Hittat min drömhäst

Sv: Hittat min drömhäst

Jag har i flera år frågat efter bevis på detta, men ännu inte fått något (förutom från dem som känner någon vars hovslagares före detta flickväns mosters före detta sambos dotters kompis hade en travare som tävlar msv dressyr. Tyvärr kommer de inte ihåg vad hästen heter)

Immer

Jag antar att du inte känner/har frågat alla i hela sverige. (inget dumt menat,även om det kanske låter så.)

och vart har du bevisen för att det verkligen är en travare? kan ju vara vad som helst!

och vart har du bevisen för att det verkligen är en travare? kan ju vara vad som helst!

Det är en tjej här på buke som äger honom. :grin: (är dock ej helt säker på vad hon heter.)

Sen, varför skulle man skriva att det var en travare om det inte var det? Vad skulle man få ut av att göra det?:grin:

Nej, jag har inte frågat alla i hela Sverige.
Men jag har ställt frågan här på Bukefalos, och här finns ju mängder av ridtravarägare från hela Sverige - någon av dem skulle väl ha vetat i så fall?
Dessutom följer jag tävlingsresultat med intresse, både på nätet och i diverse ridsporttidningar.

Immer

smultronfot har rätt. Hästen hetter Super Surprise och ryttaren kallar sig Super här på Bukefalos.
Super Surprise är f ö den enda travare jag känner till som startat msv dressyr.

Immer

Okej.:) Jag tycker dock att det är trångsynt att säga att "Jag vet inte om några, därför finns dom inte."
Men det är jag det.

Det är väl inte nått trångsynt att säga så, när det gång på gång frågas efter bevis, men inga ges?

Själv tror jag inte på vare sig "alla" dessa travare som påstås tävla så superhögt, eftersom det oftast aldrig kommer någonting som backar upp historien. Däremot förnekar jag inte att de finns enstaka individer som har lyckats med det, men att det skulle vara en mängd tror jag som sagt absolut inte på!

Det är väl inte nått trångsynt att säga så, när det gång på gång frågas efter bevis, men inga ges?

Själv tror jag inte på vare sig "alla" dessa travare som påstås tävla så superhögt, eftersom det oftast aldrig kommer någonting som backar upp historien. Däremot förnekar jag inte att de finns enstaka individer som har lyckats med det, men att det skulle vara en mängd tror jag som sagt absolut inte på!

Jag tycker att det är det. Jag har inte påstått att det finns en mängd! Det jag skrev var att jag tror att det finns fler än 4-5 st i hela sverige, det är en stor skillnad. Jag tror knappast alla hästintresserade i hela sverige är medlem på Bukefalos heller..

Göteborg för två år sen. Varmblod startad där, minns inte namnet men kom nånstans mitt i bland placering. Tappade lite bakom sig i galoppen tyckte jag men annars fin.

15 för en outbildad travare är mycket.

VARMBLOD behöver definitivt inte vara travare, även om det är ett uttryck som ofta används i folkmun, så om du bara såg att det stod "varmblod" i hästförteckningen e dyl kan det lika gärna, och mer troligt eftersom det var på en dressyrtävling på lite högre nivå, vara t ex Dansk varmblod, som är den danska motsvarigheten till det vi i folkmun kallar svenskt halvblod. Numer är ine ens den officiella beteckongen på den svenskstammade ridhästen "halvblod" längre, utan även den ska kallas svensk varmblodig ridhäst (alltså inte att förväxla med varmblodig travhäst).

Sen kan ju förstås inte jag svära på att ingen travare någonsin gått msv dressyr. Dock låter det som en väldigt svår uppgift för hästen - den är ju inte överhuvudtaget inte avlad eller skapt för den sortens arbete - lika lite som min varmblodiga ridhäst är skapt för att gå på travbanan. Där hade han definitivt inte gjort någon succé :D.

köpte min travare för 2 tusen och då va han 1,5 år och lite hanterad ... skulle igentligen gått till slakt ...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·
Dressyr Jag ska sälja min ponny då vi inte kommer överens, hon har blivit klart bättre med tiden men hon är inte min typ av häst. Jag tycker om...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 245
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar