Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! På tal om gökottaJag läste minst tre gånger gö-kotta (hopskrivet såklart) och trodde det var en by i närheten.
Nog kunde jag ändå läst vidare att man skulle mötas klockan 08.00 och ta med egen picknick…..Det vill säga Gök-otta.
Ja. Du tänker på svinotta.Men vad är gökotta? Jag trodde bara det betyder att man går upp tidigt, i gökottan. Har jag använt det här ordet fel i alla år?
Ja. Du tänker på svinotta.
Gökotta är att man i svinottan samlas utomhus och lyssnar på göken m.m.
Jag har aldrig varit på en men associerar dem mest med mygg. Mamma och pappa var någon gång tror jag.... varför en i hela friden skulle vilja göra det
Var tvungen att fråga Google för jag hade ingen aning om att gökotta hade någon koppling till religionÅh! På tal om gökotta
För några år sedan skulle en kompis och jag på gökotta i en grannby.
Min son då ca 30 år ifrågasatte varför jag skrivit om det på fejjan.
Jag fattade inget? Varför skulle de vara fel att skriva om?
Då kom det fram att sonen trodde de var något "snuskigt"
Ja de är sant, vi är inte så bra på religösa traditioner i vår familj
*Jenny*
... varför en i hela friden skulle vilja göra det
Vanligt på Kristi him.Var tvungen att fråga Google för jag hade ingen aning om att gökotta hade någon koppling till religion
Jag kan vara den gemensamma vännenTråden: Ang underhåll till gemensam vän
https://www.bukefalos.se/threads/ang-underhall-till-gemensam-vaeg.1517417/
Jag tycker det var en rimlig felläsning - jag röstar FÖR statliga bokstöd till allaEn tråd om statliga bokstöd.
Hm, var visst stadigt bokstöd.
Jag läser fel varje gång jag ser tråden.Jag tycker det var en rimlig felläsning - jag röstar FÖR statliga bokstöd till alla
Jag med! Det var anledningen till att jag klickade upp denna tråd nu.Jag läser fel varje gång jag ser tråden.