Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag var jag på en ortopedklinik och skulle säga "Jag har bokat en tid!" i stället säger jag: "Jag har frimärken!!"
...
När jag jobbade som frisör på en salong med konstant högt tryck på kunder kom det in tre olika personer i omgångar efter varandra, de bokade tid och önskade få visitkort med datum och nr till salongen. Då visitkorten var slut skrev jag ner informationen på en lapp. Dagarna följde av att alla kom tillbaka och sa samma sak: numret var inte rätt, de kom till distriktsveterinärerna för stordjur
Kom på två grejer till. Min 2 år yngre bror har på något vänster misstolkat samtliga reklamer i sitt liv. När han hade lite längre hår använde han balsam också, utöver schampo. Så visar det sig att han uppfattat det som att balsamet ska i först och sen schampot och han hade undrat i flera år funktionen i hur lent balsamet gjorde håret för att sedan avslutas strävt med schampo
När Cillit bang började annonseras var jag stensäker på uttalet: KILL IT BANG! Ingen förstod vad jag pratade om
Det hade ju förmodligen också varit korrekt@L8P8 Hade ju nästan varit kul om det stod livskaos på riktigt ju
Men neej, råkade han inte säga tandkräm? Tandborste låter inte likt vetenskapsman, däremot finns det ett ord för tandkräm som låter rätt likt? Eller tänker jag fel? Har inte alltid bästa kollen.Jag hade en kollega som skulle resa till någon avlägsen trakt i Spanien och behövde åka taxi en lång, lång bit. Så han tänkte att han skulle försöka konversera lite med chauffören. Så han säger typ "Hej jag heter Ola och är vetenskapsman". Varpå taxichauffören viker sig dubbel och asgarvar. Ola blir sur och säger inte mer, men beklagar sig för sina spanska vänner när han kommer fram och berättar vad han sagt. Varpå de viker sig dubbla av skratt. Han hade blandat ihop ord/uttal och egentligen sagt " Hej, jag heter hej och är en tandborste". Jag kan fortfarande småfnissa åt den storyn.
Jag läste en bok en gång där hjälten hade glömt pistolen. Avstavat pi-stolen. Det var tydligen katastrof. Men jag kunde ju inte förstå vad det var för något särskilt med den där pi-stolen. Alla barn vet vad en stol är, och pi fick man lära sig i skolan, men en pi-stol? Var det en stol där någon målat π? (såg framför mig en blå pinnstol med ett stort π målat på sitsen) Och varför var det så viktigt att ha en sådan stol tillgänglig? Skulle man slå motståndaren i huvudet med den? Var det inte lite obekvämt att gå omkring och släpa på en stol? Hur fick man stolen genom passkontrollen? Med flera intelligenta frågeställningar.