Hiss och diss del 5

Åh den lät god. Jag älskar den med kakao och hallon tror jag det är?

Tyvärr kan jag inte äta granola för jag blir som Jupiter, en gasjätte. Inte gångbart på jobbet riktigt..
Kolla efter granola som inte innehåller oligofruktos. Jag blev också sjukt gasig av att äta granola tills det var någon som berättade att det kunde vara orsaken. Kan tipsa om den här som är sötad med honung (obs att de andra sorterna från garant har oligofruktos i sig) :

1734438899853.webp

Så jag passar väl på att ge den här granolan en HISS då :)

Kolla efter granola som inte innehåller oligofruktos. Jag blev också sjukt gasig av att äta granola tills det var någon som berättade att det kunde vara orsaken. Kan tipsa om den här som är sötad med honung (obs att de andra sorterna från garant har oligofruktos i sig) :

Visa bifogad fil 158935

Så jag passar väl på att ge den här granolan en HISS då :)
Inulin/cikoriarotfiber kan också vara bra att hålla utkik efter (och undvika), av samma anledning :)

Nej, nu måste jag sluta upp med att smygläsa den här tråden! :D

Det var väl ni här som pratade om de där ostringarna med chilismak? Jag såg dem på lokala mataffären, sa till mannen att jag "hört att de är goda" - och nu är vi båda helt beroende :meh::d

Saffranskladdkakan finns inte på lilla affären, så jag bad mannen titta på Ica Maxi senast han var där. Fanns inte! Vad ska jag nu ta mig till?

Det var väl ni här som pratade om de där ostringarna med chilismak? Jag såg dem på lokala mataffären, sa till mannen att jag "hört att de är goda" - och nu är vi båda helt beroende :meh::d

Saffranskladdkakan finns inte på lilla affären, så jag bad mannen titta på Ica Maxi senast han var där. Fanns inte! Vad ska jag nu ta mig till?
Köpa julostchips i stället :D

Såg en ny chipssmak, eller jag tror den är ny i alla fall. OLW hot ranch om jag inte minns fel. Någon som provat? Vågade inte köpa i fall den var för hot för mina stackars klena smaklökar

Alltså dom där ostringarna är livsfarliga. Kan sätta i mig en påse helt själv om jag inte gömmer den i skafferiet 😅

• Gilla
Reactions: MML

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 982
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 458
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 278
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar