det ska liksom runt hela skyddet. Många barnbutiker har ju så att man kan få provmontera i sin egen bil. Det kanske kan vara något för er?Tokigt att det blir så. 4- åringens stol har iofs inte varit nåt problem att fästa med bältet men babyskyddet kanske tar ännu mer bälte...
Viker benen och så kommer hon i :-) inga problem. Alltså lite som i buddha-ställning och så trär jag i ett ben i taget.Men hur får du i barnet utan att knäppa loss säkerhetsbältet?
Ha ha ha! Det upplever jag som krångligt och mina barn var inte så förtjusta i detViker benen och så kommer hon i :-) inga problem. Alltså lite som i buddha-ställning och så trär jag i ett ben i taget.
Ja, hur ofta åker ni bil? Vi använder bilen i princip varje dag och jag hade inte velat vara utan bas. Mina barn somnar nästan jämt i bilen och då vill man ju gärna bära in skyddet istället för att plocka ur bebisen så de vaknar. Jag upplever även att det är enkelt att kunna göra färdigt och bära bebisen med en hand istället för två. När de är små har man liksom ingenstans att göra av dem annars, det blir enklare när de kan sitta/stå själva på golvet/marken.
Vi har för övrigt ett babyskydd från brio och sätter man fast det utan bas så sitter bilbältet tvärs över sitsen, det är jättekrångligt att få i och ur barnet när stolen är monterad så, det kanske finns någon annan variant som är smidigare isåfall?