Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
OK, jag vet faktiskt inte om det här är fel, men det verkar i alla fall rätt orimligt, så:

Har idag behövt "genomlida" styckningsdagen efter veckans jakt här hemma hos mina föräldrar, vilket för mig som mångårig vegetarian var överraskande enormt äckligt! :wtf::wtf::wtf::yuck: (Jag har ju trots allt vuxit upp både med jakt och uppfödning av köttdjur...)
Nu ikväll sitter jag framför TVn och halvser något tråkigt (ser ut som Morden i Midsumer, men det gick på TV på den tiden jag själv hade TV så det verkar rätt otroligt - nåt brittiskt stelt mysteriedrama i alla fall), emellanåt avbrutet av reklampauser. Där ser jag någon vidrig "ät mer drypande kött! :up:" :wtf: - reklam som visar sig vara för Subway, och avslutas med "Eat more FLESH"!

Det är fel va? O_o
Deras tag är eat fresh, eller nåt liknande? Eller? :nailbiting:
Jag är traumatiserad av att köket är fullt av blodsmet, eller hur? O_o

Var på besök i kompisens badrum för ett tag sedan, och hittade en flaska fruktis steriliserings schampoo :eek:
gick därfrån och tänkte vad i hela helveta, kom tillbaka nån timme senare och insåg att det stod straightening shampoo på flaskan. japp jag kan läsa jag

Känner en person som när hen
var liten sjöng till låten Bad Boys som också var introlåt till någon slags dokumentär polisserie (Cops?).
Den riktiga texten:
Huh!
Bad boys!
What'cha want? What'cha want?
What'cha gonna do
When Sheriff John Brown come for you?
Tell me, what'cha ya wanna do, what'cha gonna do?
........................................................

Den sista raden; där sjöng hen "Dead meat!" istället för tell me. Och trodde de sjöng så långt upp i åren....

Försökte lösa korsord för ett tag sedan och fastnade på ihopslingrad, jag uppfattade det som i hoppslinggrad ( med ryskaste brytningen) som jag ansåg var en rysk stad där det fanns något?, men det fick inte plats. Frågade folket i närheten men de visste inte heller vart detta hoppslinggrad kunde vara för någonstans eller vad som skulle finnas däri. Tillslut tittade en av dem på korsordet och skrattade åt mig, ihopslingrad-5 bokstäver=ormen...

Livlig läsarfantasi vem?, jag?

i början när jag var ny på jobbet så satt jag och registrerade remisser när det dök upp ett djurslag som inte var häst, hund eller katt utan en tamiller. :confused: Vad sjutton är det för något tänkte jag innan jag insåg att det inte var ta-miller utan tam-iller som avsågs. :o

Försökte lösa korsord för ett tag sedan och fastnade på ihopslingrad, jag uppfattade det som i hoppslinggrad ( med ryskaste brytningen) som jag ansåg var en rysk stad där det fanns något?, men det fick inte plats. Frågade folket i närheten men de visste inte heller vart detta hoppslinggrad kunde vara för någonstans eller vad som skulle finnas däri. Tillslut tittade en av dem på korsordet och skrattade åt mig, ihopslingrad-5 bokstäver=ormen...

Stalingrad...
Leningrad...
Ihopslingrad... :laugh: :D
---
Läste precis "Anine: Så fixar jag min make på tre minuter".
??? Vad är det hon gör med honom under dessa tre minuter?
Eller tar själva uppraggningen tre minuter?

Men neej, råkade han inte säga tandkräm? Tandborste låter inte likt vetenskapsman, däremot finns det ett ord för tandkräm som låter rätt likt? :D Eller tänker jag fel? Har inte alltid bästa kollen.

Om Ola lät som hola måste han uttala sitt namn "ållaa" :D
Kan mycket väl vara tandkräm. Jag kan inte spanska och kanske minns fel.

Detta är nästan för hemskt för att berätta men i april och maj förra året lyssnade jag mkt på "somebody that I used to know" och hörde alltid "you didn't have to cut me UP" ist för OFF... Det må väl vara helt ok om det inte vore för att jag i maj var med och letade efter Vatchareeya i boden... Lyssnade på låten på repeat till och från varje sökning (missing people) :o:(:crazy:

Jag var in på SVTs grafik för att kolla väljarströmmarna, där hade nån benämnt dem "piratbyarna"! Jag läste flera gånger, men jo, det stod så! Vad har SVT för koll på sin egen sida egentligen!? :eek:

Jaha... "Partibytarna"... :o :banghead: :rofl:

@emlem Jag dör av skratt :rofl:
@Kratus Komiskt hur ord kan bli omöjliga att begripa när man slänger in felbetoningar på det :laugh:

Ringde min sambo på väg hem och undrade om han handlat eller jag skulle stanna och ordna middag. Han ville då ha Mcdonalds som jag hört rykten om skall servera Halalslakt och sa då superhögt bland massa okända: "Nej jag vill inte äta mer mat där ifrån de utför sådan där Ha-la-la-la-la-slakt." :rofl:

Haha, det där med korsord är alltid spännande. Ingen direkt felläsning men... Fastnade för några år sedan på korsordsordet "klyftig". Både jag och min syster satt i timmar och bollade synonymer för det (smart, skarpsinnig osv.) . Till slut gav vi upp och beklagade oss inför vår bror... Som kastade ett snabbt öga på korsordet och lugnt svarade: Apelsin. Både jag och min syster reagerade med varsin version av "Doh!:banghead::banghead:"

Min moster kom i ett klassrum där det stod två uppstoppade djur på katedern och utbrast: "Oh, titta en rävlig och en gräv".
Jag har fortfarande väldigt svårt att berätta den historien utan att själv säga fel.

Den fick mig att komma ihåg en felsägning i mellanstadiet. Jag och en kompis redovisade vårt arbete om indianer för en annan klass, vilket var en jättestor och allvarlig grej för oss, prata inför en annan klass liksom! Min kompis skulle berätta om hur de använde ris (inte sånt man äter) och grenar för att täcka kroppen när någon dött, och säger:

- Ja, och sen begravdes de under gris och renar.

Jag började gapskratta och kunde verkligen inte sluta. Jag minns att jag tyckte det var sååååå pinsamt, dels jättepinsamt att min kompis sa fel och jättepinsamt att jag inte kunde hålla mig för skratt på vår seriösa och viktiga redovisning! :D Kan fortfarande skratta åt den felsägningen av bilderna som ploppar upp i huvudet av hur de lägger en massa (levande) grisar och renar ovanpå en grav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
889
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 474
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 190
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 716
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar