Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Hur har jag kunnat läsa fel på detta så länge?
Kollar MASH och upptäckte att de skrivit fel namn på en skådespelare i introt:
Loretta Swit :confused1:

Jag har alltid trott att hon heter Swift, vet inte hur många gånger jag sett MASH och läst ”Loretta Swift”, så har jag läst fel hela tiden. Var tvungen att googla och jovisst är det Swit.
 
"Någon som använder öronproppar i ett aktivistbaserat kontor?"

Oj, låter intressant och vad är det som gör att man behöver öronproppar? Kanske nån form för demonstrations prepping? Måste läsa tråden...

aha, aktiviteets baserat kontor... Inte för att jag helt förstår konceptet men det var nog inte så många aktivister iaf 😅
 
"Skriv en onödig kommentar" - var tvungen att scrolla lite för att läsa en gång till.

Jag går ytterst sällan in på facebook, och ja, måhända det står "offentlig kommentar" men det är ju ganska onödigt att göra överhuvudtaget, i mitt huvud så blir det kanske inte så fel ändå... 🤔
 
Trött och yrvaken gick jag precis in på Aftonbladet. Klickade på rubriken om valet i Norge. I artikeln stod det:

Efter åtta ringde hon maken Jonas Gahr Støre vid 23-tiden och gratulerade honom till valsegern.

Oj, lite stel stämning hemma framöver, hann jag tänka innan jag insåg att det stod:

”Efter åtta vid makten ringde hon Jonas Gahr Støre vid 23-tiden och gratulerade honom till valsegern.”

Vill ändå skylla lite på Aftonbladet som missat att det borde stå ”efter åtta år vid makten”. Då hade ju min trötta hjärna fattat, eh. 🙄
 
”Pissegardiner i barnrummet”

Ja det kanske är rimligt om barnet är i blöjåldern. - Tänker jag.

Plissegardiner stod det ju. :idea:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp