Hjälp oss att välja ras

Åh, hur gör man? :D Typ såhär?
tumblr_nen59h1tZ81qb11c6o1_500.gif

PS. Sorry för OT :o

Det där skulle vara min sambo. En get, en åsna.... en gris 53 katter och en hög med hundar.

Gratulerar till ditt hundval!
Jag själv fick en dalmatinerhane som min första hund( Bruce, min nya valp heter Little Steven, gissa vem som är husgud här?:laugh:).
Min sambo beskriver dem som "atletiska clowner" och det är nog rätt talande. Hör ofta talas om att de ska vara så hyperaktiva. Jag skulle säga mera hyperglada. De älskar allt utom koppel. Du kan aldrig trötta ut dem rent fysiskt. Men låt huvudet jobba och de är helt utmattade ganska snabbt. En sökövning, befinna sig i en ny miljö osv.
Mina hundar har dessutom varit riktiga sjusovare. Att bli väckta före nio har varit en ren förolämpning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 135
Senast: AnneB
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 888
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 866
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med två barn (7 och 10 år) som länge tänkt skaffa hund men som inte riktigt kan bestämma vilken ras. Om vi får designa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 057
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar