Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Åååå, grattis!!! Skönt att du pluppade ut bäbis i november, var lite rädd att du skulle lämna tråden :D

Min lilla hade också lågt socker i början. De räknade även andningen för de tyckte att han andades hastigt.
Nu är han inte så liten längre. Var på BVC i torsdags.
Han hade vuxit 4,5 cm (56,5 cm) och vägde 5190 g.

Magknip kommer också går. Vissa dagar märks det ingenting medans andra dagar är hopplösa.

1425501_406634766106415_1813801596_n.jpg


Hi hi, måste bara berätta!
Idag när jag ammade Sid kommer storebror 2 år och tittar en stund, sen tittar han på mig och säger: Kossa Mu!!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

På kvällarna är det många spädbarn som är oroliga, tror till och med att det står "de allra flesta" på 1177.se. Det brukar bero på att de är tjorviga i magen och då vill de gärna suga. De är alltså inte nödvändigtvis hungriga. Jag försöker att inte amma Björn så mycket på när han blir orolig på kvällen eftersom han då gärna äter tills han kaskadkräks, istället ger vi lillfingret att suga på (han vägrar napp) eller så går vi omkring med honom på axeln.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det är nog som du säger. Tack för att du skrev så, kände mig lite lugnare efter att ha läst det.

Igår när hon blev gnällig så sövde jag henne i vagnen så sov hon ett tag sen fick hon ammas lite och halvsov sen genom kvällen. Hon var lugn så länge jag låg ner bredvid henne så det blev att ligga ner i sängen och se en film igår kväll, men det gör jag gärna, bara hon är lugn. Gjorde även amningste för jag tänkte man kan ju alltid prova, drack igår kväll och nu i morse. Gick ovanligt lätt att pumpa ur (ska till stallet nu snart) så kanske gör det nytta?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Underbar kommentar! :D
Sid är så lik våran Bob på varje bild du lagt ut. Ska se om jag kan lägga upp en bild här jag med. :)

KL
Tack för era svar om amningspump! Tror att antingen får det bli begagnat (ska kolla lite) eller också en handpump av billigast slag, har ju mest tänkt ha det som nödlösning som det ser ut nu, så vore väl dumt att lägga halva föräldrapenningen på det.

Denna natt var bäst hittills, nästan perfekt! :) Lyckades lägga Bob i sängen vid 22, och sen sov han till 9, med amningar vid 2 och 6, som han ganska snabbt somnade om efter. Jag var skraj att han skulle vara vaken några timmar mitt i natten, då han aldrig somnat så här tidigt förr, men det gick ju vägen. Kanske dygnsrytmen börjar ta sig till sist.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Man får göra det som funkar helt enkelt! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Någon som har tips på bra amningsbh av större storlek?
95c-d är väl aktuellt just nu men en snabb koll av de större kedjorna så verkar man bli hänvisad till linne om man behöver större än 85 c-d?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har inte provat själv men har hört att Boob och Abecita ska vara bra. Boobs storlekar är dock bara S, M och L, inte cm och kupstorlek.

Själv kan jag precis ha Kappahls största. Och jag tycker inte att jag har speciellt stora bröst.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Jaha, då har man ringt BUP för rådgivning för första gången...!O_o

Min stora pojke är inte snäll mot sin lillebror och jag har svårt att hantera det. Han vill gärna vara med och klappa, byta blöja och sitta och ligga bredvid men i princip varje gång slutar det med att han knips, smäller till och sparkar på lillebrorsan. Fick väl bara rådet att lugnt och bestämt säga Nej och att det är övergående. Verkade inte finnas så mycket annat att göra än att stå ut tills det går över och att jag ägnar mycket tid åt storebror vilket jag gör.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Någon som har tips på bra amningsbh av större storlek?
95c-d är väl aktuellt just nu men en snabb koll av de större kedjorna så verkar man bli hänvisad till linne om man behöver större än 85 c-d?

Har kört på abecita linnea tror den heter så. Kom över dom nya o billiga på tradera.:)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag köpte ett par amningsbh på KappAhl men de är inte så stora tror det är 85D, eller ja för mig är det stort. Men tycker de är lite osmidiga med hemska smala axelband. Beställde sen amningsbh från meddela och de är mycket bättre och skönare. Inget spänne utan man bara drar ner kupan när man ska amma.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad jobbigt att storebror håller på sådär, men det är nog väldigt vanligt.

Jag var inte så snäll mot min lillasyster har jag fått höra.

Vi har inte sett något här mellan syskonen, storebror är ju hur lugn och fin som helst, men mellanbarnet, dottern är lite mer "på" men hittills har det gått bra. Vi är väldigt tydliga med vad som är rätt och fel när man klappar och kelar med bebisen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ok stämpel i rumpan och hemgång :love: . Jag längtar efter hund och hästar och att få komma ut i luften!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL. Idun född 6/9.
8:e Zvinto - första barnet, en pojke enligt RUL. Birk född 22/8.
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL. Joar född 8/9.
9:e Segelflygarinnan - första barnet Erik född 23/9.
21:a Jettan - andra barnet. Olle född 2/9.
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet Amanda, född 14/10
16:e Hljomalind - första barnet. Bob född 12/10.
16:e Sassiball - tredje barnet. Flicka född 24/10
16:e Diskurs - andra barnet. Pojke född 26/10
23:e Vår_Vinter - andra barnet, flicka enligt RUL. Eirah född 9/10.

November
2:a Vimsan - andra barnet. Pojke född 29/10.
5:e Glamoroza - tredje barnet (ny tid, planerat snitt 22/10). Sara född 25/9.
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL. Samuel född 9/11.
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e Jozze - första barnet Flicka född 14/11.
27:e Tramptass - första barnet Jonathan, född 30/11
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Borta bra men hemma bäst :D
Min lille var med på glöggkväll igår med arbetskompisarna och charmade så klart alla :p

1451564_407809225988969_862548835_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl.

Ni hade rätt, min långa frånvaro betydde bebis:). I torsdags, 28.11 kom lilla Signe till världen på bf +11. Eller liten är väl kanske relativt, 4370 g och 54 cm lång. Vi blev rätt förvånade för min mage har sett ganska liten ut och jag gick upp 10 kg men Signe tog tydligenn allt hon behövde iaf;). Vi kom hem i lördags på eftermiddagen och det var så otroligt skönt! Jag hade svårt att komma till ro på bb och hade då i princip inte sovit nåt (förutom nån halvtimme här och där) när vi kom hem. Förlossningen gick bättre än jag vågat hoppas. Började känna av att nåt var på gång kring 22.30 natten till torsdag. Vi åkte in mot morgonen och hann ligga i ett observationsrum (eftersom värkarna inte gjorde så ont men var regelbundna och ganska täta) ett par timmar innan vattnet gick kring kl. 8. Huvudpersonen titade ut kl. 12.12:).

Här hemma har allt gått bra. Signe äter och sover och är vaken någon kort stund nu och då. Tyvärr har vi också hunnit med magknip:(. Jag förstår verkligen vad ni menar nu, kunde inte föreställa mig hur otroligt plågsamt det skulle vara att se sitt barn ha ont och inte kunna hjälpa. När det lilla ansiktet drar ihop sig och hon spänner kroppen skulle jag kunna gråta ihjäl mig! Man skulle verkligen göra precis vad som helst för att det ska gå om. Som tur är blev vi tipsade om några droppar av bvc och det tycks ha hjälpt lite iaf.

Tramptass: Stort grattis till er lilla kille och skönt att fått komma hem nu och att allt var bra! Bra att du höll dig till hösttråden och inte smet iväg till vinter:D.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 176
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 963
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 344
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp