Det ar lattare att vara sjalvstandig och leva sitt liv precis som man vill om man inte har ett lonearbete som maste utforas pa vissa tider och vissa satt. Jag har aldrig varit sa sjalvstandig som nar jag var hemmafru.
Fast, om du laser den har traden sa forringas hemmafruar "big time". Det ar allt fran att de "fikar sig igenom dagarna" till att de "shoppar och gar pa tillstallningar ocksa". Inte nagonstans har jag sett arliga nyfikna fragor om hur de anvandare som ar/har varit hemmafruar har det utan forutfattade floskler som talar om hur andra har det florerar vilt.
Om en kvinna ar hemma och pluggar ett par ar utan CSN ... raknas hon fortfarande in i den foraktade gruppen hemmafru da?
Om det har inte ar forringande och foraktfullt har ni en helt annan definition pa vad som ar forringande an vad jag har. Det finns fler exempel langre bak om nagon ar interesserad, sjalv ids jag inte leta upp dem.
Har jag forstatt det har ratt:
Att ta ett sabbatsar eller tva ar okay ... att jobba, aven om det ar oavlonat och inte genererar inkomst man kan leva av (bonde, etc) ar helt okay, men att kalla sig hemmafru far manga Svenskar att ga i spin?