hingstval i år??!

Sv: hingstval i år??!

Håller med :cool: Blir man sådär för att man blir lite, hm, äldre? :angel:

:D risken finns...fast Charlie har nog väldigt mycket barnasinne kvar innerst inne...:devil: Well...faktiskt...nu får vi återgå till ordningen innan någon blir tokig på oss! ;)

Har funderat på att betäcka vårat amiral sto med briar. Tror nog det kan bli en bra fälttävlanshäst.

Tänkte bara tipsa om Okeanos, nästan helbror till Briar, men snyggare, snällare och med bättre gång. Har liksom Briar mycket hopp i sig och han är väldigt fin att titta på. Har själv ett hingstföl efter honom och ett Cortezsto som fick 48p på fölchamp.

Lycka till...

Den här tråden har spårat ut lite för mycket. Börja gärna en ny om hingstar här och resten kan ni ju ta på gnäggforumet. Låser denna.

kommer med tips till dig som funderade på var man får reda på hovkvalité.... det får man inte :confused: t.ex hade alla Flyinges hingstar toppenhovar när jag ringde dit för några år sen för att få tips om min märr med xx-pappa och usla hovar. dock hade jag sett Cortus som unghäst (stenhårda hovar) och valde honom, avkomman har fina, starka hovar sin mamma till trots, och dessutom en himla massa andra fina egenskaper :bump: så här hoppar hon t.ex

Tack för infon. Jag börjar mer och mer fundera på Cortus. Jag får se hur hennes Cortus-avkomma ser ut live nu i veckan, det är alltid skillnad mot kort. Sist jag såg honom var han väldigt fin trots att han var 2 år och de gärna ser ut lite som hej kom och hjälp mig då!

Ja vafan skärp till er nu :angel:

Jaguar M måste ju vara en jättetillgång för ft aveln, hur rör han sig ?

Jag är väldigt förtjust i båda hingstarna och skulle GÄRNA använda även Roven i år, en finare fullblodshingst med mycket fina meriter för aveln har jag aldrig sett. Du får väl använda den ene i år och den andra nästa år! ;)
Att jag troligen inte använder Roven i år beror på att jag vill lägga mer hoppblod på mitt fullblodssto.

Nänä.. blir det nåt föl blir det bara ett.. sen ska hon tävla igen... :angel: men vi får se, är ganska oklart hur det blir med henne nu.. (Molinna alltså)
Egentligen hade det varit bra med lite hoppblod på henne också, hon är ju i stort sett bara dressyrstammad...

Ehhh jag byter hingst varje vecka...:angel: Det är så svårt att bestämma sig. Skulle vilja ha Londonderry men då är det stor risk att det blir en ridskolehäst :crazy:

Men just nu lutar det åt en fbhingst. Men den måste var 170ca, inte vara rädd för sin egen spegelbild, 9 (helst 10)på galoppen, vara tog grym på både hoppning och dressyr. Sen brun vita strumpor ocg en perfekt strimbläs.
Fattar ni varför jag inte hittat min hingst än :( :(

Ni verkar alla ha välmotiverade hingstval.

JM och Roven känns ju som givna kort, och hiphop är också en favorit.

Men ingen som funderat på Careful...? Känns som det kunde bli bra på ett sto med mkt blod. Han har ju en bra typ, excellent hoppning och vad jag sett trevliga gångarter...Kan inte de vara nått????

Även om det inte blir betäckning i år är jag inne på briar till mitt fullblodssto. Funderar även på om okeanos kanske skulle funka?

Liite rädd för att få burk med Briar, dessutom är okeanos betydligt billigare.

Era erfarenheter?

Men ingen som funderat på Careful...? Känns som det kunde bli bra på ett sto med mkt blod. Han har ju en bra typ, excellent hoppning och vad jag sett trevliga gångarter...Kan inte de vara nått????

Jo, vi har funderat på honom, finns absolut med i beräkningarna! Han är dock något dyr, så det är därför vi tvekar(10 000 + moms vid 45 dagars dräktighet..:smirk: )! Annars har vi 2 fbl ston som ska betäckas i år. Den ena ska få föl i maj med en halvbror till Careful, nämligen Carland. - Såg båda brorsorna på Hingsttåget på Grevagården i måndags och de ju såå :love: fina!! Å jädrar vad de hoppar!

Carland har jag också börjat kika på.....kan inte säga varför men har hört att Contenderavkommor får bra "skallar". En kompis skall betäcka med Cartier e Contendro, såg också fin och glad ut.....
(Korrebrun får gärna höra av sig till mig och rapportera om Carlandavkomman!)

Jaguar Mail lockar mig starkt också men jag har fortfarande inte bestämt om jag skall betäcka om....blir för mycket hästar i stallet snart! Om han finns kvar nästa år kan det bli den lilla som då blir 3 som får "gå till honom", hon är e Quite Easy.

Snart kommer föl e Chicago Z.....jag längtar men fasar över att jag troligen får en skimmel med bläs......(beräknat till 17 maj):crazy:

Carland har jag också börjat kika på.....kan inte säga varför men har hört att Contenderavkommor får bra "skallar". En kompis skall betäcka med Cartier e Contendro, såg också fin och glad ut.....

Ska jag göra! :) Det är beräknat till om en vecka, så du behöver nog inte vänta så länge.

Måndagen den 14:e anlände han(över en vecka efter beräknad födsel). En hingst blev det. Brun, lite skum färg, lite grå/beige inblandning, hoppas hoppas han inte blir skimmel :angel: :crazy: . Ganska normalstor, väldigt vingliga ben, än så länge väldigt lugn och förvånansvärt social! Bilder kan mailas till intresserade.

*kl*

Nu har det gått en tid och jag har bestämt hur det blir med betäckningarna i år.
sto 1 (Trombon - Tammerfors) är dräktig med Nobel
sto 2 (Lotus Pool xx - Seattle Slew xx) är dräktig med VDL Sheraton
sto 3 (Electro Um Said xx) är nyseminerad med Jaguar Mail
sto 4 (Turban Rose - Ambassadeur) nyköpt, ska betäckas i veckan med Roven xx

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka