Inte alls viktigare an min utveckling som gick sa mycket battre nar jag kunde plugga vad jag kande for i stallet for att jobba 8+ timmar om dagen. Och aven om jag gillade mitt jobb sa hade vi inte kunnat forsorja oss pa det och hade Maken slutat sitt job hade det inneburit stora forandringar for oss alla som ingen, inklusive barnen, hade matt bra av.
For oss som bodde utomlands pa grund av Maken's job var alternativen helt klart inte att han slutade jobba. Dessutom jobbade jag ju fran och till (nar han inte reste sa mycket och nar barnen var mindre) pa Amerikanska (och ett tag pa en Brittisk) skola tills det blev for lite "familjetid" ... vilket helt och hallet var mitt eget val och vad jag madde bast av.
Och da diskussionen tar upp pensioner kanske jag ocksa skulle namna att jag fick pension (som med-resande) i alla ar Maken var anstalld utomlands.
Och for att lagga till; Jag ar supervardelos pa att stada och skulle inte kunna tanka mig ett jobb dar mycket stadande ingar ... sa vi hjalptes alltid at med stadning och gor sa fortfarande. Forutom att Maken nog ar battre pa att stada an vad jag ar