Tyvärr är det ju så. Det finns fler tuppar än det finns behov av. I år ar jag inte ens försökt sälja. Jag insåg att jag inte sålt en enda tupp på annons så varför utsätta mig för det. Varje gång jag lägger ut annons så funderar jag på hur länge jag ska vänta innan jag nackar ut dem istället. Slakten är tillräckligt stressande utan att tillföra ett stressmoment till så...Jag har två tuppar. Skulle bara ha en men så blev det ett gäng tuppar i kycklingkullen jag fick med vid köpet av hönsen. Den första som gol av dom beslöt jag att behålla och jag har inte ångrat mig än. Tyvärr var jag tvungen att ta bort paduanerna, stor kochin och en brahmakorsning (blev elak) då det blev lite för mycket...och ingen ville ha dom
Jag tog 3 st förra veckan och stötte på problem. Jag hade bestämt tre som skulle bort och så hade jag fyra stycken i två par där jag skulle behålla den ena i vardera paret. Tanken var att nacka de tre och sen hålla koll på de två paren. Behöver jag säga att det sket sig. En av de som skulle bort blev kvar. Jag kände så tydligt att han skulle bli kvar så nu vet jag varken ut eller in. En av de i de två paren fick gå istället då jag hittade en minimal exteriör defekt på den men hur ska jag välja nu? Det finns ett par och två enstakingar som ska bli totalt två st .