Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

Haha, åååå vad pinsamt! :o
Jag hade dött!

Jag har hängt upp mig på snusdosa.. Det är egentligen ingen felsägning, utan snarare en kortslutning i hjärnan när jag ska säga snusdosa/en dose snus.
VARJE gång, FLERA gånger säger jag snosdusa eller en duse snos.. Hur jag än tänker mig för får jag inte ordning på det! :banghead:

Efter avslutat yogapass lägger vi oss ner och kör lite avslappning. Tyska yoga-tanten med kraftig brytning går runt och mässar saker vi ska visualisera.

Idag förstod jag att hon säger: ” Du går genom en fridfull skog. Du kommer fram till en stor och vacker sjö…”
Och inte vad jag trott hon sagt hela tiden: ” Du går genom en fridfull skog. Du kommer fram till en stor och vacker TJUR.”

..Så här har man legat och visualiserat en stor och ståtlig Herefordkille, och tänkt att det kändes lite märkligt men vad vet jag, jag är ingen expert, kanske just tjuren betyder något speciellt harmoniserade i yogavärlden…

hahhahhahahha, jag tror jag döööör :D

Jag rodnade så det lyste upp hela lobbyn på jobbet i går, när jag råkade fråga gästen "Okay, so it's a one night stand for you here sir?"

"One night stay" skulle det ju vara förstås. Det hjälpte inte direkt att det var en snygg amerikansk kille i sina bästa år jag sa det till heller, ingen chans att han inte fattade vad jag sa alltså. Gud vad jag skämdes! :o :o :o

:o :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ett ord jag alltid får tänka två gånger innan jag säger är "missuppfatta". Har en tendens att byta i:et mot första a:et. Så att säga.
Hmm, kan det vara den okända boken som skulle ha getts ut mellan Snabba cash och Aldrig fucka upp? "Jens Lapidus senaste alster - Massuppfitta - nu i din butik!" :idea:

Gud, jag älskar när folk säger fel på det sättet! Kalla mig lättroad, men är det något som får mig att skratta riktigt gott så är det sådant!
Det kan bli väldigt roligt med felsägningar! :D Mindre roligt att det alltid är jag som står för underhållningen. :cautious: :p
KL

Jag rodnade så det lyste upp hela lobbyn på jobbet i går, när jag råkade fråga gästen "Okay, so it's a one night stand for you here sir?"

"One night stay" skulle det ju vara förstås. Det hjälpte inte direkt att det var en snygg amerikansk kille i sina bästa år jag sa det till heller, ingen chans att han inte fattade vad jag sa alltså. Gud vad jag skämdes! :o :o :o
Haha! Usch vad pinsamt! Din stackare! :D
Jag tycker den här är bäst, skrattar alltid så jag gråter när jag kollar på den. :D

O Fortuna
Helt fantastisk! :bow:

Min kära vän säger köldskörtel (sköldkörtel), och jag har inte hjärta att rätta misstaget :D

KL

Missuppfattade precis en rubrik här på Buke. "Halv man p.g.a. täcken"
Jag tolkade det som hemska monstertäcken som delar män i två delar. Men så var det ju inte :p

kl

Förljande är rent tekniskt ingen felskrivning, det är rätt men ändå ehm, lite fel.

Bläddrade i en Svensk Damtidning och där hade de ett reportage om Philippa Charlotte "Pippa" Middleton. I någon slags faktalista till reportaget stod det såhär:

Namn: Philippa Charlotte Middleton
Smeknamn: Pippa med hela världen

Jag skrattade hejdlöst och undrar fortfarande om de på redaktionen inte vet att pippa är slang för sex eller om de har humor och en avslappnad kultur på jobbet.

*KL*

Michael Jacksons låt "Smooth Criminal" där jag under väldigt många år trodde han sjöng "Annie are you walking" i refrängen när det i själva verket är "Annie, are you okey"....

Mitt ex var övertygad om att Men at Work sjöng "Do you come from a land out of love" i låten "Land Down Under". Han tänkte nog inte på låttiteln, annars borde väl den ha gett en fingervisning kan man tycka.
:)

*kl*

Jag trodde Kate Perry sjöng "California Girls we´re unforgetteble, Daisy, Duke, Bikini, Chantal" när hon sjunger Daisy Dukes Bikinis on top.

Jag är expert på att läsa fel och "hitta på" egna meningar.
Exemplet som först ploppar upp i huvudet är i vintras när jag läste på innehållsdeklarationen till glöggen och fick kryddnejlika till kryddtequila. Istället för att fundera på om jag läst fel tyckte jag det var konstigt att glöggen ändå var alkoholfri...

F.d. svärmor sa alltid Cheppy ist. för Cheapy.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 467
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 710
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar