hingstval i år??!

Sv: hingstval i år??!

*kl*

Nu har det gått en tid och jag har bestämt hur det blir med betäckningarna i år.
sto 1 (Trombon - Tammerfors) är dräktig med Nobel
sto 2 (Lotus Pool xx - Seattle Slew xx) är dräktig med VDL Sheraton
sto 3 (Electro Um Said xx) är nyseminerad med Jaguar Mail
sto 4 (Turban Rose - Ambassadeur) nyköpt, ska betäckas i veckan med Roven xx

Sto nr 4, är det någon av Bibbis/Greengards ston eller? Samma stam som flera av hennes fina fälttävlansuppfödningar om jag inte är helt ute & snurrar.. :D

*kl*

Nu har det gått en tid och jag har bestämt hur det blir med betäckningarna i år.

Spännande med sto nr 4. Gillar henne skarpt. Håller tummarna :idea:

:love::love:...du är inte ensam om detta:love:...forever:love:
Bättre skalle får man leta efter,efter vad jag har hört;)

Har hon skadats eller varför ska hon gå i avel???

Men, nisse du låter ju helt förtvivlad?? Det är väl bra att ett sånt fint sto med meriter kommer in i aveln i tid? Det gagnar ju sporten på alla sätt och vis. Speciellt eftersom det är Pooh som ska avla, hon vet ju vad hon sysslar med iaf!:D

Så här blir det förmodligen för oss;

Fblsto e. Diaglyphard med Hip Hop
Fblsto e. National Zenith med ev. Carland (hon ska få med honom nu i vår, så om det blir en trevlig fölunge så blir det han igen.)
Connemara/Halvblod sto med Goldmine xx.

Så blev det dock inte riktigt ;). Som alltid så velar vi och varje dag är det nya hingstar som är i fokus, någon som känner igen sig..? :angel:

Fblsto e. Diaglyphard med Fetcher N
Fblsto e. National Zenith med Carland, igen, eftersom hennes föl e. honom är såå fin :love:, nej nej inte alls partisk...
Welshsto(halvsyster m Trestenas Prozit) med Verona's Bo-Gi RP134

Kommer att bli fullt upp i barnkammaren nästa år.. :crazy:

*kl*

Har ju missat denna tråden helt.

Nu är Ruby konstaterat dräktig med Jaguar Mail och idag känns det ännu mer rätt efter ha sett honom hoppa lekande lätt runt en 160cm bana på SM (tyvärr med ett ner på det allra sista hindret vilket gav honom "bara" silver)

Skall in imorgon på återbesök och kolla och jag hoppas att det fortfarande ser bra ut.

Även om det är svårt i år helt utan hästar :( så är jag förväntansfull inför nästa år och den lilla jaggebäbisen :love:

Grattis till er som har Jaggebebisar på gång!:bump:

Själv bytte jag hingst till Lambourghini för att få en multitalang av gammal svensk stam och mitt sto e Ceylon är konstaterad dräktig!

Men om Jaggan står i Sverige nästa år kan jag nog inte låta bli att pröva en utlänning;)

Grattis Olga-Klara!

Vad spännande med en jaguar bäbbe ihop med Ruby...den måste ju bli bra iaf!:love:

*kl*

Sto 4 är nu konstaterat dräktig med Roven xx. :banana:
Sto 3 gick om, och vi har bytt till min favoritstation och hon är nu behandlad och sköljd efter ny seminering med Jaguar.

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka