Sv: Höstföräldrar 2013
Hehe, jo då blåsigt var det. Och efter storm kommer snö! Idag har det kommit nästan 2 dm snö. Inte roligt då det bara är is under den (hade +10 i torsdags o igår minus grader). Skulle försöka ta mig från gårdsplan, det var inte enkelt. Har en svagt sluttande kort backe upp. Försökte nog 20 ggr innan det gick, sen var det oplogat på vägen och anti spinnlampan lös hela tiden....
Sambon och svågern min fick åka och rädda pappa och hans svärmor som är strömlösa och således inte har någon värme. Dessutom har mobilmasten gått ner så man har inte kunnat nått dom.
Men dom ringde fårn sitt jobb idag och frågade om en fotogenkamin då pappas svärmor inte hade någon värme alls (pappa o dom har iaf vedspis). Vi hade ingen. Men sen lyckades svågern hitta både de o ett elverk som drivs på bensin.
Så dom blåste ner dit 10 mil i snöyran på vins och förlust eftersom vi inte visste om dom hittat någon.
Vilket precis pappa gjort när dom kom. Så nu har pappas svärmor två fotogenkaminer, pappa och dom kan se på tv ikväll till hans sambos stora förtjusning och har ett element iaf+vedspisen
Det såg verkligen förjävligt ut, flera hektar skog har fallit som plockepinn och pappa grät nästan när han berättade hur mycket skog han förlorat (den är ju inte värd något när den är stormfälld!).
Men så är naturens krafter.
All mat i frysarna som går förlorat (pappa jagar så har ett x antal kilon kött där) Men dom vågar inte ens öppna frysen, som tur är står den i en ladugård där det är kallt så kanske de klarar sig om strömmen kommer inom någon dag... huvva lider med alla.
Tur man har vedspis iaf, så man åtminstonde kan bosätta sig i köket om man får strömavbrott.
Pappa o dom kanske blir utan ström till nyår om dom har otur...
Nog om det, vi lever alla iaf, och det är tur de
Vad tiden går fort, redan 2 v
Skönt att det går bra. Jag har som tur var aldrig behövt gå upp o gå med mina barn. Men det är jobbigt när man måste resa sig upp 100 ggr för att stoppa i nappen åt henne innan hon somnat
Eirah tycker oxå det är skönt att bada
Hoppas du får en mysig kväll i soffan, det ska vi oxå ha. Om nu inte sambon somnat där uppe med sonen