Visa bifogad fil 158116
Bild från verkligheten.
Jag har suktat efter de här sedan jag fick reda på deras existens för flera år sedan men aldrig sett i Sverige. Nu var de helt plötsligt på Rusta? Så var så klart tvungen att prova trots att det inte var lördag.
Svingoda, jag blev inte besviken. Egentligen är det ganska enkelt, tycker man om apelsinchoklad, då gillar man den här. Tycker man inte om apelsinchoklad.. ja då köper man nog inte sådant heller. Jag var lite orolig att den skulle smaka "billig" choklad (tycker ofta brittisk och amerikansk choklad smakar som blockchoklad) men det gör den inte.
Den är gulligt paketerad också som en klyftad apelsin. Den lilla lådan till trots är det ändå 150g. Ska erkänna att jag var rejält sugen på att bara bita rätt in i den som ett äpple men nu är den ju ändå designad som en apelsin och ska ätas på det viset. Lagom bra klyftor, de var lite fästa i varandra så man fick använda nageln för att liksom bryta isär men inte en enda gick sönder.
Den finns med mint också vilket ju är svinäckligt. Sambon ville ha en sån och det STANK mint om den så den var säkert "god" om man tycker om godis som smakar tandkräm.