Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att prata med hästar

Det finns, för mig, ett jättestort frågetecken beträffande detta med hästprateri.
Om det existerar, måste orsaken ju vara att hästarna har "bildspråket" för sin egen kommunikation och att vi människor s a s halkar in på den kanalen.

Måste det?

Men varför använder då hästarna inte denna kommunikationsmöjlighet sins emellan vid tillfällen, när behovet är uppenbart??

:idea: Det vet vi ju inte om de gör. :laugh:

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Mmm... jag vet o jag har försökt använda de orden många gånger. Men andra har inte samma förståelse. Så det råkade bli ett mellanting. Mina fingrar slant av iver på tangenbordet, eftersom jag tydligen är partisk i målet och inte låter alla komma till tals.

/IH

Känd från TV... :rofl:

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att "prata med hästar" på telepatisk väg?

Varför skulle annars kapaciteten finnas?

Det "vet" vi att dom inte gör.

LIA

Jag har vid ett tillfälle fått väldigt tydliga bilder från en häst. Så jag tror helt klart att det går.

Min egna häst är astråkig och det är som att att snacka med en tegelvägg. :cool:

Jag är övertygad om att man kan kommunicera med hästar, jag gör det själv varje dag. Däremot är jag inte säker på att man kan "prata" med dem på samma sätt som mellan människor och jag köper inte "hästpratare" som hävdar att hästen vill ha en ny vojlock eller rosa färg på grimman.
Jag upplever också vissa hästar som mer "personliga" än andra.

*KL*

Det finns ingen möjlighet att hjärnan själv fabricerar bilder och trixar ihop ett troligt senario?? Det är ju allmänt kännt att den mänskliga hjärnan inte gillar "tomrum"

KL

Ja, jag pratar med mina hästar och djur varje dag, och det behöver jag inte vara utbildad för, göra reklam för, eller ta betalt för att göra :angel:

KL

Ja, jag pratar med mina hästar och djur varje dag, och det behöver jag inte vara utbildad för, göra reklam för, eller ta betalt för att göra :angel:

Erkänn att du extraknäcker :devil:

:angel:

Sv: Hästtolk/hästkommunikatör - Går det att prata med hästar

Prata, då tänker vi oftast på den mänskliga, verbala formen, och enligt våra referenser så berör det ju just talcenter, något som inte har med Telepati att göra.
Du har ju sagt att man inte ska kommunicera med djur utan ägarens tillåtelse men det gör jag iallafall.:devil:

Man får veta så mycket mer om inte matte eller husse är med ibland och senast igår "snackade" jag med grannens varmblod (som ser ut preciiiis som ett halvblod):angel::D och nu vet vi varför hon inte gillar karlar. En mycket öppen, sympatisk individ med sinne för humor som motade bort hagpolarna bara för att vi skulle kunna vara för oss själva och umgås på nära håll.

(Fick henne nästan i knät) :angel: :p

*kl*

Jag röstade på "kanske". Självklart finns det människor som är så väldigt bra både på att läsa av djur och på att förmedla känslor till djuren, att det liknar en telepatisk kommunikation. Vissa personer sprider lugn omkring sig bara genom att vara. Men jag har svårt att tro att hästar och andra djur skulle kunna "skicka" tankar till en människa. Tror snarare det handlar om att personen i fråga läser av signaler som de flesta andra inte uppfattar.

När min hund levde träffade jag en djurkommunikatör och visade upp en bild på honom. Mycket av det hon sa stämde väl in på min hund. Men i efterhand blev jag mer och mer övertygad om att det var mig hon läste av. Precis som en spådam började hon ganska vagt och specificerade efterhand. Jag att tror vi medvetet eller omedvetet vill att det ska fungera och därför skickar ut små, nästan omärkbara signaler.

Men som sagt, det är vad jag tror. Jag _utesluter_ inte möjligheten att det går att kommunicera telepatiskt med djur.

Nej.
Hästen kommunicerar med kroppsspråk, inte med ord.
Vill man kommunicera med hästen får man lära sig hästars kroppsspråk.

Nej.

Vi tror ALLA olika :laugh:

Hästar kommunicerar med kroppsspråk, även innefattande dofter även om det är underordnat, samt, icke att förglömma med telepati.

Vi tror ALLA olika :laugh:

Hästar kommunicerar med kroppsspråk, även innefattande dofter även om det är underordnat, samt, icke att förglömma med telepati.

Den dagen det finns bekräftade replikerade studier på telepatibiten tror jag på det.

Nej.

PRECIS!!!

Telepati? Varför bilder isf? Varför inte ett obegripligt språk typ Klingon?

PRECIS!!!

Telepati? Varför bilder isf? Varför inte ett obegripligt språk typ Klingon?

Hur kom man på att hästar kommunicerar telepatiskt? Vet du? :confused:

Hur kom man på att hästar kommunicerar telepatiskt? Vet du? :confused:

Ingen aning? när blev djurpratare poppis? 80-talet?

Djur skickar bilder, som bara vissa kan ta emot och som kan tolkas lite som man tycker. Det hela verkar lite väl fabricerat för att passa oss människor tycker jag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 253
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 908
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar