Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har mest mardrömmar om dem.

(i min kommun räknas 2 klämmor - ost - en festis -2,5dl - och en frukt som standard 'utflyktsmat' till eleverna. Oavsett ålder)
Den djupfrysta varan låter oändligt läskig, men annars låter det som ett utmärkt mellanmål oavsett ålder tycker jag. I alla fall så länge man kan få vatten utöver festis. :)

tja som med vilken annan ren som helst ska den ligga 3 h i kylskåp ;)

Jag köpte min i butikskyl:D
Men är den inte hemsk och kladdig när den legat så länge...? Jag antar ett par dagar minst även om man köper den i kyl. Jag tycker ju att färgigjorda mackor på fiket är läskiga nog, kan inte ens föreställa mig en fryst variant. 😅

Men är den inte hemsk och kladdig när den legat så länge...? Jag antar ett par dagar minst även om man köper den i kyl. Jag tycker ju att färgigjorda mackor på fiket är läskiga nog, kan inte ens föreställa mig en fryst variant. 😅
Tja, jag tyckte den var alldeles lagom. Ungefär som att jag gjort mackan själv och haft den i väskan 40 min i värmen:DHade säkert legat några dagar i butikskylen också. Trodde ärligt talat inte den skulle vara så god som den var, väldigt längesen jag åt en:d

Den djupfrysta varan låter oändligt läskig, men annars låter det som ett utmärkt mellanmål oavsett ålder tycker jag. I alla fall så länge man kan få vatten utöver festis. :)

Det är inte ett mellanmål utan lunch. Det skall alltså (egentligen) täcka 30% av det dagliga kaloribehovet hos eleverna. Detta är alltså den ENDA maten de får om vi tex är ute och orienterar en hel dag. Visst, det kanske funkar till förskoleklass men mina tonåringar blir inte mätta.

Men de tinar bra, utan kladd.

SIA Glass Vår Finaste Salt Karamell. Den är förmodligen inte ny, men den är ny för mig! Riktigt god! Hiss! Kommer definitivt köpa igen :heart

1688113817582.png

Det är inte ett mellanmål utan lunch. Det skall alltså (egentligen) täcka 30% av det dagliga kaloribehovet hos eleverna. Detta är alltså den ENDA maten de får om vi tex är ute och orienterar en hel dag. Visst, det kanske funkar till förskoleklass men mina tonåringar blir inte mätta.

Men de tinar bra, utan kladd.
Kanske går att belysa och be om en exra klämma per elev? Jag hade lätt klarat mig på det, men jag växer ju inte. :)

Jag tror Polarbröd fryser det mesta de producerar faktiskt, även bröd. Klämmorna brukar frysas innan de levereras om jag inte minns helt fel, förlänger hållbarheten.
Jamen fruset Bröd per se är ju fantastiskt, det är bara en färdig smörgås som låter suspekt. :cautious: Jag låter ämnet ligga dock, det är mest en texture-grej för mig. :)

Jamen fruset Bröd per se är ju fantastiskt, det är bara en färdig smörgås som låter suspekt. :cautious: Jag låter ämnet ligga dock, det är mest en texture-grej för mig. :)
Det är rätt fascinerande att och hur
det funkar.. I våras testade jag semlor som levererats frysta, hade aldrig kunnat gissa.. Samma med dessa klämmor när de väl är tinade.. Men i tanken känns det bara felfelfel 😄

det funkar.. I våras testade jag semlor som levererats frysta, hade aldrig kunnat gissa.. Samma med dessa klämmor när de väl är tinade.. Men i tanken känns det bara felfelfel 😄
Åt också semlor som varit frusna då jag ville ha vanilj och de som knappt tinat i en kyl i affären såg betydligt bättre än andra varianten. Jättegoda!

Jag har inga problem med att föreställa mig frysta semlor eller andra frusna söta bakverk (fast med semlor vet jag inte hur man tinar dem utan att grädden smälter?). Men smörgåsar? Alltså nej! 😱

Jag vet att jag provat någon slags färdigförpackad tunnbrödsrulle någon gång, eventuellt också polarbröd... och herregud så hiskeligt! Jag antar att det är den jag tänker på och jämför med. 🤢😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
90 91 92
Svar
1 836
· Visningar
139 344
Senast: _Elly_
·
Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 662
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 125
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar