Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höra/läsa/säga fel

ja så var det ju.. lättare att hålla koll på presidenten än sveriges kungar ;)
men det finns nåt som heter Sofiero nånstans ! :)

Satt och läste högt ur en bok för en kompis och blev lite förundrad över vad "mackoman" var för något. Machoman skulle man visst uttala det :p

Och när jag och en kompis var små sålde vi pandasaker, och efter flera "Hej! Jag undrar om du är intresserad av att köpa pandasaker?" blev det vid en dörr "Hej! Jag undrar om du är irriterad av att köpa pandasaker?"

KL
På en skola här i kommunen så startades för en del år sen två fritidsavdelningar som fick namnen Duvan och Snövit. Inte så genomtänkt för någon råkade säga Snuvan och Dövit någon gång och sen fick de heta det i folkmun. De är omdöpta nu...

Knapplån.

På tiden då det begav sig i gymnasiet studerade jag djurvård, under ett prov i kursen Djurskydd skulle jag ange måttkraven för en tamiller. Jag satt länge och stirrade på det där jäkla ordet i frustration, till slut suckade jag högt och frågade läraren:
"Jag vet att du inte svarar på frågor under prov... men vafan är en ta-miller?!"
"Ta-miller?"
"Ja, fråga 7!"
"Iller. En tam iller. Tamiller."
"Åh..." :o

Min kusin pratade länge om en suckerååman innan nån fattade att hon menade succéroman (alltså en roman som gjort succé, ifall nån fortfarande läser med fel betoning :D:D:D)

*kl*

Bussresa med klass för typ hundra år sedan och jag frågade läraren vad "Granur" var för typ av skog. För vi hade åkt förbi några sånna. Läraren fattade ingenting då vi äntligen åkte förbi ytterligare en skylt.

Granurskog 2km, alltså Gran-urskog.

Eftersom jag heter Åsa fick jag resten av resan heter Åsur.

För ett par år sen satt jag och kollade genom kvittot efter att ha handlat mat..
Kommer till ett ord på kvittot och kan bara inte komma på vad jag har handlat, vad fan är "bulljongski" för något?

Nu stod det ju buljongsky på kvittot, men i min skalle blev det "bulljonski".. :p

Många år sen nu, men satt och läste i instruktionsboken till min bil för jag skulle hitta vilken säkring som var till vad och vad som gått sönder..
Fastnar på ett ord - "diggitallur" blev det i min skalle, satt långt om länge och klurade innan jag frågade pappa var "diggitaluret" satt..

Det stod Digitalur.. alltså klockan i bilen xD

Smaaart ;)

*kl*

Bussresa med klass för typ hundra år sedan och jag frågade läraren vad "Granur" var för typ av skog. För vi hade åkt förbi några sånna. Läraren fattade ingenting då vi äntligen åkte förbi ytterligare en skylt.

Granurskog 2km, alltså Gran-urskog.

Eftersom jag heter Åsa fick jag resten av resan heter Åsur.
Hihihi!!! :rofl:

Knapplån.

På tiden då det begav sig i gymnasiet studerade jag djurvård, under ett prov i kursen Djurskydd skulle jag ange måttkraven för en tamiller. Jag satt länge och stirrade på det där jäkla ordet i frustration, till slut suckade jag högt och frågade läraren:
"Jag vet att du inte svarar på frågor under prov... men vafan är en ta-miller?!"
"Ta-miller?"
"Ja, fråga 7!"
"Iller. En tam iller. Tamiller."
"Åh..." :o
:laugh:
Jag läste också ta-miller. :o

Haha, den skogen har jag oxå tittat på och undrade vad granur var för ngt, tänkte typ ngt isländskt namn för granskog. Var där med min klass för 10-12 år sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 472
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 710
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar