hingstval i år??!

Sv: hingstval i år??!

Sto 2 var klar redan i mitt första inlägg och var då kollad på 40 dygn med Sheraton. Hon ser fortfarande klar ut.
Sto 1 släppte med Nobel på runt 35 dygn och är omseminerad och kollas i midsommar.

Håll gärna en tumme! ;)

Ja ok...kom inte ihåg att det var så långt som 40 med Sheraton.

Näe, det var ju 1:an jag egentligen undrade över...håller alla tummar och tår...annars så fattas det just ett fuxsto i mitt stall...:angel:

Mitt sto är också seminerad med Roven xx och var tillbaka igår och kollades. Det såg tydligen bra ut och vi ska tillbaka den 4 juli för 16 dagars koll :)

Det här är verkligen helt nytt för mig, det var inte riktigt planerat att det skulle bli ett föl... Jag fick iof. lära mig en del i skolan men jag kommer inte ihåg alls så mycket som jag borde :crazy:
Jag vågar inte fråga för mycket på kliniken heller, vill ju inte att de ska tro att jag inte vet något alls :angel: Jag håller med och ser glad ut :D
Men när kan man vara lugn egentligen? Hur vanligt är de att de kastar så här tidigt? Jag blir ju helt nervös nu, jag trodde man kunde vara lite lugn efter 16 dygn iaf. Nu ska jag behöva oroa mig ännu längre :crazy:
Nu sist vi var där sa hon att ena äggstocken kändes väldigt mjuk och hon lät varken positiv eller ledsen när hon sa det, så jag vet inte om det var bra eller dåligt :o :angel: Antar att det var bra eftersom hon inte sa mer sen.... Är det så man vet att de är dräktiga eller är det något dåligt?

Ursäkta för alla, förmodligen dumma, frågor. Men ni som kan får gärna hjälpa mig lite här :) Som tur är ska hon gå hos en erfaren uppfödare på bete sen så då kan jag vara lugn. (Poohs 4:e stos uppfödare btw :D)

Jag brukar kolla efter 42 dygn, efter det är jag lugn! ;) Sitter det kvar då så brukar det oftast inte vara någon fara.

Och det finns inga dumma frågor! :)

kl

Om jag betäcker om betäcker jag med Haydn:D.
Jag är otroligt nöjd med årets hingstföl efter honom och hoppas att fölis blir någons fälttävlansstjärna.
Ett stoföl stöpt i samma form hade inte varit fel.

Kollade Molinna igen, hon var inte dräktig.. ingen brunst på väg heller :(

Men på vägen hem roade jag mig med att räkna ut de tänkta fölens fullblods %, Döm av min förvåning att där faktiskt blir mer fullblod i Molinnas än i Flammans :p

Molinnas: 56,25%
Genom
ee. Hand In Glove
eue. Laudanum
uue. Zinsky
ueue. Kew Gardens

Flamans: 53,125%
Genom.
u. Irish Flame
eeuue. Vallon

5 led bakåt har jag gått som mest :angel:

Näe, det var ju 1:an jag egentligen undrade över...håller alla tummar och tår...annars så fattas det just ett fuxsto i mitt stall...:angel:

Hej hopp! :bump:
Kan meddela att "1:an" är dräktig! Kollades igår, stooor fin fosterblåsa långt från cystorna. Hoppas den får sitta kvar. Nu blir det krampaktigt tumhållande tills 40 dygns-kollen. :banana:

Hej hopp! :bump:
Kan meddela att "1:an" är dräktig! Kollades igår, stooor fin fosterblåsa långt från cystorna. Hoppas den får sitta kvar. Nu blir det krampaktigt tumhållande tills 40 dygns-kollen. :banana:

Tjoho! Grattis! :bow: Visst var det Nobel? *Lite dålig minne nu förtiden, det är så lätt att blanda ihop det nu när du har så måånga ston :devil: "
Kul med 3/4- syskon nästa år i så fall om allt går väl för båda :)

Tjoho! Grattis! :bow: Visst var det Nobel? *Lite dålig minne nu förtiden, det är så lätt att blanda ihop det nu när du har så måånga ston :devil: "
Kul med 3/4- syskon nästa år i så fall om allt går väl för båda :)

Stämmer så bra så. Ja, det blir kul!

Nu är även Menuette dräktig med Jaguar Mail, så nu är alla 4 stona dräktiga, jätteskönt.
Hoppas på en fin Jagular Pooh nästa vår. :D

Vad skönt! Nu hoppas vi alla sitter fast också...mitt utlånade Zephyr-sto är dräktig med First Wish! Också skönt eftersom hon kastade tvillingar med samme hingst i februari...

Nej vad kul :) Självklart blir det en Jagular! Det går till både sto och hingst!
Hur ställer sig Mr Pooh till stallutbyggnad då? 4 dräktiga ston... Jösses :eek::D

*kl*

Här blir det förhoppningsvis 2 st (blivande FT) föl.

Nr 1 e. Bayron 885 - Herkules - Brabant.

Nr 2 e. Nobel 994 - Bayron - Herkules.

Jag betäckte aldrig mitt amiral sto utan lånade i stället mamman till min 5 åring.

hon är konstaterad dräcktig med JM på 30 dagar.

Så med lite tur så blir det ett sto föl efter JM-neapel-maraton nästa år.:)

Jag betäckte aldrig mitt amiral sto utan lånade i stället mamman till min 5 åring.

hon är konstaterad dräcktig med JM på 30 dagar.

Så med lite tur så blir det ett sto föl efter JM-neapel-maraton nästa år.:)

Det var fult gjort...att försöka tillverka en kopia av P alltså!!!:rofl::rofl:

Skämt åsido, lycka till det blir nog en riktigt fin FT-bäbbe!

Det finns redan en kopia av honom, utseendemässigt efter danzas men den kan inte hoppa. Men de har exakt samma tecken i huvudet och på benen:d

Den behöver ju inte se ut som honom men gärna lika lättlärd och smart:)

Du har räddat min kväll! Jagular Pooh är så klockrent, det måste den få heta om det är en pojke! :)

Kul att Thelma är hos er förresten. Sist jag pratade med A så höll de på att sätta igång henne, men jag gisar att det inte gick som det var tänkt!

Spännande föl hos dig nästa år!

Du har räddat min kväll! Jagular Pooh är så klockrent, det måste den få heta om det är en pojke! :)

Kul att Thelma är hos er förresten. Sist jag pratade med A så höll de på att sätta igång henne, men jag gisar att det inte gick som det var tänkt!

Spännande föl hos dig nästa år!

Inte Thelma men systern Tekla. :) Ja, det blir spännande!

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka