Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
Ikväll ska maken och lilleman ha grabbkväll (dvs myskväll) medan jag åker och tittar på bio. Trots att jag inte har några som helst issues med att maken tar hand om Samuel i vanliga fall börjar jag helt plötsligt påminna honom om diverse idiotiska saker - typ att han måste ge S en ny napp om han tappar sin vanliga i kattlådan ... :D Jag tror att det är bra att jag kommer ut lite så att jag får göra något annat än bebis för en stund.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ojdå du måste blivit förvånad :D verkar hon må bra?


nej jag kan inte precis se något mönster varför Elvira ibland blir orolig om kvällarna tyvärr. Bvc tanten sa att jag skulle vänta med att plocka bort mjölkprodukter för hon menade att det är ganska mycket jobb och förhoppningsvis ger Elviras magknip med sig. Hon har gått upp 375 gram på den här veckan så hon verkar må bra i alla fall. Nu är hon så nöjd, ligger jämte mig här i soffan o myser efter maten.

Funderar på om jag ska köpa sådana där fisventiler?

Dr Browns flaska tror jag att jag ska reda ut nu, diskade den som man skulle o sen ska man väl bara tänka på att inte skaka ersättningen i den utan bara röra om annars stänker det? och att det blåa röret inte ska vara tilltäppt i öppningen längst ner när barnet äter. Om jag förstod det rätt.

Hoppar in från vintertråden 2012/2013
Dr Brown flaskorna var vår räddning! Hade Mams anti kolik flaskor innan, men lilltjejen svalde bara massa luft med dom och hade väldig magknip.
Man lär sig snabbt hur man ska sätta ihop flaskan. Röret, gummiventilen ihop och sen ner i flaskan och sen på med kork + napp.
Vi rörde ersättningen med en kniv eller längre smal sked, nu till vällingen har vi köpt ett lock så man kan skaka flaskan. För oss var det väl värt pengarna som flaskorna kostade! :) Hoppas att dr brown flaskorna är lösningen för er dotter också :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*knapp*

Min sambo tycker att bebis kan komma nu. Varje gång han ser mig frågar han förhoppningsfullt "känner du något?" . Fast han ser väldigt plågad ut varje gång jag känner av något och det syns.

Sisådär 29 h kvar på höstbebisar nu...ska vi klara det eller inte :nailbiting::p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh tack ja det hoppas jag också!

Nu ammas hon ju det mesta men ibland behöver hon flaskmatas och ofta uppstår problem då dygnen efteråt med mycket gaser :( Ikväll har hon också skrikit och det har varit ett himla bärande och tröstande.. phu jättejobbigt att se hur ont hon har. Så nu sover hon och jag passar på att surfa och pressa i mig en stor påse godis.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Va skönt! Vad såg du för film?

Jag gjorde oxå så med sonen, men nu lämnar jag o går bara :D
Den 1,5 timman jag är borta på måndagar o onsdagar är så gudomligt skön. Bara få vara jag, inte tänka på barnen, snacka lite skit o förkovra mig i byns historia. Längtar till måndag :)

Sen på tisdag ska jag på ljusparty hos brukarn jag jobbade hos, längtar. Saknar min käre brukare o de andra assistenterna. Dock får Eirah följa med då det är precis vid nattning av sonen.

Vi har inte provat att natta han när Eirah är med, han vill att vi ligger i sängen med honom o läser saga o ligger där tills han somnat. Men någon gång ska väl bli den första o det lär väl vara jag som får prova....svårast lär vara att ta sig upp ur den trånga sängen med Eirah i famnen utan att väcka sonen, mina magmuskler är obefintliga, haha :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Catching Fire (andra Hunger Gamesfilmen). Den var bra. Jag behövde bara komma på spårvagnen in till stan för att ställa om och få "jag-tid", och det var fett nice :D

Det är ju faktiskt mycket mysigare att mysa med lilleman när man har fått vara "bara" sig själv för en stund. Jag tror att det är viktigt. Dessutom är jag av åsikten att barnets andra förälder ska få chansen till egentid när barnet är litet också. Jag tror (hoppas) att det kommer att göra så att vi båda känner oss säkrare som föräldrar, än om jag alltid skulle finnas där som "backup".
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kul o komma ifrån o se film :) Jag är likadan när jag lämnat Elvira någon timme eller två, vill pussa o hålla :love:

Vår_vinter vad gör du måndagar och onsdagar ? historialektion av något slag? tycker också det är såå skönt att lämna hemmet utan barn ibland så man kan vara mer sig själv eller hur man ska uttrycka det. Dock så gör jag vanlig stallskötsel som utfodring och hämta ensilage i sällskap av barnen, jag lämnar bara Elvira med pappan när hon verkligen inte kan vara med, som när jag ska rida.

Idag har Elvira provat dr Brown flaskan och godkänt den, hon drack ca 100 ml den 1 1/2 timmen jag var i stallet. Sen får hon kanske magknip ändå, men de känns som om man vill försöka göra det man kan göra.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Hembygdsföreningen har ett arkiv med massa historia om byn o angränsande byar, allt möjligt o foton osv. Så sitter där o läser, kollar foton. Mest för att försöka hitta info om vårt hus :)

Efter jul ska jag även hålla i en studiecirkel om den lilla byn jag bor i. :) Så får vi se om det blir en bok, utställning eller nått :) Ska bli jätte kul. Historia är ett stort intresse.

Va nyss o hämta mina syskonbarn hos deras farmor. Hon bor i mitt drömhus. En gammal jämtlandsgård, som har original golv, tak, väggar mm... Med den finaste utsikten här omkring, över åkrar sjön o en hel fjällkedja.. :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det är vackert. :) Gården har även en lillstuga o gammalt stall. Är ett k märkt hus.

Men min sambo vill inte ha gård, så det fick bli vårt gigantiska hus istället. O när vi lagt bud på det så började sambon tveka om vi skulle ha ett sånt stort hus.. suck, han som inte var intresserad av dom andra husen för dom var för små.. haha., han fick nog bara kalla fötter eftersom det innebar en flytt från sin hemort till en bort 5 mil bort :)

Hae en blogg som är länkad på min profil :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag gick in och läste vad roligt att lära sig mer om sitt gamla hus! Så stort ert hus ser ut att vara, jättefint :) Roligt namn på orten, charmigt :)

Jag blev nästan själv lite sugen då vårt hus är en gammal skola byggd 1904. Hittade en bild på en finsk kille som satt och läste i skolan under andra världskriget när jag satt och läste i "gamla Laholm".
Men man kan ju inte ha tid till allt.

Elvira är ganska lugn ikväll, just nu sovit i över 40 minuter, innan dess pep hon lite.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är ganska stort, 260kvm bo yta, 99 kvm biyta, 3 våningar+källare, 8 rum o 2 kök (ett omgjort till tvättstuga :)

Åh, va roligt att det är en gammal skola. Då kan man nog hitta en hel del historia :)
Jag har ju inget annat fritidsintresse, tyvärr. Har inte ridit på 5 år eftersom jag inte hittar någon häst att rida (har inte heller letat så aktivt) :(

Va skönt att hon verkar lite lugnare. Eirah har mest sovit mellan måltiderna, perfekt eftersom vi håller på o försöker få koll på detta med elen, som inte är så logiskt draget i detta hus :D

Nu kollar jag på live sändningarna av Stockholm horse show på svt play :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja vi hann med hösten trots att jag tvivlade ;). Det gjorde väldigt ont på fredag natt men oregelbundna värkar, ringde in men de ville jag skulle duscha o ta Alvedon o vänta lite till. På lördag morgon var det fortfarande oregelbundet men gjorde väldigt ont. Ringde in strax efter sju, kom in till nio och tar öppen sex cm :eek:. Två timmar senare var det helt öppet och kl ett petade de hål på hinnorna och en stund senare blev lustgasen min bästis ;)
Han är lite för lätt tycker sköterskan men det verkar som det rinner till bra så det ska nog ge med sig, annars skulle han få tillägg. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 178
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 964
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 353
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp