Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

När jag var mindre så förstod jag inte riktigt denna rad i Cliff Richards Mistletoe and Wine
Jag hörde:
"...a time for hating and fighting to seas"
men det rätta är:
"...a time for hating and fighting to cease"
Jag fick inte ihop det logiska i att hata hav, men... :p

Åh, jag har också alltid hört "...a time for hating and fighting to seas" men har förklarat det med att det troligen handlar om några slags sjörövare. Som firar jul - därav mistletoen. :angel:

Min kära mor messar: "Din mor har köpt ny platt telefon idag". Vad hon egentligen menar är att hon köpt en smartphone. Å andra sidan är det inte en felskrivning eftersom hon faktiskt trodde (tror?) att det heter så.

Häromdagen var min sambo ledsen och jag försökte trösta honom. Hörde på nån film att de använde ett uttryck i stil med "jag går med dig i din sinnesstämning" eller nåt liknande, vilket då uttrycker att man lider med någon tror jag, eller att man finns där eller nåt. Sååå, jag försökte mig på det själv men lyckades bara få ur mig nåt som fick min sambo att börja skratta. Sa nåt i stil med "Jag promenerar med dig på dina känslor" :up:.

Drog mig just till minnes när jag mycket upprört skulle kommentera till min syster om hur det kommunala bostadsbolaget misskötte sina fastigheter. Arg och skarp kläcker jag ur mig:

"Vad de inte inser är att undersatt efterhåll i längden blir dyrare!!"

Min syster är tyst ett tag och börjar sedan skratta, och jag, fortfarande arg tar minst fem minuter till på mig att räkna ut vad hon tyckte var så roande med dåligt underhåll av fastigheterna.

Känner en person som när hen
var liten sjöng till låten Bad Boys som också var introlåt till någon slags dokumentär polisserie (Cops?).
Den riktiga texten:
Huh!
Bad boys!
What'cha want? What'cha want?
What'cha gonna do
When Sheriff John Brown come for you?
Tell me, what'cha ya wanna do, what'cha gonna do?
........................................................

Den sista raden; där sjöng hen "Dead meat!" istället för tell me. Och trodde de sjöng så långt upp i åren....

Lite OT, men Cops och Bad Boys-sången får mig att tänka på detta klipp :D

När mamma jobbade vaken natt var det mycket som blev fel, men när hon en gång skulle släta över en felsägning så sa hon: äsch lyssna inte på mig, jag har jobbat naken kvatt (vaken natt)... skrattar fortfarande åt detta, såhär 7 år senare..

Har gjort bort mig för många gånger när jag på tidigare jobb svarat i telefon med "Folkskam" eller "Skratteverket"... Avdelningen freudiansk felsägning!

Konversation från häromdagen när jag handlade:

Kassören- Vill du ha kvittot?
Jag- Nej tack.
Kassören- Vad snygg du är!
Jag- :confused: Ehm, tack och hej då!

Inte förrän jag kom ut ur butiken kopplade min hjärna att kassören egentligen sa "då slänger vi det!". Borde nog jobba på min narcissism.

När jag var liten trodde jag att Baloo sa "Jonathan" till Bagheera i Djungelboken, tydligen så säger han "Du tror att han"... :cautious: Fattade aldrig varför han kallade Bagheera för Jonathan upprepade gånger. :rofl:

Jag har insett att jag har en egen "misheard lyrics"! :eek:

I tjugo år eller så har jag varit övertygad om att Toto i låten Africa sjunger "I guess it rains down in Africa" men det gör de tydligen inte alls, de sjunger "I bless the rains down in Africa". Inte något jättepinsamt som gör låtens betydelse helkonstig, men ändå. :o

Jag har insett att jag har en egen "misheard lyrics"! :eek:

I tjugo år eller så har jag varit övertygad om att Toto i låten Africa sjunger "I guess it rains down in Africa" men det gör de tydligen inte alls, de sjunger "I bless the rains down in Africa". Inte något jättepinsamt som gör låtens betydelse helkonstig, men ändå. :o

Haha! Är det sant? Jag trodde det jag med, tills nu! :o:laugh::D:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
899
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 474
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 194
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 721
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar