Ja, absolut!Ja, men det är väl bra ändå om man jämför med andra smaksatta yoghurtar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, absolut!Ja, men det är väl bra ändå om man jämför med andra smaksatta yoghurtar!
Längtar efter att prova denna! Så himla bra initiativ bland alla onödigt sockerstinna fruktyoghurtar
Längtar efter att prova denna! Så himla bra initiativ bland alla onödigt sockerstinna fruktyoghurtar
Håller med, man måste läsa på lite, ibland låter det liiite för braI Yoggi smultron/jordgubb är det 12g sockerarter/100g produkt.
I Bara Bär blåbär är det 9.8g sockerarter/100g produkt.
Det är ju bra att ha koll på sockret för de flesta men man blir lätt lurad
Nåja, 2,2% är ändå 2,2%!I Yoggi smultron/jordgubb är det 12g sockerarter/100g produkt.
I Bara Bär blåbär är det 9.8g sockerarter/100g produkt.
Det är ju bra att ha koll på sockret för de flesta men man blir lätt lurad
Nja det är inte 20% bär utan man är faktiskt ganska fula...Håller med, man måste läsa på lite, ibland låter det liiite för bra
Personligen hade jag ändå haft bär i om jag haft naturell yoghurt, så tycker denna är en bra medelväg
Det är mycket bär i (20%), och därmed kommer smakämnena med från bären och inte från tillsatt socker
Så det blir en riktigt smarrig over-night-oats om man använder Bara
Hm, får snart gå en kurs i dettaNja det är inte 20% bär utan man är faktiskt ganska fula...
"Bara Yoghurt Frukt & Bär Blåbär och Björnbär
Hälsosamma produkter utan tillsatser har alltid varit en ledstjärna för oss på Skånemejerier. Ett exempel är vår produktserie Bara. Bara står för 100% naturliga råvaror, utan tillsatser och utan tillsatt socker. Bara Yoghurt Frukt & Bär innehåller inget annat än naturell yoghurt och mixade frukter och bär. Fetthalten varierar naturligt mellan 3,2–3,6%. Finns i smakerna Blåbär & Björnbär och Hallon & Jordgubb.
Ingredienser
Yoghurt 80% (Högpastöriserad mjölk, mjölksyrakultur, frukt 20% (druvjuicekoncentrat, äppeljuicekoncentrat, björnbär 5,2%, blåbär 2,6%)"
Dvs det är 7,7% bär och 12,3% juicekoncentrat av äpple och druva. Sen är inte socker något jag har problem med i allmänhet men det verkar som man tyvärr varit ganska fula med denna produkt.
Det bästa är att alltid kolla innehållsförteckningen även om andra påståenden om innehåll såklart måste stämma också. De är dock väldigt medvetna om vad de gör med denna produkt eftersom man t.ex. kan läsa här http://livsmedel.se/nyheter/skanemejerier-lanserar-sveriges-forsta-helt-osotade-fruktyoghurt/Hm, får snart gå en kurs i detta
Intressant info
Halva grejen med julen är ju senapen!HISS på den här:
Jag är iofs tryffelnörd sedan länge men den här var riktigt god. Jag gjorde varma mackor med den och det blev fantastiskt gott.
Om den finns på min ICA måste jag testa. Är den bättre än Johnnys på toast? Jag föredrar söt senap på macka och "vanlig" på korvHISS på den här:
Jag är iofs tryffelnörd sedan länge men den här var riktigt god. Jag gjorde varma mackor med den och det blev fantastiskt gott.
Om den finns på min ICA måste jag testa. Är den bättre än Johnnys på toast? Jag föredrar söt senap på macka och "vanlig" på korv
Halva grejen med julen är ju senapen!
Måste testa!Helt klart, jag köper alltid Liss-Ellas Julsenap till julskinkan. Den är söt och stark (i stil med rensar bihålorna) och jag bara älskar den. Alla hennes senapssorter är goda. Jag blev jätteförvånad av hennes blåbärssenap men den var verkligen god.
Måste testa!
Jag blev besviken. Smaken är ok men tyckte de var för hårda.HISS! olw Cheese snowballs
Jag blev åxå besviken smaken är okej men inte nån jättehitt. Och dessutom för hårda. Dom blev inte ens sega efter att ha varit öppnade i 3 dar Nä, dom gamla hederliga med nacho-smak är bättre. Godare smak och dom blir härligt segaJag blev besviken. Smaken är ok men tyckte de var för hårda.
Låter sjukt gott, är den dijon-stark? I så fall hänger jag på låset till affärn imorgonHISS på den här: