hingstval i år??!

Sv: hingstval i år??!

Var ni inne i Flyinge igår???

Och vårat återbesök blev väldigt trevligt :D Hon är nu dräktig på 31 dygn och allt ser fortfarande bra ut :banana:

Vi såg det lilla hjärtat igår :love:

Vi var inne i Flyinge igår iaf :angel:
Molinnas första koll blev helmysko, vet kunde inte se nån fosterblåsa, men Molinna var inte på väg in i ny brunst heller. Hon var enligt vet "helt stängd" (vad som nu menas med det :smirk: )
Så vi skulle tillbaka på Onsdag, för vad vet jag inte :o

Var ni inne i Flyinge igår???

Och vårat återbesök blev väldigt trevligt :D Hon är nu dräktig på 31 dygn och allt ser fortfarande bra ut :banana:

Vi såg det lilla hjärtat igår :love:

Japp, jag tittade efter dig, men du var nog inte där samtidigt. Jag var där vid 14 ungefär. :)

Antagligen vill veterinären kolla efter fosterblåsa en gång till. Hittas den inte och ingen ny brunst är på gång så kan man ju föreslå att hon sprutas igång så ny brunst sätter fart.
Lycka till! :)
Helt stängd är att livmodern är stängd och ingen brunst är igång.

Ok, då var det som vi trodde :bow:
De fick spruta igång förra brunsten också, eller, hon var brunstig, men hon blev aldrig "färdig".

Vi var där runt 13.15 - 13.30, kollade också efter om det var nån jag kände igen, men såg ingen. Annars hade väl Molinna varit lätt att känna igen :p

Och de andra två??? hur är det med dem?

Sto 2 var klar redan i mitt första inlägg och var då kollad på 40 dygn med Sheraton. Hon ser fortfarande klar ut.
Sto 1 släppte med Nobel på runt 35 dygn och är omseminerad och kollas i midsommar.

Håll gärna en tumme! ;)

Sto 2 var klar redan i mitt första inlägg och var då kollad på 40 dygn med Sheraton. Hon ser fortfarande klar ut.
Sto 1 släppte med Nobel på runt 35 dygn och är omseminerad och kollas i midsommar.

Håll gärna en tumme! ;)

Nu blir jag ju lite nervös jue.

Hur ofta kollar du stona?? Vi kollade igår vid 31 när bör vi kolla igen??

ja, det ska man vara. Jag ska väl inte vara kaxig, har inte min dräktig med Jaggan än ju...
Jag som hade mellanvägg i släpet igår, hade tänkt stjäla med din hem om du varit där samtidigt. :cool:

:eek:

Vilken tur att vi hann iväg i tid då

;)

Fast å andra sidan så hade hon säkert trivts hos er :D

Nu blir jag ju lite nervös jue.

Hur ofta kollar du stona?? Vi kollade igår vid 31 när bör vi kolla igen??

Jag kollar bara 16-18 nångång och sedan vid 40-42. Efter 42 är kristiden över säger experterna så det kör vi på.

Men med Winnie så blir det oftare för pga hennes cystor kunde vi inte se säkert förrän vid runt 30. Och vid 43 så märkte jag brunst så då kollade jag igen.

Jag kollar bara 16-18 nångång och sedan vid 40-42. Efter 42 är kristiden över säger experterna så det kör vi på.

Men med Winnie så blir det oftare för pga hennes cystor kunde vi inte se säkert förrän vid runt 30. Och vid 43 så märkte jag brunst så då kollade jag igen.

Så då kanske vi skall kolla henne igen vid 45dagar?

Hur gör du med försäkring?? Använder du samma som till stoet eller kan man försäkra fostret i ngt annat bolag??

Så då kanske vi skall kolla henne igen vid 45dagar?

Hur gör du med försäkring?? Använder du samma som till stoet eller kan man försäkra fostret i ngt annat bolag??

Ja, jag hade kollat då! :)
Jag fosterförsäkrar aldrig, men du kan ha det i annat bolag tror jag. I alla fall Foksam har man kunnat det.

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 869
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka