Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Din kanske har gått upp i rök som jag tror att min har gjort? ;)

Jag är också trött på de som frågar, syster började för två veckor sedan bara för att hon fått sina barn i v 38... Så jag vill ju inte veta hur det känns när man går över.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det var 2 timmar jag var borta så jag var också förvånad hur mycket hon fått i sig. Nan Comfort, ok då tar jag den istället nästa gång, men ska försöka undvika ersättning så länge det går.

Fasen skulle köpt en Dr Brown när jag var i Ullared :p

Antingen är hon en storätare eller så äter hon för att lugna magknipet, ibland kan man undra hur mycket som går ner i den lilla kroppen :D

Hehe, alltid lätt och vara efterklok. Nappflaskorna där var ju jätte billiga. Vi köpte två Avent flaskor (hade dom till sonen o var nöjd) för vad 1 flaska kostar på andra ställen. Ångrar dock att vi inte köpte dr Brown också.

Jag ångrar också att vi inte köpte julklappar där, Lego är ju billigt där. Sonen älskar lego...
Haha, han kommer mest få mjuka paket eftersom jag kom över 5 tröjor för 350kr, egentligen skulle dom kostat 1300 kr. :D

Sen får han sitt nya rum i julklapp/födelsedagspresent också :)

På tal om julklappar. Vad har ni tänkt till dom små? Det är svårt, vi har ju det mesta efter sonen. Det vi inte har är en gåstol. Kläder kommer hon få av oss i julklapp. Av andra har vi bara önskat pengar eftersom vi har det mesta.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Har haft en toppen natt i natt :D

Eirah somnade vid 23.30-00 ungefär i sin egen säng, vaknade inte förrän 05.30 för att äta. Sonen vaknade inte förrän 06,30 (annars brukar han kliva upp när sambon kliver upp). Vi gick ner och Eirah somnade på min mage och jag låg och halv slumrade i soffan till kl 08.30.:)

Själv vaknade jag till vid 03, och det var så fasligt tyst i rummet så jag började leta efter Eirah o kom på att hon låg i sin säng. Var tvungen att känna o ruska lite på henne för att se om hon levde :o
Sen kunde jag somna om lugnt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo, måttligt road är man verkligen. Tur att din häst inte verkade så illa skadad iaf! Min ena är en riktig olyckskorp så i instruktionerna till mina hästskötare finns det väldigt många om ;). OM detta händer så gör såhär, OM det där händer så finns sådana grejer där osv.:). Hoppas bara att pållarna håller sig friska och krya så länge som jag är med bebis på bb.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh men jag förstår känslan av att klippa till någon, jag kände samma sak.

Tramptass skönt att det var bättre med pållen.

Vår_vinter ja det låter som en härlig natt, riktigt så har vi inte haft det här men jag är ändå väldigt nöjd för när Elvira äntligen slappnat av och somnat så blev hon antagligen hungrig eftersom hon inte åt mycket på kvällen då hon hade ont, så jag tyckte hon åt mest hela natten, men utan gnäll bara sov vidare så det känns bra. Just nu ligger hon i vagnen o sover, hon sov hela tiden vi var i stallet o matade pållarna.

Hoppas hon inte får ont ikväll!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det tror jag, köper man de vattenlösliga på apoteket?
BVC sköterskan tyckte jag skulle ge mag och tarm plus minifom för att hjälpa magen ta hand om järntillskottet. Han ska ha de dropparna i 2 månader å då är han ännu inte uppe i rätt dosering än. Ska ha tre droppar morgon/kväll, nu får han bara 2.... :crazy:
Halva natten på mage på min mage, andra halvan la jag honom på mage bredvid mig, uppe vid kudden och då sov han så gott.

sassiball: Ja visst är det jobbigt när inget hjälper, mammahjärtat blöder :(
Å varför blir det värre på natten?

Nja, jag har börjat lite smått med hästarna.
Mockar och packar hö, fast det är lite besvärligt och tar lite extra tid eftersom jag inte får bära tyngre än 4-5 kg.
Har även börjat ge dem lite kraftfoder och passar då på att borsta.
Unghästen har jag haft ute två gånger för lite hantering/longering och den gamle fick jag longera en dag för han hade lite kolikkänning.
Är så grymt ridsugen men jag får väl lugna mig ett par veckor till :p
Ja visst är det smidigt med lösdrift. Hade nog fått både magsår och hjärtinfakt om jag hade behövt passa fodringstider/utsläpp och dessutom behövt köra hemifrån :crazy::crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

På tal om julklappar. Vad har ni tänkt till dom små? Det är svårt, vi har ju det mesta efter sonen. Det vi inte har är en gåstol. Kläder kommer hon få av oss i julklapp. Av andra har vi bara önskat pengar eftersom vi har det mesta.

Det där är krångligt. Samuel har så brutalt mycket kläder, så han lär inte behöva något nytt. Gåstol tänker vi inte ha någon, sele och vagn(ar) har vi redan ... Jag tycker att folk gott kan ge honom pengar om de absolut måste ge honom någonting, men det uttalandet har inte varit så poppis :meh: Tydligen är det inte rooooligt att ge en bebis pengar. Men vad fasen, ska ungen dränkas i saker?!

Själva vet vi inte vad vi ska ge honom än. Han lär nog inte tycka att det är en dag särskilt annorlunda mot andra dagar, med tanke på att han bara kommer att vara sex veckor :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Håller tummarna för att hon inte får ont i natt! Tror du att det var mängden ersättning som spökade eller?

Vimsan
Man köper dom på apoteket, men får fråga efter dom eftersom det är kylvara. Fast minifom hjälper väl inte direkt magen att ta hand om järnet, den ska juh göra så det blir lättare att få ut gaserna i magen.
Jag litar inte riktigt på allt BVC säger, tyvärr. Dom har mycket konstigt för sig :D

För vissa blir det värre att ge minifom och magdroppar, för andra hjälper det mycket och för andra ingenting.

Anledningen till varför det oftast blir sämre påå natten är för att dom äter oftast mer på kvällarna, och sen magen jobbar sämre på natten, så det är svårare för den att smälta all mat barnet får.
Andromedae
Nä, min pappa är helt hopplös när det gäller julklappar. Säger man att man vill ha pengar, nä då får man något han tycker man behöver. Eller säger man att man vill ha något speciellt nä då får man flera mindre paket (när man var yngre). För det ska vara många paket och pengar är tråkigt att ge... *suck* Men jag hoppas Eirah bara får pengar av dom, för hon behöver inget annat just nu. Däremot kommer man garanterat på saker hon behöver sen och då kommer dom pengarna väl till pass. Hon struntar ju i paketen :D
sonen är det ju en annan sak, han vill ha mååååånga paket och med rätt saker i (4 år i februari).
Mamma brukar köpa det jag vill ha eller ge pengar.
Svärmor vet jag har köpt en ull body suit åt Eirah, hon brukar köpa det vi vill att ungarna ska ha+ pengar+ något onödigt :D

Sen av andra gör det ju inget om dom får paket, för där kan jag ju inte säga att dom ska ge pengar. inte så roligt att kanske bara ge 100 kr som presenten skulle kostat. :)

Så Eirah kommer av oss få kläder och sen får vi se om vi hittar något mer.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi köpte lite bebisleksaker på Gekås men inte så mycket, hon är för liten för att uppskatta det, men något är roligt att ge, köpte en spegel till henne med någon liten pryl man kunde pilla på och så en mjuk kuddleksak som skramlade lite. De andra barnen köpte vi leksaker i vanlig ordning, de är ju 7 och 4 år och hade lite önskemål.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Aha, då ska jag fråga efter dem på torsdag när jag ska på läkarbesök.
Om jag förstod det hela rätt så menade BVC att magdropparna var bra för att hjälpa magen att ta emot järnet så den inte blev hård och minifom skulle hjälpa mot gaserna som också kunde bli värre av järnet.
Å "gasar" gör han väldigt mycket :p
Får testa de vattenlösliga och ta bort magdropparna.
Visst borde jag märka förbättring på ett par dagar om det hjälper?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

På tal om julklappar. Vad har ni tänkt till dom små? Det är svårt, vi har ju det mesta efter sonen. Det vi inte har är en gåstol. Kläder kommer hon få av oss i julklapp. Av andra har vi bara önskat pengar eftersom vi har det mesta.

Julklappar känns svårt. Vi önskar oss faktiskt pengar till den lill*, antingen in på ett sparkonto eller i form av bidrag till sjal/sele.
Vi vet att vi får en resesäng från min syster. Blivande mormor och morfar brukar ge bort pengar + ett litet paket till sina andra barnbarn så jag misstänker att vi får lika :)

----

Var hos bm i dag, trycket var ok, något högt övertryck men undertrycket var lågt så det var ingen fara.
Bebis har fortfarande inte fixerat sig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag letar lite efter en Dr Brown nappflaska på pricerunner, men det verkar finnas olika modeller? vilken är det man ska ha?

de heter bl a standard, wideneck, natural flow.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

När jag läser om standard o natural flow ser jag ingen skillnad mer än att natural flow verkar vara glasflaska.

Jag föredrar wideneck, lättare att få ner pulvret i eftersom den har bredare öppning :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nä den är usel o i 1000 delar så sjukt jobbig att diska.
Det som är med dr brown är att det går ju ett rör ner o i själva korken så är det ett system som slår sönder bubblorna som blir när dom dricker. Finns ingen annan flaska som har det.

Därför rekommenderar barnläkare den om man har kolikbarn o ger flaska :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Vad använder ni för blöjor?

Känner ni någon som bor eller ska till Norge skicka med dom en beställning på blöjor.
En bekant köpte till oss, pampers new baby 2or 38st för 13 SEK!!!!!!
Köpte även 3or tror det var 32 st för 18 SEK!!!

Sjukt billigt!
I dom svenska paketen är det väl 58 st, men fortfarande mycket billigare. .. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Oj, det var billigt! Tyvärr har jag inte vägarna förbi Norge så ofta :p

Annars brukar jag köpa de som finns på rabatt eller extrapris. Nu hade willys :hemma erbjudande på liberos blöjor så det blev 95 öre blöjan räknade jag ut.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Elvira har inte haft magont idag, åh vad härligt det är med en glad bebis, hon har jollrat och ler mot oss det är så man smälter :D

Hoppas nu det håller i sig, just nu är hon pigg o vaken men har sovit och ätit hela dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 179
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 965
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 355
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp