Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag läste på dejtingtråden innan hittade jag:
"Ok, avstämning...."
Och läser "Ok, avsugning..." Nog för att det är en dejtingtråd och alla skriver om sina dejter, men det kändes sådär att läsa... :)

Jag läste om någon som heter Jasidan (Já-si-dán) häromdagen. Undrade vad det var för en rackare som hade gjort något politiskt när jag bodde utomlands.

jasidan_53b7402bddf2b353761e5e38.jpg

Har nu läst hela tråden och har skrattat ordentligt ;)

jag har ingetjätteroligt att bjuda på men har en gång råka skicka "puss och kram" till min veterinär. Kvinnliga veterinär... Fick en ;) tillbaka :p

Om man legat hemma ett par dagar i någon sorts bihåleinflamationskoma och en hantverkare lite oväntat knackar på dörren för att titta på ett framtida jobb kan man, om man inte hinner tänka, råka säga: Min man har inte kommit hem än och och jag måste ligga :o

Jag och en kompis träffade min bror när vi va ute på byn och han artigt gick fram o tog min kompis i hand och presenterade sej; hej, *namn* gramses syster. Inte ofta jag ser honom bli så generad..
Vid ett annat tillfälle utbrast min kollega högt o tydligt till våra övriga arbetskompisar att vi skulle gå ut och flissa haggan!

Satt precis och läste på den lokala köp & säljsidan på Facebook.
Där har någon lagt in en annons "Någon som säljer Alpnaering?! Min vitlökskrydda är slut"

Jag läste dock "Någon som säljer Analpercing? Min vitlökskrydda är slut" :confused:

Jag har feber. Så jag skyller på den.

Jag samlar på fina julgransbollar typ figurer osv. Bl.a. hade jag en jättefin snögubbe som jag köpt i USA men som for i golvet och gick i tusen bitar. Nästa gång jag åkte till USA försökte jag hitta en likadan på samma specialbutik. Butiksägaren försökte hjälpa mig och hittade en nästan likadan snögubbe men inte exakt, min hade ett hjärta framtill. Jag som vanligtvis pratar riktigt bra engelska lyckades klämma ur mig strofen: -No, mine had a heart on. Säg det högt så inser ni varför butiksägaren såg smått besvärad ut...

Jag som vanligtvis pratar riktigt bra engelska lyckades klämma ur mig strofen: -No, mine had a heart on. Säg det högt så inser ni varför butiksägaren såg smått besvärad ut...

Hahahaha! :rofl: Underbart! Påminner mig om mina värsta misstag på spanska; fittglass istället för strutglass (coño de helado istället för cono de helado) samt tutten/tuttarna istället för söndag/söndagarna (dominga/domingas istället för domingo/domingos). Har alltså hänt mer än en gång att jag beställt en fittglass på Burger King samt att jag sagt saker i stil med "Ja men vad trevligt! Då kan vi väl ses på tutten? :)" :meh:.

Jag och en kompis träffade min bror när vi va ute på byn och han artigt gick fram o tog min kompis i hand och presenterade sej; hej, *namn* gramses syster. Inte ofta jag ser honom bli så generad..
Vid ett annat tillfälle utbrast min kollega högt o tydligt till våra övriga arbetskompisar att vi skulle gå ut och flissa haggan!

Min barndomskompis mamma gjorde samma sak, "Hej, jag heter Lena och det är jag som är Louises pappa". Min egen mamma har ringt mig en gång och sagt "hej det är pappa!" för att fortsätta med att gratulera mig på sjutton- och ett halvtårsdagen... som var fem år tidigare ;)

Tidig felhörning på jobbet idag. Jag bytte skrivbordsplats igår eftermiddag, och idag kom en kollega bort för att titta och tyckte att det var så trevligt så. Ja, sa jag, mycket bättre än därborta i gattet (satt i en "genomfartsled, inte så bra när man jobbar med HR). Hon trodde att jag sa GHETTOT. Tack gode gud att hon frågade och inte gick och trodde att jag tyckte att det var ett ghetto att sitta utanför VD:ns kontor tillsammans med hans assistent, office managern och IP-direktören!! :rofl:

Jag är i chock... Summer of 69...... Vad är det jag läser! Såklart det är SEXDREAM! :rage: Ibland sex scream.... :D

Finns nån låt som heter smooth operator som jag alltid "sjunger"... Sooner or later... Fullt logiskt faktiskt!

Jag var övertygad om att revbensspjäll hette renbensspjäll när jag var 16 år. Vart helt paff när min kompis korrigerade mig. :( Det skulle ju vara ren inte eh gris?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 472
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 190
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 712
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inspo: dela FL
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4