Helv*tes j*la sk*t - svordomar

Hur förhåller ni er till barn och svordomar? Svär ni i barns närhet? Vilka förstärkningsord ser ni som svordomar? Vad säger ni om svordomar på andra språk? Vad säger ni om/när ert barn svär?

:)
Det händer att vi svär, eller vi gör som vanligt och svär inte speciellt mycket helt enkelt. Han är noga och säger till om man svär, jag försöker snarare avdramatisera och säga att det låter inte bra men man behöver inte överreagera om någon svär (skolan har väl pratar om svordomar antar jag). Jag säger att det låter fult, för det tycker jag. Jag säger inte till om man svär när man slagit sig på tummen. Men han har inte börjat ännu egentligen.

Jag svär en hel del, ofta utan att tänka på det. Har tyvärr väldigt lätt för att även använda könsord, men det blir oftast när jag spelar (förlorar) och då sover ongen ändå. Försöker dock byta ut "kuken" mot "penis" som svordom, oftast när jag gör illa mig så säger jag "KUKEN" :cautious: Vet inte varför men försöker som sagt byta ut det till att säga "PENIS" istället :laugh: Svär också på engelska en del och 2,5-åringen älskar att härmas. Satt i bilen för någon dag sedan när en bil bredvid körde mot rött varpå jag sa "what the fuck?" och dottern upprepade med lysande uttal. Visste inte om jag skulle vara stolt eller skämmas :D

Tycker inte det är så himla farligt att det blir ett fan, skit, jäklar eller liknande här och där. Än så länge svär hon väldigt sällan och oftast när någon av oss gjort det precis innan. Så länge det inte blir könsord eller att hon svär åt någon så känner jag att det är lugnt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 390
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 860
Senast: Tufs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar