Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kalle Ankas julafton; klippet från Robin Hood.
Jag och mitt syskon tyckte det var konstigt hela uppväxten att de ropade "Kör mot Kör mot skogen!"
(Kör mot Sherwoodskogen)

Samma här :D

Läste förövrigt fel i dag.
Läste "Releasable", men det stod "Resealable". Tyckte det var lite märkligt att en påse skulle vara releasable...

Jag har insett att jag har en egen "misheard lyrics"! :eek:

I tjugo år eller så har jag varit övertygad om att Toto i låten Africa sjunger "I guess it rains down in Africa" men det gör de tydligen inte alls, de sjunger "I bless the rains down in Africa". Inte något jättepinsamt som gör låtens betydelse helkonstig, men ändå. :o

Det har jag också alltid trott :rofl: !!! Nu är vi TRE.... :D

När jag har lyssnat på låten Kom Och Ta Mig av brandsta city släckers så har jag undrat varför de sjunger mitt i låten typ "YuGaGo" :confused: Kollade nyss texten och det var visst "långt härifrån" :o

Och i låten "Herrarna i hagen" (av fredrik swahn & lattjolajband) så har jag hört "Vaj vaj (...)" när de egentligen sjöng "aj aj med herrarna i hagen" :cautious:

När man är så gravt hörselskadad som jag är så är alla dessa missförstånd från min sida mera vardag än något annat :grin: oftast så ignorerar jag vad för dumt min hjärna har kommit upp med och säger "Va?" istället. Men det blir kul ibland :D

Allt detta hör jag i en och samma låt :angel:

Texten: "i ett gammalt glas"
Jag hör: i ett gammalt slott

Texten: "den jag blir"
Jag hör: vem jag vill

"Låt mig glömma bort mig själv"
Och här hörde jag faktiskt rätt först men häromdagen var jag typ :idea: Aha, jag måste ha hört fel! Det är ju såklart "Låt mig skämma bort mig själv"! Lät faktiskt mycket mera rimligt när jag tittade på låtens titel - "Egots tid" av Jon Wallner, en låt med sådan titel måste väl ändå handla om att skämma bort sig själv? :D

När jag har lyssnat på låten Kom Och Ta Mig av brandsta city släckers så har jag undrat varför de sjunger mitt i låten typ "YuGaGo" :confused: Kollade nyss texten och det var visst "långt härifrån" :o

Och i låten "Herrarna i hagen" (av fredrik swahn & lattjolajband) så har jag hört "Vaj vaj (...)" när de egentligen sjöng "aj aj med herrarna i hagen" :cautious:

När man är så gravt hörselskadad som jag är så är alla dessa missförstånd från min sida mera vardag än något annat :grin: oftast så ignorerar jag vad för dumt min hjärna har kommit upp med och säger "Va?" istället. Men det blir kul ibland :D

Ja när man är hörselskadad så är det riktigt svårt många gånger att höra vad folk faktiskt sjunger. Jag vet inte hur många gånger det har hänt att jag har varit bombsäker på att de har sjungit något och när jag sedan har fått tag på texten så visar det sig vara helt uppåt väggarna fel :p

Jag har ett problem med ordet villainbrott, som jag gärna vill läsa som villain-brott, alltså någon konstig svengelska, och tänker att alla brott görs väl av en villain och sluta tramsa.

Hm. Det händer liksom flera gånger i veckan nu.

Dagens....feltänk?

Satt på en kurs och vi diskuterade "läxan" och att vissa hade haft problem att komma åt den via internet. Tydligen fungerade inte Internet explorer så bra, men chrome eller firefox skulle funka utmärkt. Eller, sa hon, safari bör fungera bra också om ni sitter vid en mack.

???? VARFÖR skulle safari funka bra vid en bensinstation????
Ett par sekunder senare trillade poletten ner. Mac, hon sa såklart Mac! :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 474
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 195
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 730
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Dejtingtråden del 38
  • Byta bäddmadrass?