Hiss och diss del 5

Screenshot_20241205_091253_Samsung Internet.webp

Dessa var helt klart ett nytänkande kring chipssmaker!
Tydlig passionsfruktsmak och med ett sting av hetta. Ovan smakkombination så jag kunde inte bestämma mig om de var goda eller inte men påsen tog slut fort och får jag möjlighet att köpa dem igen kommer jag göra det.
Så HISS !

20241203_221246.webp

Bild från verkligheten.

Jag har suktat efter de här sedan jag fick reda på deras existens för flera år sedan men aldrig sett i Sverige. Nu var de helt plötsligt på Rusta? Så var så klart tvungen att prova trots att det inte var lördag.

Svingoda, jag blev inte besviken. Egentligen är det ganska enkelt, tycker man om apelsinchoklad, då gillar man den här. Tycker man inte om apelsinchoklad.. ja då köper man nog inte sådant heller. Jag var lite orolig att den skulle smaka "billig" choklad (tycker ofta brittisk och amerikansk choklad smakar som blockchoklad) men det gör den inte.

Den är gulligt paketerad också som en klyftad apelsin. Den lilla lådan till trots är det ändå 150g. Ska erkänna att jag var rejält sugen på att bara bita rätt in i den som ett äpple men nu är den ju ändå designad som en apelsin och ska ätas på det viset. Lagom bra klyftor, de var lite fästa i varandra så man fick använda nageln för att liksom bryta isär men inte en enda gick sönder.

Den finns med mint också vilket ju är svinäckligt. Sambon ville ha en sån och det STANK mint om den så den var säkert "god" om man tycker om godis som smakar tandkräm.

Visa bifogad fil 158116

Bild från verkligheten.

Jag har suktat efter de här sedan jag fick reda på deras existens för flera år sedan men aldrig sett i Sverige. Nu var de helt plötsligt på Rusta? Så var så klart tvungen att prova trots att det inte var lördag.

Svingoda, jag blev inte besviken. Egentligen är det ganska enkelt, tycker man om apelsinchoklad, då gillar man den här. Tycker man inte om apelsinchoklad.. ja då köper man nog inte sådant heller. Jag var lite orolig att den skulle smaka "billig" choklad (tycker ofta brittisk och amerikansk choklad smakar som blockchoklad) men det gör den inte.

Den är gulligt paketerad också som en klyftad apelsin. Den lilla lådan till trots är det ändå 150g. Ska erkänna att jag var rejält sugen på att bara bita rätt in i den som ett äpple men nu är den ju ändå designad som en apelsin och ska ätas på det viset. Lagom bra klyftor, de var lite fästa i varandra så man fick använda nageln för att liksom bryta isär men inte en enda gick sönder.

Den finns med mint också vilket ju är svinäckligt. Sambon ville ha en sån och det STANK mint om den så den var säkert "god" om man tycker om godis som smakar tandkräm.
Rusta har sålt dem i ett par år.

Visa bifogad fil 158116

Bild från verkligheten.

Oh, tror minsann du just sålde in minten till mig. :D :love:

Jag gjorde en jättegod kantarellpizza med den här creme fraichen som sås (blandad med lite olja bara). igår.
Så HISS på den.
Visa bifogad fil 158186

Den där är jättegod! Min mathållning är inte på topp pga alldeles för mycket jobb men den där, lite färdiggrillad kyckling, ris eller potatis samt lite grönsaker blir en snabb och helt ok middag, både smak- och nyttighetsmässigt.

Den där är jättegod! Min mathållning är inte på topp pga alldeles för mycket jobb men den där, lite färdiggrillad kyckling, ris eller potatis samt lite grönsaker blir en snabb och helt ok middag, både smak- och nyttighetsmässigt.
Ja, de där smaksatta creme fraichen är en bra genväg till goda middagar, tycker jag. Mina tonåringar lagar mycket mat hemma och det är bra om det inte blir så tillkrånglat. Vår favorit är annars den med fetaost och soltorkad tomat. Jättegod till pastarätter. Den har vi nästan alltid hemma.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 982
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 458
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 278
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar