Hiss och diss del 5

Ja, de där smaksatta creme fraichen är en bra genväg till goda middagar, tycker jag. Mina tonåringar lagar mycket mat hemma och det är bra om det inte blir så tillkrånglat. Vår favorit är annars den med fetaost och soltorkad tomat. Jättegod till pastarätter. Den har vi nästan alltid hemma.
Men eller hur! Jag fattar inte att det inte finns här. Liksom inte ALLS, inte en enda smak.
Förskosten har de i alla fall en eller två olika, fast de är ohemult tråkiga även på den fronten i UK.

Hittade denna på Maxi igår.. bara tanken på hur den eventuellt smakar får mig att känna örk.. :yuck:
Någon här som faktiskt har smakat? Fanns en med smak av julmust också, låter inte gott det heller..
1000012903.webp

Hittade denna på Maxi igår.. bara tanken på hur den eventuellt smakar får mig att känna örk.. :yuck:
Någon här som faktiskt har smakat? Fanns en med smak av julmust också, låter inte gott det heller..
Visa bifogad fil 158255

Jag har smakat alla tre julsmaker. Julmust smakar precis som avslagen julmust. Gillar man julmust så är den säkert godare med bubbligt vatten i.
Pepparkaka är kryddig och nog ganska svår. Jag dricker den gärna men ingen ny favorit.
Skumtomte är supergod. Om man, som jag, gillar dundersött ;)

Visa bifogad fil 158116

Bild från verkligheten.

Jag har suktat efter de här sedan jag fick reda på deras existens för flera år sedan men aldrig sett i Sverige. Nu var de helt plötsligt på Rusta? Så var så klart tvungen att prova trots att det inte var lördag.

Svingoda, jag blev inte besviken. Egentligen är det ganska enkelt, tycker man om apelsinchoklad, då gillar man den här. Tycker man inte om apelsinchoklad.. ja då köper man nog inte sådant heller. Jag var lite orolig att den skulle smaka "billig" choklad (tycker ofta brittisk och amerikansk choklad smakar som blockchoklad) men det gör den inte.

Den är gulligt paketerad också som en klyftad apelsin. Den lilla lådan till trots är det ändå 150g. Ska erkänna att jag var rejält sugen på att bara bita rätt in i den som ett äpple men nu är den ju ändå designad som en apelsin och ska ätas på det viset. Lagom bra klyftor, de var lite fästa i varandra så man fick använda nageln för att liksom bryta isär men inte en enda gick sönder.

Den finns med mint också vilket ju är svinäckligt. Sambon ville ha en sån och det STANK mint om den så den var säkert "god" om man tycker om godis som smakar tandkräm.

Nej men gud, den ska maken få i julstrumpan! Både han och jag uppskattar apelsinchoklad 😁

e541284f8657b5915c7be3cd15633fbd.webp

Som utlovat har nu Julrutan provats och det blir en försiktig hiss. :)

Den luktar starkt av pepparkaka redan innan man öppnat påsen, luktar iofs gott men känns väl sådär som macka så jag var lite avvaktande. Jag var lite orolig att den skulle vara söt men det är den inte, det är mindre sött än vörtbröd men har samma kryddighet.

Det påminner mycket om vörtbröd fast lite mildare. Jag åt ena halvan med köttbullar och rödbetssallad, då kände jag inte mycket smak av brödet alls faktiskt. Den andra halvan med smör och kycklingpålägg, då var det rätt gott.

Jag skulle önska att den var lite saftigare, den känns aningen torr (vi åt brödet idag och det var bakat i förrgår och riktigt mjukt så det var inte gammalt) men smaken är okej. Den smakar inte pepparkaka alls tyckte varken jag eller sambon. Om man tycker vörtbröd är lite för kryddigt men vill ha en lite juligare mjuk macka tycker jag man ska testa denna, om man älskar vörtbröd (och det gör man) så kan man lika gärna hålla sig till det, det är mitt utlåtande.

f6dcb7e8596f29bd692a1358e7c983c3.webp

Ett snabbt tips då jag blev påmind om det nu när jag skrev om julrutan och tror inte jag tipsat om denna förr men detta pålägget är jättegott! Kryddigt men med 0% hetta. Som en lite piffigare, godare, roligare version av den grillade kycklingen.

b88e4f09d4151b251ee52d353414d5e6.webp

Och här är gårdagens tilltugg till På spåret.

Jag trodde inte jag skulle tycka om denna eftersom jag avskyr vinägerchips men precis som balsamico ju är mildare än balsamvinäger så är dessa mildare än vinägerchips.

De var helt okej. Kommer jag köpa igen? Nej. Åts de upp? Ja. Lite osäker på målgruppen. Gillar man vinägerchips bör man köpa riktiga vinägerchips, gör man inte det så finns det ju massa andra goda smaker. Jag tänker att det kan vara en kompromiss när man som vinägerhatare kan gå med på denna för att få välja ett annat snacks "men nu tog vi ju en med vinäger och det gillar ju du", exempel från verkligheten.

Nu tänker ni att men det står ju mozarella också på påsen..

HAHAHA!! asså mozarella i sin rena ostform smakar ju noll och ingenting så något smaksatt med mozarella blir ju bara ett skämt och det är precis det det är här också, en icke-existerande skämtsmak. Däremot finns en liten, liten hint av smaken "ostpulver". Alla ni som ätit snacks med smak av ost någon gång vet nog vilken jag menar.

Visa bifogad fil 158116

Bild från verkligheten.

Jag har suktat efter de här sedan jag fick reda på deras existens för flera år sedan men aldrig sett i Sverige. Nu var de helt plötsligt på Rusta? Så var så klart tvungen att prova trots att det inte var lördag.

Svingoda, jag blev inte besviken. Egentligen är det ganska enkelt, tycker man om apelsinchoklad, då gillar man den här. Tycker man inte om apelsinchoklad.. ja då köper man nog inte sådant heller. Jag var lite orolig att den skulle smaka "billig" choklad (tycker ofta brittisk och amerikansk choklad smakar som blockchoklad) men det gör den inte.

Den är gulligt paketerad också som en klyftad apelsin. Den lilla lådan till trots är det ändå 150g. Ska erkänna att jag var rejält sugen på att bara bita rätt in i den som ett äpple men nu är den ju ändå designad som en apelsin och ska ätas på det viset. Lagom bra klyftor, de var lite fästa i varandra så man fick använda nageln för att liksom bryta isär men inte en enda gick sönder.

Den finns med mint också vilket ju är svinäckligt. Sambon ville ha en sån och det STANK mint om den så den var säkert "god" om man tycker om godis som smakar tandkräm.
Köpte en med mint till min karl! Han kommer bli jätteglad! 😁🥰

Visa bifogad fil 158276

Och här är gårdagens tilltugg till På spåret.

Jag trodde inte jag skulle tycka om denna eftersom jag avskyr vinägerchips men precis som balsamico ju är mildare än balsamvinäger så är dessa mildare än vinägerchips.

De var helt okej. Kommer jag köpa igen? Nej. Åts de upp? Ja. Lite osäker på målgruppen. Gillar man vinägerchips bör man köpa riktiga vinägerchips, gör man inte det så finns det ju massa andra goda smaker. Jag tänker att det kan vara en kompromiss när man som vinägerhatare kan gå med på denna för att få välja ett annat snacks "men nu tog vi ju en med vinäger och det gillar ju du", exempel från verkligheten.

Nu tänker ni att men det står ju mozarella också på påsen..

HAHAHA!! asså mozarella i sin rena ostform smakar ju noll och ingenting så något smaksatt med mozarella blir ju bara ett skämt och det är precis det det är här också, en icke-existerande skämtsmak. Däremot finns en liten, liten hint av smaken "ostpulver". Alla ni som ätit snacks med smak av ost någon gång vet nog vilken jag menar.
Åh, jag ÄLSKAR dom chipsen!! Älskar!

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 982
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 458
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 278
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar