Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mia_R Pitepalt är livet :heart
:heart :heart :heart :heart Men ska man äta är hemlagat godast:d Jag brukar nog äta den där och den... andra (bastuträsks?) när de är på extrapris men långt ifrån hemlagad! Är dock tyvärr inte duktig på att göra dom själv så får förlita mig på affärens:D

@Mia_R Pitepalt är livet :heart
:heart :heart :heart :heart Men ska man äta är hemlagat godast:d Jag brukar nog äta den där och den... andra (bastuträsks?) när de är på extrapris men långt ifrån hemlagad! Är dock tyvärr inte duktig på att göra dom själv så får förlita mig på affärens:D
Håller med @Mia_R , den där är inte alls god!
"Måste" jag köpa palt blir det Nordcharks veganska; den innehåller bara potatis, vetemjöl och salt, precis som den jag gör själv. :)
Jag har aldrig provat Paltmix från Kungsörnen, men bekanta med hungriga barn använder den ofta och tycker att den är bra.

"Måste" jag köpa palt blir det Nordcharks veganska; den innehåller bara potatis, vetemjöl och salt, precis som den jag gör själv. :)
Jag har aldrig provat Paltmix från Kungsörnen, men bekanta med hungriga barn använder den ofta och tycker att den är bra.
Hm, tror inte jag brukar se Nordcharks här:confused: Men ska hålla utkik, fläsket är inte så viktigt för mig! Jag borde låna en gigantisk gryta och försöka mig på palt igen:d

Köpespalt går bara att äta uppstekt med knaperstekt fläsk till. Äter annars bara jobbets flatpalt, gillar inte fläsket inne i palten.
Glömde Citera @Mia_R

Köpespalt går bara att äta uppstekt med knaperstekt fläsk till. Äter annars bara jobbets flatpalt, gillar inte fläsket inne i palten.
Glömde Citera @Mia_R
Jag stekte den, men den är inte god stekt heller. Konstig konsistens, jag är övertygad om att det är för mycket mjöl och salt i den så den är nästan oätlig. Jag som blev så glad när jag hittade den, trodde jag skulle få unna mig något gott men ack vad jag bedrog mig. :arghh:

Nä, aldrig mer köpa palt. Det blir hemlagat även i fortsättningen. 🧐

1688047974842.webp
Världens största DISS! Fick kväljningar och mådde illa i flera timmar efter att jag druckit tre klunkar. Det enda positiva var väl att det var mycket ingefära i, så jag kanske slipper bli förkyld.

Trodde den skulle smaka likt Cuba-cola och möjligtvis lite Dr Pepper, men smaken var osötad nejlika, kardemumma och koriander (utöver ingefäran).
Smakade lite som gammal hostmedicin man kryddat som en höstgryta :yuck:

Visa bifogad fil 122363Världens största DISS! Fick kväljningar och mådde illa i flera timmar efter att jag druckit tre klunkar. Det enda positiva var väl att det var mycket ingefära i, så jag kanske slipper bli förkyld.

Trodde den skulle smaka likt Cuba-cola och möjligtvis lite Dr Pepper, men smaken var osötad nejlika, kardemumma och koriander (utöver ingefäran).
Smakade lite som gammal hostmedicin man kryddat som en höstgryta :yuck:
Ugh...den kanske smakar som amerikansk root beer.... :wtf:

Är det någon här inne som är haj på proteinpuddingar och som kan berätta för mig om Lindahls proteinpudding verkligen är så mycket äckligare än ProPud, eller om det är mina smaklökar som ändrats?

Jag brukar tycka om ProPud när jag är i Sverige och blev därför jätteglad när jag såg att proteinpuddingen äntligen hade hittat hit till UK eftersom den sortens produkt inte funnits här förut. Dock är det Lindahls som säljs här, inte ProPud. Jag köpte ivrigt hem en och... Yuck! Den smakar nästan enbart sötningsmedel, inget annat. Chokladmaken kände jag inte alls. Diss :down:

1688050043800.png

Är det någon här inne som är haj på proteinpuddingar och som kan berätta för mig om Lindahls proteinpudding verkligen är så mycket äckligare än ProPud, eller om det är mina smaklökar som ändrats?

Jag brukar tycka om ProPud när jag är i Sverige och blev därför jätteglad när jag såg att proteinpuddingen äntligen hade hittat hit till UK eftersom den sortens produkt inte funnits här förut. Dock är det Lindahls som säljs här, inte ProPud. Jag köpte ivrigt hem en och... Yuck! Den smakar nästan enbart sötningsmedel, inget annat. Chokladmaken kände jag inte alls. Diss :down:

Visa bifogad fil 122368

Båda är skitäckliga, Valios PROfeel proteinmousse FTW! :D Den med cappuccinosmak är drömmig :love: men även den med choklad är god :)

500x500-product

Edit: Sötningsmedlet är väldigt milt i båda, jag märker det inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
90 91 92
Svar
1 836
· Visningar
139 378
Senast: _Elly_
·
Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 664
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 125
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025