hingstval i år??!

Sv: hingstval i år??!

*kl*

Nu har det gått en tid och jag har bestämt hur det blir med betäckningarna i år.
sto 1 (Trombon - Tammerfors) är dräktig med Nobel
sto 2 (Lotus Pool xx - Seattle Slew xx) är dräktig med VDL Sheraton
sto 3 (Electro Um Said xx) är nyseminerad med Jaguar Mail
sto 4 (Turban Rose - Ambassadeur) nyköpt, ska betäckas i veckan med Roven xx

Jisses frid Pooh! nu är du verkligen på väg att bli en storuppfödare! 4 ston, det blir hektiskt nästa vår!

Meriter på nya stoet?

Vi får väl se hur många som verkligen blir dräktiga, det vet man ju aldrig. Winnie är på dygn 43 men började brunsta idag så det blir till att kolla henne ikväll. Hon gick ju tom förra året också, så detta är sista chansen i år för henne i aveln. Du är inte sugen på en terräng-raket annars? ;)

Jodå, den nya har meriter så det räcker och är nu seminerad!

*håller tummarna hårt hårt, ingen dräktighet för Winnie!!!!*

JOOOO, ge mig!:rofl: Måste ju ha nåt att skumpa runt på när jag lånar ut lille skimmeln....

Skämt åsido, du ska se att du får 4 jättefina fölisar!

VA?! det var det värsta :eek: Om jag till och med erbjuder mig att använda rosa (usch och fy) så kan jag väl få ta henne? Snälla...

För att vara lite seriös.
Jag tycker också det ska bli riktigt kul med det nya stoet, borde kunna bli riktigt bra!
Hoppas Winnie fortfarande är dräktig, hade varit skoj med en efter Nobel nu när Syrran är dräktig med honom (än så länge).
Jag ska kolla 30 dygn på måndag!

Mitt sto är ett fullblodssto efter Baffin- Tammerfor- Shoolerville. Syster till Winnie. Dräktig med Nobel 994.

För att vara lite seriös.
Jag tycker också det ska bli riktigt kul med det nya stoet, borde kunna bli riktigt bra!
Hoppas Winnie fortfarande är dräktig, hade varit skoj med en efter Nobel nu när Syrran är dräktig med honom (än så länge).
Jag ska kolla 30 dygn på måndag!

Mitt sto är ett fullblodssto efter Baffin- Tammerfor- Shoolerville. Syster till Winnie. Dräktig med Nobel 994.

Kul att det är du som har mamman till dotterns nya häst!

Ja, det kan säkert behövas ibland! Hälsa det vackra ekipaget! :love:

Det ska jag! Roligt att du säger att de passar ihop för när Cissi red på instruktörskurs igår fick hon just kommentarer att de var ett snyggt ekipage:rofl:

*kl*

Har också bestämt nu :banana:

Irlänska fullblodsstoet (Bigstone-Be My Chief-Primo Domine-Roan Rocket) är seminerade med Hip Hop för en vecka sedan.

Molinna (Bernstein-Zinsky**-Jaguar-Kaliber) står på station, är sprutad och väntar på att bli klar för att insemineras med Jaguar Mail, men om det är på fredag hon är färdig så är ju Jaguar och tävlar, i så fall tar vi Roven**

Så ni betäcker Molinna ändå? Skoj! Hoppas ni hinner med Jaguaren, hade varit spännande. Roven är inte alls ett dumt andrahands-alternativ heller :d

Japp, det blev så, så har jag mer tid på ponnyn också :)
Hon blev seminerad igår :banana: , men om inte ägget släppt sen imorgon vet jag inte hur vi gör :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur