Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons på en "Levande fälttävlanshäst med bra gång".

Ja det är ju bra med en levande häst...fast egentligen stod det "lovande". :D

Ofta när jag ska säga "Tack ska du ha!" så lyckas jag säga "Task ska du ha!"
Eller Key lime pie blev Pee lime pie

Min kompis kusin är dansk och sa "vi har två kockar på vårt jobb som lagar vår mat" själv repeterade jag det hon sagt och trodde det var "vi fick bara två kakor att dela på oss 25 på vårt jobb" :confused:

Idag var jag på en ortopedklinik och skulle säga "Jag har bokat en tid!" i stället säger jag: "Jag har frimärken!!"

Min morfar säger fortfarande han till deras 10 år gamla tik Lady...detta trots min mormors raseriutbrott på honom flera gånger om dagen pga detta :rofl:

När jag jobbade som frisör på en salong med konstant högt tryck på kunder kom det in tre olika personer i omgångar efter varandra, de bokade tid och önskade få visitkort med datum och nr till salongen. Då visitkorten var slut skrev jag ner informationen på en lapp. Dagarna följde av att alla kom tillbaka och sa samma sak: numret var inte rätt, de kom till distriktsveterinärerna för stordjur :o

Kom på två grejer till. Min 2 år yngre bror har på något vänster misstolkat samtliga reklamer i sitt liv. När han hade lite längre hår använde han balsam också, utöver schampo. Så visar det sig att han uppfattat det som att balsamet ska i först och sen schampot och han hade undrat i flera år funktionen i hur lent balsamet gjorde håret för att sedan avslutas strävt med schampo :rofl:

När Cillit bang började annonseras var jag stensäker på uttalet: KILL IT BANG! Ingen förstod vad jag pratade om

Idag var jag på en ortopedklinik och skulle säga "Jag har bokat en tid!" i stället säger jag: "Jag har frimärken!!"

...

När jag jobbade som frisör på en salong med konstant högt tryck på kunder kom det in tre olika personer i omgångar efter varandra, de bokade tid och önskade få visitkort med datum och nr till salongen. Då visitkorten var slut skrev jag ner informationen på en lapp. Dagarna följde av att alla kom tillbaka och sa samma sak: numret var inte rätt, de kom till distriktsveterinärerna för stordjur :o

:rofl: :laugh: :banana:

Vi kör med jämna mellanrum förbi en tätort, där de håller på att bygga nytt bostadsområde längs vägen. På en stor skylt står en text om hur förträffligt det ska bli att bo där bl.a. "...vi skapar livskaos i ditt liv... " :confused:O_o Märkligt, ända tills jag upptäckte att det var en livs-oas de ville skapa. :p Kaoset klarar jag alldeles utmärkt att skapa själv, just det behöver jag ingen hjälp med.

Kom på två grejer till. Min 2 år yngre bror har på något vänster misstolkat samtliga reklamer i sitt liv. När han hade lite längre hår använde han balsam också, utöver schampo. Så visar det sig att han uppfattat det som att balsamet ska i först och sen schampot och han hade undrat i flera år funktionen i hur lent balsamet gjorde håret för att sedan avslutas strävt med schampo :rofl:

När Cillit bang började annonseras var jag stensäker på uttalet: KILL IT BANG! Ingen förstod vad jag pratade om

Kill it bang säger jag fortfarande. Jag är övertygad om att det andra är fel - hur jäkla orimligt är det inte att det inte skulle heta så, liksom!? - och det spelar ingen roll om VD för företaget och produktutvecklaren tillsammans dyker upp utanför min dörr för att förklara ljuga att det uttalas annorlunda. Icke. *armarna i kors*

Jag är en vandrande katastrof på spanska :down:. Tar jämt fel på öron och får (djuren alltså), bara en bokstav skiljer, vilket leder till att jag säger saker som "det låter konstigt i mina får", "ibland känner jag att mina får är för stora", gud vad ont jag har i fåren!" :up:.

Skrattar så jag storknar...

Bjuder på några egna.
När jag var yngre lyssnade jag rätt mycket på Soundgarden. Men jag kunde liksom aldrig förstå varför de sjöng "black old son" (Inte särskilt PK tänkte jag)... Tills den dagen då polletten trillade ner och jag isåg att de egentligen sjöng "black hole sun"... Mer PK men kan ännu inte förstå hur det är möjligt med en sol som ett svart hål...

En samtal utspelat mellan en övertrött dotter (jag) och lika trött mor mot slutet av en lång bilresa för nån vecka sedan:
Jag: Men kolla vilka fina äpplen!
Mamma: Det är rönnbär.
Jag: Äpplen, rönnbär. Det är väl ingen skillnad?
Mamma: va? Äpplen och rönnbär är en apelsin?
Jag: O.o *bryter ihop av skratt*

Jag hade en kollega som skulle resa till någon avlägsen trakt i Spanien och behövde åka taxi en lång, lång bit. Så han tänkte att han skulle försöka konversera lite med chauffören. Så han säger typ "Hej jag heter Ola och är vetenskapsman". Varpå taxichauffören viker sig dubbel och asgarvar. Ola blir sur och säger inte mer, men beklagar sig för sina spanska vänner när han kommer fram och berättar vad han sagt. Varpå de viker sig dubbla av skratt. Han hade blandat ihop ord/uttal och egentligen sagt " Hej, jag heter hej och är en tandborste". Jag kan fortfarande småfnissa åt den storyn.

Jag läste en bok en gång där hjälten hade glömt pistolen. Avstavat pi-stolen. Det var tydligen katastrof. Men jag kunde ju inte förstå vad det var för något särskilt med den där pi-stolen. Alla barn vet vad en stol är, och pi fick man lära sig i skolan, men en pi-stol? :confused: Var det en stol där någon målat π? (såg framför mig en blå pinnstol med ett stort π målat på sitsen) Och varför var det så viktigt att ha en sådan stol tillgänglig? Skulle man slå motståndaren i huvudet med den? Var det inte lite obekvämt att gå omkring och släpa på en stol? Hur fick man stolen genom passkontrollen? Med flera intelligenta frågeställningar. :grin:

@Monstermom Tycker jag med. Mycket mer passande och spännande namn, om nu rengöring kan göras spännande :D
@Barret Ibland är man glad att ingen hör en mer än sina närmsta vid sådana tillfällen :rofl:

Kan uppdatera er med lite fler. Min mamma ramlar in på 2a plats som mest förvirrade person efter mig tror jag :laugh: Vid ett tillfälle när hon skulle ringa och beställa pizza säger hon: "Ja hej, jag skulle vilja köpa två pizzerior!" Övertrötta som vi var bröt vi ut i sådant skratt att hon fick lägga på och vi samla oss för att ringa upp och försöka genomföra beställningen ;)

Det händer ofta att jag ringer mamma och så svarar hon: "Hej det är bara jag!" som om det var hon som ringde :rofl:

Min yngsta lillebror som jag är 15 år äldre var en mästare på att komma på namn på saker eller iaf tro att det var detsamma. Han hade någon leksak som han älskade högre än livet och som han av någon anledning menade hette "Tallimalli" detta hördes så ofta att när jag ringde eniro för att be om ett nr frågade efter nr till "Tallimalli i Varberg" :o

Jag hade en kollega som skulle resa till någon avlägsen trakt i Spanien och behövde åka taxi en lång, lång bit. Så han tänkte att han skulle försöka konversera lite med chauffören. Så han säger typ "Hej jag heter Ola och är vetenskapsman". Varpå taxichauffören viker sig dubbel och asgarvar. Ola blir sur och säger inte mer, men beklagar sig för sina spanska vänner när han kommer fram och berättar vad han sagt. Varpå de viker sig dubbla av skratt. Han hade blandat ihop ord/uttal och egentligen sagt " Hej, jag heter hej och är en tandborste". Jag kan fortfarande småfnissa åt den storyn.
Men neej, råkade han inte säga tandkräm? Tandborste låter inte likt vetenskapsman, däremot finns det ett ord för tandkräm som låter rätt likt? :D Eller tänker jag fel? Har inte alltid bästa kollen.

Om Ola lät som hola måste han uttala sitt namn "ållaa" :D

Har mer än en gång hänt att jag har ringt upp någon för att sedan säga *Lyans efternamn* när de svarat för det är så jag svarade i min egen telefon

Jag har börjat säga helt fel ord för istället för frimärken. Till saken är att frimärken är en av de sakerna jag köper ganska ofta, häromdagen mötte jag min pappa på stan då han ska köpa just ett frimärke och säger
"ska du köpa översättning?" Annars har det blivit "jag måste köpa pant" eller andra helt irrelevanta saker. Men vad min hjärna plötsligt fått emot just frimärken vet jag inte riktigt

Jag läste en bok en gång där hjälten hade glömt pistolen. Avstavat pi-stolen. Det var tydligen katastrof. Men jag kunde ju inte förstå vad det var för något särskilt med den där pi-stolen. Alla barn vet vad en stol är, och pi fick man lära sig i skolan, men en pi-stol? :confused: Var det en stol där någon målat π? (såg framför mig en blå pinnstol med ett stort π målat på sitsen) Och varför var det så viktigt att ha en sådan stol tillgänglig? Skulle man slå motståndaren i huvudet med den? Var det inte lite obekvämt att gå omkring och släpa på en stol? Hur fick man stolen genom passkontrollen? Med flera intelligenta frågeställningar. :grin:

Förra helgen läste jag en frågesport för några personer där analgetikum var avstavat anal-getikum. :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
889
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 474
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 190
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 716
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar