Sv: Höra/läsa/säga fel
Vad sjunger de då?
Hahahah! Sjunger de inte så?
Vad sjunger de då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahahah! Sjunger de inte så?
Jag har ganska länge funderat på varför magnus ugglas döda far ligger "därborta vid bilen"...
Insåg förra vecka att det var fler än jag som funderat på det, då de på radion sa att han sjunger inte bilen, han sjunger Pilen! Ett träd inte en bil, helt plötsligt blev låten lite mer logisk
Sitter och skummar gamla trådar och hittade en om Lost Cow Holidays. Det lät ju lite otrevligt och dessutom osäkert. (Eller så var det Low Cost Holidays, vilket jag insåg tredje gången jag tittade på samma sida.)
Du har inte funderat på om reklamen är lokal radioreklam?? Dvs att alla inte hör AJ Möblers reklam?
På tal om låttexter hittade jag en rolig felhörning när jag fick lust att lyssna på Ainbusk Singers "Jag mötte Lassie" igår och gick in på youtube. Där hade någon skrivit in texten med raderna
"om man är liten och svag(Åh, gubben snyftar)
varje natt varje dag(bland tysta mål)"
vilket onekligen ger en lite annorlunda bild än originalets
"Och man är liten och svag (Mångubben snyftar)
Varje natt, varje dag (bland tysta moln)"
Lite googlande gav vid handen att just det partiet är lite svårtolkat men den här versionen är mest bara konstig
" Om man är liten och svag (om dörpen snyftar)
Varje natt varje dag (bland tysta moln)"
Det är en klassiker för min del att modifiera orden, eller kontaminera som det kallas. En gång för över tio år sedan sa jag till en kompis att jag skulle "bena och bö" istället för "böna och be". Vi brukar använda det uttrycket ibland fortfarande.
Knapp
PV pratade igår om slukfuktaren, tog ett tag innan han insåg felsägningen. Han skulle ju säga fuktslukaren