Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Jag har egna erfarenheter av djurkommunikation och vet därmed att det fungerar. Jag vill inte gå in närmare på det hela, men för mig är det inte lustigare att prata med mina djur än att prata med någon mänsklig kompis. Vi kan alla lära oss att prata med djur! Vi har alla kunnat det som små, men under vår uppväxt har vi förlorat den underbara gåvan.

Jag kan självklart inte prata på samma sätt till mina djur som till min sambo. Djur lever i en helt annan "värld" än vad vi gör. Tänk på det!

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Jag försöker vara realistisk och logisk i mitt tänkande, och vill gärna se orsak, möjlighet och övriga förutsättningar när man kommer in på abstrakta områden. Därför är sådant som djurprateri, religion osv sådant jag ser på med viss misstro. När man så säger som du gör, att alla arter kan kommunicera innebördes och med varandra via bilder, så reser sig tvivlets taggar direkt. Det strider mot min syn på logik.
Tänk dig två harar som springer undan räven. Ena haren målar upp "vi springer mot bäcken" till den andra, varpå räven sticker dit och lägger sig i bakhåll. Nä, det kan jag inte tro på!

Ju mer jag tänker på detta med bild-kommunikation, desto svårare att tro på det. Observera, att jag inte utesluter möjligheten av att man i vissa fall kan "se" vad någon annan tänker på, men däremot att medvetet kunna kommunicera så??
Tanke/känsloöverföring från en människa till en annan har jag själv upplevt, så det vet jag kan förekomma.

Om man studerar hästars beteenden, så inser man ganska snart det osannolika i bildkommunikation. Indikationerna på utebliven sådan är ständiga och otaliga. Detsamma kan jag f ö säga om hundar.

Du frågade om varför hästarna skulle ha utvecklat sin bildkommunikation för sin egen skull (om den finns). Kan du föreslå någon annan anledning? Dom lär ju inte ha gjort det för att snacka med oss. Och då är vi tillbaka igen ... varför använder dom den inte sins emellan?

LIA

:bow::bow: Här håller jag med dig helt och fullt.

Norrland

Nej, man kan inte prata med hästar genom telepati. Men kommunicerar gör man med hästarna hela tiden. Genom kroppsspråk. De läser av oss och vi läser av dom.

Men att de skulle telepatera bilder - låter bara dumt.

Jag tror att vågen av nyandlighet har skapat detta i kombination med "naturligt-vågen". New age. Folk tror på medium, djurkommunikatörer, regressionsterapi, diverse alternativ behandlingar m.m m.m. För länge sedan var kristendomen trosläran, nu finns den plus ett helt spann av alternativa trossatser. Människan behöver tro, på något!

Jag tycker att det är ett väldigt förmänskligande av hästar. Om de verkligen kunde kommunicera - varför skulle de göra det på "människospråk"? Hur ska en häst kunna svara på "om den saknar något"? Kan en häst ens förstå begreppet sakna? Eller andra abstrakta begrepp ex "vad tycker du om xxx"?

Men många hästtjejer vill tro att guldklimpen kan prata. Tänk så fantastiskt det vore om hästar i grund och botten var människor, och om vissa speciella djurkommunikatörer kunde åka runt och tolka våra hästar.

Befängt är vad det är. Önskedrömmar. Och en marknad där godtrogna betalar stora summor för att "prata med sin häst".

Norrland

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att prata med hästar

Självklart kan man kommunicera med djur. Själv gör jag det dagligen men man måste hålla kanalerna öppna. Det är något som fler borde syssla med man lär sig väldigt mkt av dom.Det är sannt att dom lever i nuet men det betyder ju inte att dom inte kommer ihåg vad som hände igår eller när som var små.....

Visst funkar "tyst kommunikation"!
Alla kan nog hålla med om att det går alldeles utmärkt att via kroppsspråk kommunicera med hästar - och det kan vara ljudlöst. Det fungerar också bra mellan människor.
Den mer filosofiska kommunikationen mellan djur och människa går ju liksom inte att bevisa "svart på vitt" - oftast. Men jag har varit med om några små händelser med min egen häst som säkert skulle falla in under "djurpratande". Kankse var det min rika fantasi som spelade mig ett spratt, eller så kom det från hästen. Jag vet inte. Men det berikade min dag hur som helst!
När jag fått besked att jag var gravid, berättade jag det för hästen under en ridtur. Han (eller jag?) svarade att det var en liten hingst, frisk och stark. JO, jag fick så småningom en pojke!
En annan gång när jag fodrade hästen med ett färdigblandat kraftfoder, ploppade följande upp i min hjärna "jag vill ha sånt där slabb". I en tidigare foderstat gav jag betfor och luzern till hästen. Jaa....vad ska man tro?

Absolut går det att "prata" med djur. Gör det dagligdags och har gjort i hela mitt liv. Och visst är det så att man (jag) läser kroppssignaler också men de telepatiska bilderna hinner alltid före! Man kan få ut så mycket mer i kontakten med en häst om man är öppen för att de faktiskt Tänker, Känner och Reflekterar över sin tillvaro.
Att i ridningen enkom tänka ut sin väg, vilken gångart osv och sedan njuta av samspelet som infinner sig. Mången gång har jag blivit förvånad eftersom min valack visar mig att han varit mycket medveten om att jag tänkt "efter den kurvan kan han få sätta fart" och sen glömt bort den tanken eftersom jag varit fullt upptagen med att beundra utsikten..
Jag önskar att alla fick/kunde uppleva detta!

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att prata med hästar

Självklart kan man kommunicera med djur. Själv gör jag det dagligen men man måste hålla kanalerna öppna. Det är något som fler borde syssla med man lär sig väldigt mkt av dom.Det är sannt att dom lever i nuet men det betyder ju inte att dom inte kommer ihåg vad som hände igår eller när som var små.....

Hur formulerar de sig då de talar? Har de ett avancerat språk från början, eller beror det på hur välutbildade de är?:angel:

Befängt är vad det är. Önskedrömmar. Och en marknad där godtrogna betalar stora summor för att "prata med sin häst".

Det som är befängt i min värld är att det skulle krävas en viss yrkesgrupp eller en utbildning för att "förstå" hästar eller "tala" med hästar. Det är ju det som man vill få det till - att det finns särskilt utvalda personer som kan prata med dom.

Jag pratar som sagt med mina djur dagligen och inte är det för att jag gått en kurs eller besitter fantastiska ovanliga förmågor heller : )

Det här är ingen telepatisk händelse, utan en förnimmelse- kvinnlig intuition.

Eller så är man som jag, påverkad av alla fångtrådar här, är helt paranoid! Kollar puls o tempar o håller på:angel:

Det som är befängt i min värld är att det skulle krävas en viss yrkesgrupp eller en utbildning för att "förstå" hästar eller "tala" med hästar. Det är ju det som man vill få det till - att det finns särskilt utvalda personer som kan prata med dom.

Jag pratar som sagt med mina djur dagligen och inte är det för att jag gått en kurs eller besitter fantastiska ovanliga förmågor heller : )

Jag har snarare hört att bildkommunikation är något alla kan lära sig. Bara man är tillräckligt avslappnad och öppen..

Det jag verkligen undrar över - är om de som anser sig bildkommunicera med hästar också hör vad andra människor tänker. Och alla andra djur.. Blir det inte ett sammelsurium av bilder i hjärnan?? Hur vet man vilka bilder som kommer från vem?? Och hur skiljer man dem från allt som härstammar från den "egna" hjärnan??

Jag har snarare hört att bildkommunikation är något alla kan lära sig. Bara man är tillräckligt avslappnad och öppen..

Det jag verkligen undrar över - är om de som anser sig bildkommunicera med hästar också hör vad andra människor tänker. Och alla andra djur.. Blir det inte ett sammelsurium av bilder i hjärnan?? Hur vet man vilka bilder som kommer från vem?? Och hur skiljer man dem från allt som härstammar från den "egna" hjärnan??

Ja men precis...

Jag kommunicerar också stundligen med mina hästar. Men inte via telepati.

Norrland

Ja, det måste ju vara ett DJÄVULSKT surr! :rofl:

Att vara tolk irl är mycket svårt. Det handlar om att verkligen förhålla sig neutralt och bara tolka orden.

Norrland

Går inte att ``prata`` med djur.Men man kan vara duktig på att läsa av och gå på sin ``magkänsla``.Tror dock inte på att hästarna berättar dittan å dattan för den s.k tolken.Hade jag kunnat prata med hästar hade jag åkt till solvalla direkt,snacka om insider tips!:D

Ringer du friidrottare, fotbollslag, hockeylag och så vidare också och ber om insidetips för att spela på tips, eller oddset? De kan du ju prata vanlig svenska med... så i så fall är ju det lika lätt. :confused:

Folk borde gå på erfarenheter inte vad dom tror. När grejer händer då gör dom det. Som allt annat finns bra och sämre tillfällen och folk med mer eller mindre utvecklade förmågor. Utvecklingen av diverse sker hela tiden. Det ingen trodde på igår tror betydligt fler på kanske i morgon. Se på forskning och teknik mm tex. Så också med djurhållning ridning kommunikation och annat i livet mm det sker saker hela tiden.

Som jag skrev i annat inlägg det finns ex forskning som visat att människor vuxna människor använder endast 10 % av sin hjärna generellt . Att då vissa kan en del saker och andra inte och att man def har mycket att träna upp skulle ju denna forskning i så fall visa..........

Jag har fått berättat saker om hästarna och husdjuren som visat sig stämma och jag har själv tagigt emot bilder från mina djur.

Jag försöker vara realistisk och logisk i mitt tänkande, och vill gärna se orsak, möjlighet och övriga förutsättningar när man kommer in på abstrakta områden. Därför är sådant som djurprateri, religion osv sådant jag ser på med viss misstro. När man så säger som du gör, att alla arter kan kommunicera innebördes och med varandra via bilder, så reser sig tvivlets taggar direkt. Det strider mot min syn på logik.
Tänk dig två harar som springer undan räven. Ena haren målar upp "vi springer mot bäcken" till den andra, varpå räven sticker dit och lägger sig i bakhåll. Nä, det kan jag inte tro på!
Jag tror inte det funkar riktigt så.
Hararna kan skicka bilder/meddelanden etc till varandra utan att räven får veta. Tänk dig en telefon eller kom-radio - de använder olika frekvenser (lite dålig förklaring men...)
Ju mer jag tänker på detta med bild-kommunikation, desto svårare att tro på det. Observera, att jag inte utesluter möjligheten av att man i vissa fall kan "se" vad någon annan tänker på, men däremot att medvetet kunna kommunicera så??
Tanke/känsloöverföring från en människa till en annan har jag själv upplevt, så det vet jag kan förekomma.
Jag tror det är svårt att lära sig att göra det medvetet...men det går nog, inget är omöjligt.
Om man studerar hästars beteenden, så inser man ganska snart det osannolika i bildkommunikation. Indikationerna på utebliven sådan är ständiga och otaliga. Detsamma kan jag f ö säga om hundar.
Du frågade om varför hästarna skulle ha utvecklat sin bildkommunikation för sin egen skull (om den finns). Kan du föreslå någon annan anledning? Dom lär ju inte ha gjort det för att snacka med oss. Och då är vi tillbaka igen ... varför använder dom den inte sins emellan?
LIA

Nu tror jag ju inte det är något som de har utvecklat - utan något som alltid har funnits - och därför har jag inget svar på den frågan... :laugh:

Jag förstår inte vad du menar med att det inte finns några indikationer på att hästar/hundar inte använder bildkommunikation sinsemellan. Kan du ge något exempel?

Jag tror att vi tänker så totalt olika (själv tänker jag högst ologiskt :D ) att det vore bra om du förtydligade det där sistnämnda. :D

Jag tror inte det funkar riktigt så.
Hararna kan skicka bilder/meddelanden etc till varandra utan att räven får veta. Tänk dig en telefon eller kom-radio - de använder olika frekvenser (lite dålig förklaring men...)

I logikens namn borde häst och människa ha olika frekvenser också - människan är ju en av hästens allra värsta fienden om man ser till rovdjur.

Jag tror det är svårt att lära sig att göra det medvetet...men det går nog, inget är omöjligt.

Jo - det finns faktiskt en hel massa saker som är omöjliga.

Nu tror jag ju inte det är något som de har utvecklat - utan något som alltid har funnits - och därför har jag inget svar på den frågan... :laugh:

Alltid funnits? Hur är det möjligt?? Alla färdigheter/egenskaper är ju utvecklade under lång tid för att individer med den färdigheten har högre överlevnad och bättre reproduktionsförmåga än de som saknar den

Svar i fet stil.....

Att djur o vi pratar med varandra via signaler o ljud är inget konstigt, men jag har aldrig erhållit några bilder från mina djur- o jag har en osedvanligt bra kontakt med mina.

De kanske inte känner att de behöver skicka telepatiskt;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 253
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar