Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde alltid Carola sjöng "Koskit, uti granens topp" i Hej mitt Vinterland. Det ska väl vara "Bofink uti granens topp" kanske. Jag reflekterade nog aldrig över hur man fått upp koskit i trädet heller.
Sen har jag väldigt svårt för att läsa ordet plåttermos. Alltså plåt-termos. Jag undrar alltid vilken konstig sorts mos plåtter-mos är för nåt. Samma med mattermos, alltså mat-termos, det blir matter-mos.
Nog kan du väl skriva i den ändå?*glömde att det var en gammal tråd *
Mattermos är ju hopplöst, det blir alltid fel i min skalle. Plåttermos har jag nog inte kommit över hittills, men jag ser ju på en gång att det skulle bli problem
Det stod då att "hans tjuskraft var enorm" typ, men jag läste "hans TJURSKAFT var enormt" och undrade varför författaren kände att det var viktigt att berätta att pianisten hade så bred nacke (vilket var min association på ordet tjurskaft). Fick läsa om flera gånger innan jag fattade.
He he, ja men jag svarade på ett inlägg som var lite vääääl gammalt...Nog kan du väl skriva i den ändå?
Råkade kalla en kompis för mamma..
Antagligen för att jag precis pratat med henne.
Hahaha! Och jag fick läsa ditt inlägg HUR många gånger som helst innan jag fattade ;D ja, vadå? Det är väl lokförare de söker?Sv: Höra/läsa/säga fel
Och jag trodde spontant att de hade fått första bokstaven fel - det var ju såklart en lokförare de sökte! Märkligt att de söker sådana via platsannons tänkte jag, men det kanske är så det görs! Det tog mig mer än nån minut innan jag fattade vad som verkligen menades...