Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

*KL*

Michael Jacksons låt "Smooth Criminal" där jag under väldigt många år trodde han sjöng "Annie are you walking" i refrängen när det i själva verket är "Annie, are you okey"....

*KL*

Michael Jacksons låt "Smooth Criminal" där jag under väldigt många år trodde han sjöng "Annie are you walking" i refrängen när det i själva verket är "Annie, are you okey"....
Samma här! Tycker att det är ofta man inte kan höra vad MJ sjunger. I flera låtar kan jag inte ens höra fel, jag hör inte alls vad det skulle kunna vara han sjunger.

I Another part of me sjunger han "you are one of us", jag tycker alltid att det låter som "you won a bus".

KL
Roxette har en låt som går
"Goodbye to you, goodbye to broken hearts,
goodbye to romance, hiding in the dark,
nights that leave a scar.

Goodbye to you, goodbye to empty cards,
goodbye to this ball of bliss,
I'm dancing from your arms"

Jag var tvungen att kolla upp texten för jag hörde bara "goodbye to empty cocks" :o

Lyssnar också mycket på Dir en grey och där är det omöjligt att höra vad som sjungs på engelska för sångaren är så grymt dålig på engelska, det blir bara rappakalja av allting.

Lök-keso. Alltså keso med lök i :)

hahaha ... det skulle jag aldrig kommit pa om jag inte sett forpakningen.:p

Och att nar vi nu pratar om latar som man hor fel pa ... Som sjuaring lyssnade Jag pa Elvis som i mina oron sjong 'Return to Sender, hepp bessa know' ... och jag sjong med, med sadan kansla och overtygelse sa jag fortfarande hor "hepp bessa know" nar jag hor laten. Vad han sjunger ar 'Return to Sender, address unknown'. :D

Kl

En hopptävling på klubben blev sponsrad av ett försäkringsbolag, som hade en monter på plats. Domaren skulle ropa ut i högtalaren: "ni är välkomna till Pia och Kicki i xxxx monter", men det blev "Ni är välkomna till Kia och Pippi". Snacka om att vi som satt i domartornet bröt ihop av skratt :D

Min kompis sa en gång till mig att jag måste STÅ på mig... Jag försökte förklara för henne att det heter "stå PÅ dig", men det hade hon aldrig hört förut ;)

När jag åkte buss här första gången (relativt nyligen inflyttad) såg jag att det stod Entitparken, och gick runt i flera dagar och undrade vad en "entit" var för någonting :cautious:. Jag kom fram till att det nog måste vara nån variant av eremit. Nästa gång jag åkte buss hörde jag att de sa ENtitparken, som i fågeln entita :o

Kom på en till sak.

För några år sedan hade både jag och min syster våra egna tolkningar av textraden "tellement loin de ce monde" (hoppas det blev rätt nu) i Kentlåten FF.

Jag tyckte han sjöng "dead morning som går"

Min syster sjöng "En mal esta sikbroms" :rofl:

Kom på en till sak.

För några år sedan hade både jag och min syster våra egna tolkningar av textraden "tellement loin de ce monde" (hoppas det blev rätt nu) i Kentlåten FF.

:eek:

:eek: :eek:

:laugh:

Sitter och läser platsannonser....

Hittade en annons om en Bokförare, och tänkte att det lät ju skoj, att köra runt böcker:D Tog nån minut innan jag fick ihop ordet:p

Kom på en till sak.

Den är väldigt poppis att sjunga fel på...

http://felsjunget.se/?s=ff+kent

:D

((Mod - sorry om detta räknas som en blogglänk.))

Lejonkungen går på TV nu och under introlåten Circle of life kom jag att tänka på att jag som liten hörde "A pyjama thing without a mother/father" (lät som mother men father vore ju mer logiskt med tanke på filmen ;)) där de sjunger några rader på afrikanska.

Lejonkungen går på TV nu och under introlåten Circle of life kom jag att tänka på att jag som liten hörde "A pyjama thing without a mother/father" (lät som mother men father vore ju mer logiskt med tanke på filmen ;)) där de sjunger några rader på afrikanska.
:D

Förmodligen är det Zulu eller nåt!

Jajaja, nu ska vi inte vara såna. :D Afrika är ett land och afrikanska deras språk, det vet väl alla?! ;)

Kl

En hopptävling på klubben blev sponsrad av ett försäkringsbolag, som hade en monter på plats. Domaren skulle ropa ut i högtalaren: "ni är välkomna till Pia och Kicki i xxxx monter", men det blev "Ni är välkomna till Kia och Pippi". Snacka om att vi som satt i domartornet bröt ihop av skratt :D

Haha :D

På samma tema: När jag var yngre hade jag ett par äldre släktingar som hette Rune och Dagny. Hörde min mamma prata i telefon med farmor och hon avslutade samtalet med att säga: "Hälsa Dune och Ragny" :rofl:
Vilket hon inte upptäckte förrän hon lagt på :D

kl

Jag och mamma hade ett ganska roligt missförstånd i bilen för sådär än 6 år sedan, vi skrattar fortfarande åt det :D

Jag: Har du lypsyl?
Mamma: ..tystnad..
Jag: Har du lypsyl?!
Mamma: Jaha! Jag tyckte du sa "Du är lätt synsk"

Varav alla i bilen börjar asgarva. Min stora fundering är fortfarande varför hon bara fortsatte vara tyst om hon tyckte att jag sa "du är lätt synsk", hon måste tyckt jag var jättekonstig.. haha!

*knapp lån*
Jag hade 2 killkompisar som var på dans ihop. Styrdans...
Så hade dom raggat upp varsin fin tjej, och dansade runt med dom.
Varje gång dom "möttes" på dansgolvet sa kille C till Kille T
-Få jag en puss (kille T låtsades inte höra)
Efter ett par varv med samma fråga tog kille T tag i C och gav honom en blöt puss mitt på munnen.
Men C hade frågat - Får jag en SNUS!
Undra vad tjejerna tänkte;)

* Jenny *

kl

Jag och mamma hade ett ganska roligt missförstånd i bilen för sådär än 6 år sedan, vi skrattar fortfarande åt det :D

Jag: Har du lypsyl?
Mamma: ..tystnad..
Jag: Har du lypsyl?!
Mamma: Jaha! Jag tyckte du sa "Du är lätt synsk"

Varav alla i bilen börjar asgarva. Min stora fundering är fortfarande varför hon bara fortsatte vara tyst om hon tyckte att jag sa "du är lätt synsk", hon måste tyckt jag var jättekonstig.. haha!

:rofl:

101010

Idag sjöng jag glatt med i en låt i bilen och tyckte att meningen "throw your fish in the air" var lite konstig. Insåg sedan att det ska vara fist, inte fish :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 472
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 710
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar