Garants nöt & grönt-färs (utbruten från Hiss och diss del 5)

Jag tänker att de kanske t o m använder sin hjärna mer eftersom de har förstått att vi behöver minska vår köttkonsumtion och det där är ett smidigt sätt. Jag köper den inte själv men det borde jag.
Jag har inte skrivit att folk som köper det inte använder sin hjärna så jag tycker det är trist att tjafsa om det. Men fortsätt gärna hänga upp på just den meningen och missförstå vad jag menade, jag tänker inte besvara fler kommentarer.
 
Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är 50% grönsaker. Vi använde den i köttfärssås vilket funkade fint. Jag som annars är ganska skeptisk till sådana här "blandade" produkter gillar konceptet och skulle absolut köpa igen!

Visa bifogad fil 146663
Jag har inte testat färsen, men köpte deras färdiga hamburgare nöt och grönt för nån vecka sedan när de var på nåt superklipp. Tyckte de var kanon! Mina små barn som kan vara superkräsna, kände ingen skillnad mot ”vanliga” hamburgare. Succé med andra ord! :)
 
Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är 50% grönsaker. Vi använde den i köttfärssås vilket funkade fint. Jag som annars är ganska skeptisk till sådana här "blandade" produkter gillar konceptet och skulle absolut köpa igen!

Visa bifogad fil 146663
Jag jobbar bland annat med att utveckla nya (kött)produkter och vi har utvecklat en del hybridprodukter med kött och grönt (mest ärtor och bönor). Målgruppen är, som några nämnt, dem som vill äta kött men ändå få mer grönt i måltiderna och som tänker på CO2 men inte vill äta rent vegetarisk 😊.

Man kan såklart ”bara” blanda grönsaker i sina kötträtter hemma, men det krävs en hel del arbete för att få fram en kombination som både smakar gott och har rätt känsla i munnen när de ska ut i kyldisken. Så det ligger faktiskt en hel del jobb bakom dessa blandningsprodukter. Det ligger också mycket jobb bakom för att få den rätta kvaliteten och hållbarheten på dem.

För våra kunder (andra verksamheter) handlar det inte om pris utan om helt andra saker 😊.
 
Jag har inte skrivit att folk som köper det inte använder sin hjärna så jag tycker det är trist att tjafsa om det. Men fortsätt gärna hänga upp på just den meningen och missförstå vad jag menade, jag tänker inte besvara fler kommentarer.
Vad du skrev var ju att folk inte alltid tänkte och att man inte ska slå till på allt man ser i reklamen. Och då svarade jag att köpet av den där färsen förmodligen var ett köp som var mer genomtänkt än många andra. Det är inget att bli tjurig över.
 

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
75 76 77
Svar
1 533
· Visningar
118 590
Senast: pepp
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 378
Senast: co-SMAD4
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 946
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp