Hiss och diss del 5

20241209_183632.webp

Nu har jag testat saffranskladdkakan och den var god (älskar saffran) MEN den är alldeles för söt för mig 😕 Någon som har tips på tillbehör som lindrar/motverkar detta?

f460e9e94f4917a7b387306645e92898.webp

Med 26 kr för 55g och dessutom med tanke på namnet tänker man ju att detta ska vara riktigt smaskens men alltså nej, det smakar blockchoklad, den billigaste skiten man kan tänka sig. Sånadär chokladkalendrar de rear ut för 5 kr/st efter jul smakar lyxpralin i jämförelse. Undvik!

Nu har jag testat saffranskladdkakan och den var god (älskar saffran) MEN den är alldeles för söt för mig 😕 Någon som har tips på tillbehör som lindrar/motverkar detta?

Jag brukar ha vispgrädde som jag blandar lingonsylt i. Vispa grädden först, sen blanda i sylten. (Har inte testat Frödinge men däremot bakat saffranskladdlaka med vit choklad en massa gånger. Har samma grädde till min fluffiga saffranskaka :d .)

Jag brukar ha vispgrädde som jag blandar lingonsylt i. Vispa grädden först, sen blanda i sylten. (Har inte testat Frödinge men däremot bakat saffranskladdlaka med vit choklad en massa gånger. Har samma grädde till min fluffiga saffranskaka :d .)
Tänkte precis föreslå samma sak med vispad grädde och lingon. Bryter av fint om man inte gillar för sött. Lime/citron är också gott till sött tycker jag.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 982
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 458
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 278
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar